مسکن و اقتصاد

هزینه‌های پنهان خرید خانه

هزینه‌های پنهان خرید خانه

به عنوان کسی‌ که قصد خرید خانه دارد حتما مطالب بسیاری در ارتباط با هزینه‌های پنهان خرید خانه خوانده‌اید. این هزینه‌ها تلفیقی هستند از هزینه‌های اداری و حقوقی که در روز نهایی شدن قرارداد، تاریخ قرار گذشته شده بین خریدار و فروشنده، زمانی‌ که وکلای دو طرف پول و مدارک را طبق قرارداد رد و بدل میکنند می‌بایست پرداخت شود. برای کمک به روشن تر شدن مطلب و شناخت بهتر این هزینه‌ها خالی‌ از لطف نیست که لیست برخی‌ از این هزینه‌ها که میتوانید در هنگام خرید خانه انتظار داشته باشید را با هم مرور کنیم.

بیعانه و پیش پرداخت
بیعانه در حقیقت بخشی از پیش پرداخت است که در هنگام ارائه پیشنهاد خرید به فروشنده آن را ضمیمه پیشنهاد خود می‌کنید که نشان دهنده جدی بودن شما در خرید به حساب می‌‌آید و تا روز نهایی شدن قرارداد در حساب معتمد باقی‌ میماند تا در نهایت بخشی از پیش پرداخت شما باشد. و اما پیش پرداخت مبلغی است که شما برای خرید خانه باید داشته باشید. اگر قصد گرفتن وام داشته باشید این مبلغ میتواند پنج درصد و یا درصد بالاتری از مبلغ خرید شما باشد، هرچند که اگر شما مبلغی کمتر از بیست درصد مبلغ خرید داشته باشید مجبور به خرید بیمه وام مسکن خواهید بود که هزینه این بیمه معمولا در وام شما محاسبه می شود ولی‌ اگر بخواهید میتوانید آن را جلوتر و در روز نهایی شدن قرارداد پرداخت کنید. خوب است بدانید که در انتاریو به این حق بیمه مالیات تعلق می‌گیرد که این مالیات را باید حتما در روز بسته شدن قرارداد پرداخت کنید. همچنین در روز نهایی شدن قرارداد تنظیمات بهره و اقساط نیز بسته به اینکه شما در چه روزی از ماه هستید می‌بایست انجام شود. بطور مثال اگر اقساط وام شما طوری تنظیم شده که اول هر ماه پرداخت شود و روز بسته شدن قرارداد شما وسط ماه است تفاوت مبلغ میان این دو تاریخ را باید پرداخت کنید.
هزینه ارزیابی
هزینه ارزیابی عموماً توسط خود بانک و یا موسسه مالی که پول را به شما قرض میدهد پوشش داده میشود. دلیل انجام این ارزیابی، اطمینان خاطر بانک از این مساله است که پول بیشتری از ارزش واقعی‌ خانه به شما قرض ندهند تا در صورت بروز مشکلاتی مانند عدم پرداخت قرض از جانب قرض گیرنده بتوانند پول خود را از طریق فروش ملک باز پس گیرند. همانطور که اشاره کردم عموما این ارزیابی برای شما هزینه‌ای ندارد مگر آنکه موسسه مالی که شما با آن کار می‌کنید آن را پوشش ندهد، در این صورت انتظار هزینه‌ای حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار را برای این کار داشته باشید.

مالیات انتقال زمین
مالیات انتقال زمین و هزینه‌های این انتقال بزرگترین سهم را در بسته و نهایی شدن قرارداد دارند. مالیات انتقال زمین یک مالیات استانی بر خرید و فروش ملک می‌باشد که میتواند بسته به هر ملک متفاوت باشد. اگر شما در تورنتو زندگی‌ می‌کنید علاوه بر این مالیات استانی یک مالیات دیگر برای خود تورنتو نیز باید پرداخت کنید که اگر اولین بار است که اقدام به خرید خانه می‌کنید مقداری تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. بهتر است از مشاور املاکی که با او کار می‌کنید بخواهید که این مالیات را برای ملک مورد نظرتان بطور دقیق محاسبه کند تا آگاهی‌ دقیق از این هزینه داشته باشید.

جستجو و بیمه ضمانت مالکیت
یکی‌ دیگر از هزینه‌ها هزینه ثبت در دفترخانه ثبت املاک می‌باشد که سند و مالکیت ملک در آنجا ثبت میشود و هزینه‌ای حدود ۱۰۰ دلار خواهد داشت. در جریان خرید خانه امکان نیاز به انجام بسیاری جستجو‌ها و بررسی‌‌ها وجود دارد که میتواند شامل بررسی‌ و اطمینان از مالکیت فروشنده و داشتن حق قانونی فروش ملک توسط او ، عدم وجود وام، بدهی و یا قرض روی ملک و همچنین بررسی‌ مالیات‌های ملک که مبلغ پرداخت نشده غیر متعارفی وجود نداشته باشد، بررسی‌ حق استفاده‌ها و اجازه‌های ثبت شده رسمی‌ و غیر رسمی‌ بر روی ملک و بسیاری بررسی‌‌های دیگر که هزینه همه آنها حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار خواهد بود. بیمه ضمانت مالکیت که البته الزامی نیست ولی‌ به شدت توصیه میشود که شما و وام دهنده را از هرگونه خسارت در رابطه با مالکیت ملک و مشکلات ثبتی و یا بدهی‌های کشف نشده روی ملک و یا کلاهبرداری‌های مالکیتی ممکن حفاظت می‌کند و قیمت این نوع از بیمه حدود ۱۵۰ تا ۵۰۰ دلار می‌باشد که البته بسته به نوع پوششی که خریداری می‌کنید مانند هر بیمه دیگری میتواند متغیر باشد.

گواهی سلامت قانونی و مالی
در صورت قصد خرید واحدی از یک کاندومینیوم باید این گواهی تهیه شود که به تشریح وضعیت مالی و حقوقی شرکت کاندومینیوم می‌پردازد و شامل آیین نامه ها، قوانین و مقررات، اطلاعات بیمه، تعادل در صندوق ذخیره و شرایط حقوقی واحد و یا حتی احکام صادر شده علیه شرکت و مطالبات بیمه از شرکت در صورت وجود می شود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا