مسکن و اقتصاد

می خواهید خانه خود را بفروشید… کلیدهای موفقیت شما چیست ؟

می خواهید خانه خود را بفروشید… کلیدهای موفقیت شما چیست ؟

دوستان گرامی، فصل تابستان نزدیک است و برخی از شما این فصل را زمان مناسبی برای وارد کردن خانه خود به بازار فروش می دانید اما به یاد داشته باشید که این کار بایستی با یک برنامه ریزی دقیق صورت گیرد تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.
۱- مزایا و معایب فروش خانه خود را مشخص کنید
تعیین کنید برای چه منظوری خانه تان را می خواهید بفروشید. اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت خود را در نظر بگیرید. نقدینگی بدست آمده تان را پیش بینی کرده و مشخص نمایید که آیا قصد سرمایه گذاری در زمینه دیگری داشته یا می خواهید خانه ای بزرگتر و در لوکیشن دیگری خریداری نمایید. حداکثر زمانی که برای فروش می توانید صبر کنید چقدر است؟ آمارهای رسمی بازار عرضه و تقاضای مسکن را نیز بررسی کنید. با در نظر گرفتن زوایای مختلف مشخص کنید که آیا فروش خانه تان تصمیم درستی است؟
۲- لیستی از هزینه های فروش تهیه کنید
لیستی از هزینه های تعمیرات تا هزینه های کلوزینگ را تهیه کنید که می تواند شامل هزینه هایی از جمله هزینه های حقوقی، تسویه حساب مالیات خانه ، کمسیون بروکریج املاک و … باشد. دوستان، هزینه های جابجایی، هزینه احتمالی پنالتی مورگیج، هزینه بازرسی خانه وهزینه استیجینگ را نیز در نظر بگیرید.
۳- از استراتژی قیمت گذاری غافل نشوید
ما مشاورین املاک با انجام CMA بصورت تکنیکی، با استفاده از تجاربمان و با تحلیل نتایج از لیستینگهای جدید، منقضی شده و قطعی شده می توانیم خانه تان را قیمت گذاری کنیم.
لازم به ذکر می دانم که استراتژی عدد گذاری، متناسب با شرایط بازار متفاوت است تا بتوانیم با بهترین قیمت ممکن خانه شما را بفروش برسانیم.
۴- تهیه گزارش اطلاعات ملک (SPIS) اختیاری است
این گزارش توسط شما به عنوان فروشنده می تواند تهیه گردد. شما در این گزارش اطلاعاتی را در مورد عیوب، بازسازی ها و سایر اطلاعات مرتبط به ملک بر اساس دانسته هایتان ذکر می کنید. از سویی این گزارش می تواند برای جلب نظرخریداران یک مزیت محسوب گردد چرا که راجع به ملک می توانند اطلاعات بیشتری داشته باشند.
۵- از ابزارهای مناسب تبلیغاتی بهره ببرید
دوستان، ما مشاوران املاک می توانیم با استفاده از تجارب، توانایی ها و امکاناتی که در اختیار داریم در فروش سریع و پر بازده خانه شما بسیار موثر باشیم.
۶- به تمییزی و زیبایی وضعیت ظاهری و باطنی خانه توجه کنید
از آراستگی فضای داخلی ، خارجی و همچنین دکوراسیون زیبا غافل نشوید. اگر قصد استیج کردن خانه خود را ندارید می توانید با صرف هزینه نه چندان زیاد مانند تعویض کلید های قدیمی برق، سینک لاندری، پرده های حمام، چراغ های روشنایی، گلدانهای تزئینی و کوسن های رنگی فضای خانه را تغییر دهید.
دوستان گرامی، برای ارزیابی و قیمت گذاری دقیق خانه تان با من تماس بگیرید. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو خواهم پرداخت.
فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو
Sales Rep., Eng. MSc.
Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا