کانادا

مهاجران بیش از متولدین کانادا اشتغالزایی می کنند

یک مطالعه جدید که توسط بانک توسعه تجارت کانادا (Business Development Bank of Canada) انجام شده نشان می دهد چشم انداز کارآفرینی در کانادا به لطف مهاجران بطور فزاینده ای در حال رشد است.
بنابر این مطالعه تازه واردین به کانادا احتمال اینکه شغلی را ایجاد کنند که رشد خوبی داشته باشد در مقایسه با متولدین کانادا بیشتر است.

بانک توسعه تجارت کانادا در این رابطه می‌گوید: نرخ کارآفرینی در بین تازه واردین به کانادا دو برابر متولدین کانادا است به این معنی که مهاجران دو برابر بیش از متولدین کانادا تلاش می کنند تا بتوانند یک پروژه کارآفرینی را به نتیجه برسانند.

این تلاش می تواند در قالب شروع یا ایجاد یک موقعیت شغلی ، تجهیزات یا هر چیزی که مربوط به ایجاد یک شغل است باشد.

سال ۲۰۱۸ تعداد کارآفرینان تازه وارد کانادا ۲۵۱.۶۰۰ نفر (دویست و پنجاه و یک هزار و ششصد) بوده که در مقایسه با سال ۲۰۰۶ ، رشد ۲۲ درصدی داشته است.

بانک توسعه تجارت کانادا معتقد است با توجه به اینکه مهاجران کانادا تا سال ۲۰۳۲ حدود ۸۰ درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می دهند ، این روند طی یک دهه آینده به کارآفرینی در کانادا شتاب می دهد.
بنابر بررسی های این بانک هرچه مهاجران کانادا بیشتر شود کارآفرینی هم بیشتر می شود. در کنار مهاجران جمع زیادی از زنان، مردان و سالمندان کانادایی نیز مشغول به کار می شوند.

Canada | مهاجران
Canada | مهاجران

پر استرس اما ارزشمند

یافته های بانک توسعه تجارت کانادا در رابطه با میزان رضایت شغلی در بین کارآفرینان نیز نشان می‌دهد این گونه کسب و کارها استرس زیادی درپی دارند اما غالبا فرد از آنها احساس رضایت می کند.
حدود ۹۰ درصد کارآفرینان در این رابطه اظهار داشتند که از نظر حرفه ای رضایت دارند. بطور کلی آنها از مدیریت کسب و کار خودشان لذت می برند، هر روز انگیزه ای برای کار دارند و از پیشرفت کارشان احساس رضایت می کنند.

به گفته کارآفرینان کسب درآمد بیشتر، استفلال مالی، آزادی عمل، انعطاف پذیری کار و اشتیاق برای تحقق اهداف مهم ترین اهداف آنها در کارآفرینی بوده است اما با این وجود داشتن یک تجارت موفق ساده نیست و ضرر و زیان هم دارد.

بنابر این گزارش سه چهارم کارآفرینان مورد بررسی در این مطالعه گفته اند مجبورند با مشکلات مالی مقابله کنند ، اغلب اوقات در استرس و در مقایسه با کارکنان شرکتی از مزایای جانبی کار محروم باشند.
تقریبا یک سوم مشاغل جدید طی ۵ سال نخست آغاز بکار و کمتر از نیمی از آنها بیش از ۱۰ سال دوام می آورند.

با این حال مهارتهای قابل قبول و خاصی وجود که به مدد موفقیت و رضایت کارآفرینان می آیند.

مهارتهای مدیریتی ، فنی و جدیت در کار

افراد هدفمند در مواجهه با ناکامی‌ها، مشکلات و مقاومت در برابر سختی ها نه تنها ناامید نشده بلکه مصمم تر شده و بسوی موفقیت گام برمی دارند.

بنابر نتایج این مطالعه ارتباط زیاد و منطقی بین کارآفرینی و جدیت ( عزم جدی ) وجود دارد.

جدیت در کار به معنی اشتیاق و پشتکار فرد برای دستیابی به اهداف بلند مدت است.

بانک توسعه تجارت کانادا با اشاره به تحقیق Angela Lee Duckworth می گوید جدیت در کار با افزایش سن افزایش می یابد اما مشخص نکرده است که این ویژگی ذاتی است یا اکتسابی؛ اما با این وجود مهارت لازم برای ایجاد یک تجارت اکتسابی است.

بنابر این مطالعه میزان رضایت یک کارآفرین از کار با سطح مدیریت و آشنایی او با اصول فنی آن ارتباط مستقیم دارد.

مهارتهای فنی ارزیابی شده در این مطالعه عبارتند از :
مدیریت مالی
فروش و بازاریابی
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عملیات

۱۱ مهارت مدیریت مورد مطالعه در این تحقیق در چهار گروه زیر قرار دارند:
مدیریت سازمانی
مدیریت رهبری کارکنان
نوآوری
شبکه سازی

منبع: .cicnews

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا