کانادا

چرا مگان و هری کانادا را برای منزل جدیدشان انتخاب کردند؟

دوک و دوشس
دوک و دوشس

«مگان مارکل » و « هری » زوج جوان خاندان سلطنتی انگلستان به تازگی با پسر کوچولوی شان « آرچی هریسون » به کانادا آمده و اعلام کرده اند می خواهند بین کانادا و انگلستان در تردد باشند. اما چرا این زوج با وجود اینکه مگان تابعیت امریکا را دارد کانادا را برای منزل جدیدشان برگزیدند؟

شروع ماجرا از کجا بود؟

هری ، مگان و پسرشان آرچی از اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه تعطیلات شان را حدود ۶ هفته در کانادا و بطور خاص در جزیره ونکوور در جنوب غربی کانادا گذراندند. جایی که هم اکنون در آن اقامت دارند.
ساسکسی ها ( هری و مگان که بنابر بیانیه کاخ باکینگهام هنوز دوک و دوشس ساسکس هستند تا در رابطه با آنها تصمیم گیری شود ) در حال حاضر در یک خانه ساحلی که ۱۳.۷ میلیون دلار ارزش دارد و متعلق به « دیوید فاستر » یکی از دوستان قدیمی این زوج است اقامت دارند ( گمانه زنی های زیادی نیز در رابطه با مالک اسرارآمیز این ملک وجود دارد) .
یکی از موضوعات مطرح در این رابطه ارتباط ساسکس با فاستر است. «کاترین مکفی» همسر فاستر ، در مدرسه تئاتر بازی می کرد و در لس آنجلس با «مگان» که دختر نوجوانی بود ارتباط و دوستی نزدیکی داشت.

 

هری و مگان و آرچی
هری و مگان و آرچی

بازگشت به انگلستان بدون آرچی

گفته می شود هری و مگان پس از گذراندن تعطیلات ، آرچی را اوایل ژانویه به یک پرستار در کانادا سپردند و به انگلستان برگشتند و مسئله جدایی شان را از خاندان سلطنتی اعلام کرده و مجددا در کانادا به پسرشان ملحق شدند.
( با توجه به عکسهای پاپاراتزی ( یواشکی ) این زوج در دیلی میل و سایر رسانه های انگلیسی معلوم شد که این زوج به کانادا بازگشتند.)
همانطور که این زوج و ملکه در این رابطه به صراحت بیان کردند ، این نقل مکان به امریکای شمالی دائمی نبوده بلکه یک دوره انتقال برای ساسکی هاست و در طی این مدت نیز آنها بین کانادا و انگلستان در تردد هستند.
همچنین خانه تاریخی Frogmore Cottage که در محوطه قصر ویندزور انگلستان واقع شده و محل اسکان هری و مگان بوده، هنوز در اختیار آنها است با این تفاوت که در حال حاضر باید بابت آن اجاره و ۲.۴ میلیون پوند ( ۳.۱ میلیون دلار ) مالیات بپردازند. آنها این خانه را در سال ۲۰۱۸ مورد بازسازی و مرمت قرار دادند.

 

هری و مگان
هری و مگان

چرا کانادا؟

شاید شما هم مثل خیلی ها از خودتان می پرسید چرا این زوج کانادا را انتخاب کردند؟
کاخ باکینگهام با ارائه شواهد و قرائنی اعلام کرد که از هفته های پیش میدانسته که هری و مگان قصد جدایی از خانواده را دارند و در ۲۱ دسامبر با انتشار بیانیه ای منزل این زوج جوان را در کانادا مورد تایید قرار داد.

در این بیانیه آمده بود:

همانطور که در گزارشها آمده است ، اشراف زادگان خاندان سلطنتی ، دوک و دوشس ساسکس تعطیلات خودشان را بطور خصوصی در کانادا می گذرانند.
انتخاب کشور کانادا بعنوان محل استقرار خاندان سلطنتی انگلستان نشان دهنده اهمیت این کشور مشترک المنافع برای این زوج است.

در ادامه این بیانیه آمده است:

دوک ساسکس همواره طی سالهای گذشته به کانادا سفر می کرده و همچنین دوشس ساسکس پیش از اینکه به عضویت خاندان سلطنتی درآید ۷ سال در کانادا اقامت داشته است.

آنها تصاویر زیادی از مهربانی و محبت مردم کانادا را با خود و فرزند خردسال شان منتشر کرده اند.

همانطور که در متن این بیانیه به وضوح مطرح شده ، تصمیم به استقرار در کانادا نشان دهنده منافع مشترک انگلستان و کانادا است چراکه مادربزرگ هری، فقط ملکه انگلستان نیست بلکه او ملکه کانادا ، استرالیا و ۱۳ کشور دیگر یعنی آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، بلیز، گرانادا، جامائیکا، نیوزلند، پاپوآ گینه نو، سنت کیتس و نوویس ، سنت اوسیا ، سنت وینسنت و گرنادینها ، جزایر سلیمان و تووالو نیز است.

 

هری و مگان
هری و مگان

بنابر اطلاعات مندرج در سایت رسمی خانواده سلطنتی، ملکه انگلستان رئیس گروهی با عنوان « Commonwealth of Nations » (شامل ۵۳ کشور ) می باشد، اعضای آن داوطلبانه در این گروه قرار گرفته اند و تقریبا تمام آنها در مقطعی از تاریخ مستعمره انگلستان بوده اند.

شاید بیان این موضوع دشوار باشد اما می توان گفت این گروه شبیه یک سازمان ملل کوچک بوده و دارای تشکیلاتی مانند دبیر کل، منشور و روئسای دولتی هستند و همچنین جلساتی را با موضوعات صلح، دموکراسی، توسعه پایدار ، ریشه کنی فقر ، برابری و … برگزار می کنند.
البته در واقع ملکه هیچ قدرت اجرایی در این کار ندارد و بیشتر سمبل وحدت آنها است.

در مجموع باید گفت نقل مکان به یک کشور مشترک المنافع ( تحت حاکمیت ) که ملکه در راس دولت آن قرار دارد به معنی قطع کامل روابط هری و مگان با خانواده نیست.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده که « دوک ساسکس همواره طی سالهای گذشته به کانادا سفر می کرده و همچنین دوشس ساسکس پیش از اینکه به عضویت خاندان سلطنتی درآید ۷ سال در کانادا اقامت داشته است. »

در این بخش از این بیانیه نیز به وضوح بیان شده است که مگان بیشتر مدت عمرش را در کانادا و بطور خاص در تورنتو گذرانده است مخصوصا طی ۷ سال که Suits فیلمبرداری می شد.
( در یک یادداشت دیگر نیز تعداد فیلمها و نمایشهای تلویزیونی وی در کانادا گفته شده است).

بنابر براین یادداشت هری نیز با کانادا و کانادایی ها بیگانه نیست. در سال ۱۹۹۱ هری همراه با برادرش ویلیام و مادر و پدرش ، شاهزاده چارلز و پرنسس دایانا، سفری تفریحی به کانادا داشته اند.

در ۱۹۹۸ مجددا پدر و پسران برای اسکی به کانادا سفر کردند. سال ۲۰۰۷ نیز هری در پایگاه نظامی Suffield واقع در آلبرتا، تحت آموزش های نظامی قرار گرفت.

Invictus Games که در سال ۲۰۱۷ در سطح بین المللی در رابطه با خدمات به مجروحان، بیماران و جانبازان ارتشی بود توسط هری در کانادا اجرا شد.

با این وجود به نظر می آید انتشار گاه و بی گاه عکسهای این زوج که توسط عکاسهای تیزبین پاپاراتزی گرفته می شود، چندان به مذاق هری و مگان خوش نیامده و از این بابت گلایه مند هستند موضوعی که به اعتقاد همسایگان آنها در ونکوور نیز قابل احترام است و انتظار دارند این زوج زندگی آرامی را در شهرشان بگذرانند.

 

عکس العمل ملکه در پی تصمیم دوک و دوشس ساسکس چه بود؟
عکس العمل ملکه در پی تصمیم دوک و دوشس ساسکس چه بود؟

 

هری و مگان دیگر رسما نماینده ملکه بریتانیا نخواهند بود

کاخ باکینگهام بریتانیا اعلام کرده که شاهزاده هری و همسرش مگان دیگر از عناوین سلطنتی استفاده نمی‌کنند و پولی را هم که بخاطر وظایف سلطنتی‌شان از بودجه عمومی دریافت می‌کردند، دیگر دریافت نخواهند کرد.

این زوج دیگر رسما نماینده ملکه بریتانیا نخواهند بود.

براساس بیانیه کاخ سلطنتی دوک و دوشس ساسکس همچنین قصد دارند دو میلیون و چهارصد هزار پوندی را که از محل پول پرداخت کنندگان مالیات صرف بازسازی خانه‌شان در بریتانیا کردند را پس بدهند. این محل همچنان خانه آن‌ها در بریتانیا خواهد بود.
کاخ سلطنتی گفته که این تصمیم گیری‌ها از بهار سال جاری به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

این بیانیه بدنبال گفتگوهایی که بین ملکه و این زوج در روز دوشنبه درباره آینده آن‌ها صورت گرفت، منتشر شد.

ملکه بریتانیا گفته در پی «ماهها گفتگو و بحث‌هایی که اخیر انجام شد از این که با هم توانسته‌ایم راهی سازنده و حمایت کننده برای نوه‌ام وخانواده‌اش پیدا کنیم، خشنود است.»

ملکه بریتانیا همچنین در این بیانیه افزوده: «هری، مگان و آرچی همیشه از اعضای دوست داشتنی خانواده من خواهند بود.»

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا