جهانکانادا

نوازنده سمفونی هنگام جراحی تومور مغز می نوازد

Dagmar Turner, a violinist for the Isle of Wight Symphony Orchestra, plays violin during surgery to remove a tumour from her brain, January 31, 2020. (King's College Hospital)
Dagmar Turner, a violinist for the Isle of Wight Symphony Orchestra, plays violin during surgery to remove a tumour from her brain, January 31, 2020. (King’s College Hospital)

 

به گزارش تهرانتو به نقل از گاردین؛

یک نوازنده ویولون در لندن حین عمل خارج کردن تومور مغزی برای مطمئن شدن از آسیب نرسیدن به مهارتی های حرکتی اش، ویولون می نواخت.

داگمار ترنر ، که از نوازندگان ارکستر سموفونیک Isle of Wight Symphony Orchestra است در سال ۲۰۱۳ در هنگام نوازندگی در ارکستر تشنج کرد و پزشکان علت آن را تومور مغزی عنوان کردند.

پس از آن ترنر تحت پرتودرمانی قرار گرفت اما با ادامه رشد تومور سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته شد تا او تحت عمل جراحی قرار گیرد.

بنابر بیانیه مطبوعاتی بیمارستان کینگز کراس در لندن – انگلستان ، این تومور در لبه راست مغز وی نزدیک بخش کنترل حرکت دست چپ این نوازنده قرار داشت.

کیومرث اشکان، مشاور جراح مغز و اعصاب بیمارستان کینگز کالج ، عمل جراحی و باز کردن جمجمه ترنر را انجام داد و سپس او را در طی تاریخ ۳۱ ژانویه درحالی که ویولون می نواخت مجدد تحت عمل جراحی قرار داد .

 

 

به این ترتیب تومور مغزی این نوازنده درحالی که تحت نظر دکتر بیهوشی و یک تراپیست ویولون می نواخت ، انجام شد.

اشکان در این رابطه تصریح کرد که معمولا در هنگام برداشتن تومور مغزی از بیماران تست زبانی انجام می شود و این اولین باری است که یک بیمار حین عمل برداشتن تومور مغزی یک اسباب موسیقی را می نوازد.

ترنر سه روز پس از عمل جراحی تحت نظر بیمارستان بود و سپس به خانه منتقل شد.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا