ایرانکانادا

نماینده کنگره آمریکا بازرسی ایرانیان در مرز آمریکا را پیگیری می کند

برخی رسانه‌های آمریکایی به نامه‌ای دست یافتند که نشان می‌دهد دولت آمریکا در دستورالعملی به ماموران امنیتی در گذرگاه‌های امنیتی این کشور در مرز کانادا، دستور داده‌ مسافران ایرانی تبار و افراد مرتبط با لبنان و فلسطین را در زمان ورود بازجویی کنند.

این در حالیست که پیشتر اداره گمرگ و مرزبانی ایالات متحده گزارش‌ها در خصوص بازداشت مسافران ایرانی‌تبار در مرز با کانادا را تکذیب کرده بود.

حالا ” پارمیلا جایاپال” که یک نماینده دموکرات است تلاش می کند تا واقعی بودن این نامه را بررسی کند.

این نماینده کنگره آمریکا پیشتر هم در تاریخ ۷ ژانویه در نامه‌ای از دولت دونالد ترامپ پرسیده بود که آیا اخبار در خصوص بازجویی و معطل شدن ایرانی‌تبارها در مرزهای آمریکا صحت دارد یا خیر؟

 

نامه منع ورود ایرانیان کانادایی به امریکا
نامه بازرسی ایرانیان کانادایی در بدو ورود به امریکا

 

پارمیلا جایاپال، عضو مجلس نمایندگان از سیاتل در تلاش است حکمی را که به ماموران مرزی امریکا دستور داده، مسافران ایرانی‌تبار را در بدو ورود به خاک آمریکا مورد بازجویی قرار دهند را صحت سنجی کند.

 

پارمیلا جایاپال
پارمیلا جایاپال

 

او می‌گوید: «این نامه دقیقا با آنچه پیشتر در خصوص نوع برخوردها با مسافران در مرزهای امریکا و کانادا توصیف کرده‌اند همخوانی دارد.»

این نامه هرچند بدون تاریخ است، اما عنوانش نشان می‌دهد مربوط به روزهای پس از ترور قاسم سلیمانی در عراق است.

 

Qassem Soleimani
Qassem Soleimani

در عنوان این نامه نوشته شده است: بعد از کشتن ژنرال قاسم سلیمانی در بغداد، رهبر ایران وعده انتقام سخت داده است. سطح هشدار تهدید بالا است.

این دستور بازجویی البته تنها به ایرانیان محدود نشده است.

 

منع ورود ایرانیان کانادایی به امریکا
منع ورود ایرانیان کانادایی به امریکا

در متن این نامه آمده است: تمام مسافرانی که بعد از سال ۱۹۶۱ و قبل از ۲۰۰۱ که در کشورهای ایران، لبنان و فلسطین به دنیا آمده‌اند یا ارتباطاتی با این کشورها داشتند باید مورد بازرسی قرار گیرند.

در این دستورالعمل همچنین هشدارهایی در خصوص برخورد و صدور اجازه ورود به کسانی که به نوعی به سپاه قدس یا دیگر گروه‌های شیعه در خاورمیانه و همچنین ارتباطات فکری و رفتاری با گروه‌های تروریستی در خاورمیانه داشته‌اند، تاکید کرده است.

در همین ایام یک گروه ۶۰ نفری از ایرانیان که برای کنسرت به ونکوور رفته بودند در مرز بریتیش کلمبیا بازرسی شدند .

یک مرد ایرانی – کانادایی که می خواست برای اولین بار به جنوب آمریکا برود نیز گفت در مرز ۸ ساعت معطل شده و آنجا افرادی را دیده که با وجود داشتن بچه کوچک نگه داشته شده اند.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا