مسکن و اقتصاد

نکات قابل توجه برای تازه واردین به کانادا در خرید اولین خانه

نکات قابل توجه برای تازه واردین به کانادا در خرید اولین خانه

Flora Fatemi

دوستان گرامی به کشور کانادا خوش آمدید. خرید خانه یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های مالی شما در این کشور است.

اگر شخص شما و یا همسر شما در چهار سال گذشته خانه ای به اسم خودتان نداشته اید،First Time Home Buyer محسوب می شوید.

در این مقاله سعی دارم تا به نکاتی اشاره کنم تا شما دوستان با در نظر گرفتن آنها بتوانید در مسیر خرید اولین خانه تان، دقیق تر عمل کرده و نتیجه بهتری بگیرید.

۱- مشورت با کارشناس حرفه ای وام

در اولین قدمها با مراجعه حضوری به بانک ها و مؤسسات مالی معتبر کانادا، درخواست مشاوره با متخصصین وام داشته باشید تا بتوانید اطلاعات کافی را در ارتباط با پروموشن های وام مخصوص تازه واردان بدست آورید.

از متخصصان بخواهید که واژه های مصطلح در این ارتباط را نیز برایتان شفاف سازند. با دریافت پیش تایید وام (Pre-approval) با اطمینان بیشتری کار را می توانید ادامه بدهید.

۲- استفاده از تسهیلات کمکی دولت

بررسی کنید که آیا واجد شرایط برای استفاده از تسهیلات کمکی دولت هستید و از آنها بهره لازم را ببرید. بر مبنای برنامه جدید دولت که از سپتامبر امسال اجرایی می شود، سازمان مسکن کانادا (CMHC) باید تا سقف ۱۰ درصد از قیمت خرید خانه شما را پرداخت کند.

بابت این وام از شما هیچ بهره ای دریافت نمی شود ولی برای دریافت این وام شرایطی وجود دارد.

دوستان، طرح خریداران خانه (HBP) را نیز در نظر داشته باشید که اجازه می دهد تا شما از حساب پس انداز بازنشستگی خود(RRSB) تا مبلغ ۳۵,۰۰۰ دلار برداشت کرده و برای پیش پرداخت خرید یا ساخت اولین خانه خود آنرا استفاده نمایید که از مالیات معاف می باشد.

برای استفاده از این طرح باید واجد شرایط باشید.

تخفیف مالیاتی برای مالیات انتقال سند ملک ((LLT مورد دیگری است که شما می توانید تا حداکثر مبلغ ۴۰۰۰ دلار برگشتی درخرید خانه ای با قیمت خرید بیشتر از ۳۶۸,۰۰۰ دلار داشته باشید.

۳- انتخاب یک مشاور املاک حرفه ای

دوستان، شما در مسیر خرید خانه تان نیاز به یک مشاور املاک دارید. همه ما مشاوران املاک برای خرید املاک مسکونی به یک سیستم دسترسی داریم.

تنها تفاوت ما میزان حرفه ای بودن ما است.

آنچه که باید در نظر بگیرید آن است که مشاوری را انتخاب کنید که مناطق مختلف را خوب بشناسد، از وضعیت بازار مسکن کاملا آگاه باشد، روش های مذاکره را به خوبی بداند، در نوشتن قرارداد خرید دقیق باشد، به سیاست ها و روش های قیمت گذاری کاملا آشنا باشد و در حین پروسه خریدتان با تعهد کامل، کلیه اطلاعات لازم را بدون کم و کاستی در اختیار شما قرار دهد.

دوستان، اگر سؤالی و یا ابهامی در این زمینه دارید با من تماس بگیرید تا بتوانم برای خرید اولین خانه تان تجاربم را در اختبار شما بگذارم.

 

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا