کانادا

میلیونها کانادایی در مشاغل پروژه ای شاغل هستند

میلیونها کانادایی در مشاغل پروژه ای شاغل هستند
میلیونها کانادایی در مشاغل پروژه ای شاغل هستند

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که میلیونها کانادایی در مشاغل پروژه ای ( مقطعی ) فعالیت دارند و دیدگاه کشور در رابطه با خوب و بد بودن این نوع از مشاغل متفاوت است.

به گزارش تهرانتو به نقل ازهافینگتون پست، بنابر این داده ها که توسط موسسه Angus Reid منتشر شده است نشان می دهد که تقریبا از هر ۵ کانادایی یک نفر( ۱۷ درصد ) در مشاغل پروژه ای فعالیت دارد درحالی که همین تعداد از پاسخ دهندگان اذعان داشته‌اند که طی ۵ سال گذشته وضعیت شغلی نابسامانی داشته‌اند.

بنابر گزارش موسسه Angus Reid این بدان معناست که بیش از یک سوم شاغلان کانادایی ( ۳۴ درصد ) پیش از این در مشاغل پروژه ای فعالیت می کردند.

از هر سه کانادایی شرکت کننده در این نظرسنجی دو نفر بیان کرده‌اند تاکنون هیچ وقت در مشاغل پروژه ای فعالیت نکرده اند ولی بزودی شرایط آنها تغییر می‌کند.

گزارش مرکز آمار کانادا در ماه می نیز نشان می‌دهد که تعداد کارکنان موقت کانادا طی ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۸، ۵۰ درصد افزایش یافته است.

دولت فدرال کانادا سالهاست که در رابطه با « خفگی شغلی » در کنار « تکمیل کار » و از بین رفتن کار در قرن بیست و یکم هشدار می دهد درحالیکه یک موسسه کاری پیشنهاد کرده است مشاغل غیر سنتی مثل کارهای قراردادی و خود اشتغالی، طی دهه آینده به معیاری جدید تبدیل میشوند.

Angus Reid در این رابطه می‌گوید: بیشترین کار برای این نوع از کارگران ، کارهای آزاد مانند طراحی گرافیک یا برنامه نویسی کامپیوتری و یا کارهایی مانند نگهداری و مراقبت از کودکان است.

برخی از مشاغل مانند رانندگی، فروش، پیاده روی با سگ، نقاشی ساختمان، چمن زنی، کارهای خانگی و اداری بیش از بقیه محبوب هستند.

یافته های جدید همچنین نشان می دهد تمام کانادایی ها با مشاغل پروژه ای موافق نیستند. دو و سوم از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی نیز از فقدان مزایای شغلی گلایه داشته‌اند و بیش از نیمی از آنها (۵۵ درصد ) نگران مقررات بدون نظارت از حمایت از کارکنان موقت و پیمانی بوده اند.

بنابر گزارش Angus Reid علیرغم نگرانی های موجود، کانادایی اعم از پیر و جوان، از هر ۱۰ کانادایی ۴ نفر بین سنین ۱۸ تا ۳۴ سال و از هر ۴ نفر بالای ۵۵ سال در مشاغل پروژه ای فعالیت داشته اند.
دلایل بسیاری در روی آوردن کانادایی ها به این مشاغل موقت وجود داشته، اما مهمترین و بدیهی ترین آن ها پول است.

به گفته این موسسه، شاغلین در این نوع عرصه اقتصادی محتملا درآمدهایی زیر ۵۰,۰۰۰ دلار در سال داشته و نگران امنیت شغلی و توانایی بازنشستگی خود هستند.

به گفته سازمان آمار کانادا نیوفاندلند و لابرادور با ۲۳ درصد بیشترین کارگران موقت را در کانادا طی سال ۲۰۱۸ داشته اند، در حالی که سهم بریتیش کلمبیا، آلبرتا، سَسکاچوان، انتاریو و کبک همگی ۱۳ درصد بوده است.

به گزارش بانک کانادا در اوایل سال جاری، ۸۲ درصد افراد این مشاغل را به عنوان منبع اصلی یا مازاد درآمد خود معرفی کرده که به نظر می رسد بیش تر در بین جوانان شایع است.

در این گزارش آمده است که ۵۸ درصد کانادایی های بین ۱۸ تا ۲۴ سال به مشاغل غیر رسمی مشغول بوده که حدودا دو برابر درصد کل جمعیت (۳۰ درصد) می باشد.

البته شایان ذکر است که این گونه مشاغل عوارض جانبی ناخواسته ای نیز به همراه دارند.

در واقع یافته های نظرسنجی سال ۲۰۱۸ حاکی از آن است که حدود سه نفر از هر ۱۰ جوان بنا بر شرایط و وضعیت کاریشان به افسردگی یا اضطراب دچار شده اند.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا