کانادامسکن و اقتصاد

تعداد معاملات املاک تورنتو ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت

تعداد معاملات املاک تورنتو ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت

تعداد معاملات املاک تورنتو ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت

طبق گزارش سالانه هیئت املاک تورنتو، در ماه دسامبر ۲۰۱۸، فروش خانه در مقایسه با سال ۲۰۱۷، ۱۶.۱ درصد کاهش یافت. مجموع لیست های جدید برای سال نیز تقریبا ۱۳ درصد کاهش داشتند. همچنین سال ۲۰۱۸ با هزینه های بالاتر قرض گرفتن پول و تست تنش جدید، همراه بود.

تعداد معاملات املاک تورنتو 16 درصد در سال 2018 کاهش داشت
تعداد معاملات املاک تورنتو ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت

در اینجا به تحلیل بازار املاک تورنتو در آخرین ماه سال ۲۰۱۸ می پردازیم:
گری بوهار، رئیس هیئت املاک تورنتو، اعلام کرد که در منطقه تورنتو بزرگ در سال ۲۰۱۸ ، ۷۷۴۲۶ معامله برای املاک مسکونی از طریق سیستم MLS® TREB گزارش شده است.

این نتیجه کاهش ۱۶.۱ درصدی را در مقایسه با ۹۲۲۶۳ فروش در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد. مجموع لیست های جدید وارد شده در سیستم MLS® TREB به ترتیب ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه به ۱۵۵۸۲۳ عدد کاهش یافته اند.

قیمت متوسط فروش برای معاملات ۲۰۱۸ برای انواع خانه ها، با ۷۸۷,۳۰۰ دلار، در مقایسه با سال قبل، ۴.۴ درصد کاهش یافته است.

قیمت خانه ها در شهر تورنتو رشد کمی را تجربه کرد و در اطراف تا حدودی با افت مواجه بود. این دوگانگی نشان دهنده این واقعیت است که بخش آپارتمان ها، که بخش عمده ای از فروش در شهر تورنتو را به خود اختصاص داده است، از دیدگاه قیمت گذاری بهتر از بخش خانه های ویلایی، عمل می کند. متوسط ​​قیمت فروش آپارتمان در مقایسه با سال قبل شاهد ۷.۸ درصد رشد بود.

در سال ۲۰۱۸، افزایش هزینه های قرض گرفتن همراه با تست تنش جدید وام مسکن قطعا باعث شد که برخی از خانوارها به طور موقت به سمت عقب حرکت کنند تا گزینه های مسکن خود را دوباره ارزیابی کنند. با این وجود بازار در نیمه دوم سال هم از نظر تعداد فروش و هم از لحاظ قیمت شاهد رشد و شرایط بهتری بود.

«پس از سال ۲۰۱۷ ، لیست های جدید در سال ۲۰۱۸ به شدت کاهش یافت. در بسیاری از محله ها، علیرغم تعداد فروش کمتر از دیدگاه تاریخی، برخی از خریداران هنوز برای یافتن خانه ای که نیازهایشان را برآورده کند با مشکل روبرو‌ بودند.

جیسون مرسر، مدیر تحلیل بازار TREB، گفت: «رشد قیمت ها در نیمه دوم سال برای خانه های ارزان‌تر، قوی تر بود، زیرا بسیاری از خریداران خانه به دنبال گزینه های مناسب و مقرون به صرفه تر بودند.»

 

مانی شوشتری زاده – فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه

مانی شوشتری زاده    مانی شوشتری زاده        مانی شوشتری زاده

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا