کانادا

هزینه بالای مسکن تأثیر منفی بر سلامت روانی کانادایی ها می گذارد

سلامت روانی کانادایی ها
سلامت روانی کانادایی ها

براساس نظرسنجی که اخیرا توسط سازمان Zoocasa منتشر شده است ، هزینه بالای مسکن تأثیر منفی بر سلامت روانی کانادایی ها می گذارد.

در این تحقیق که ۱۳۰۰ کانادایی مورد سنجش قرار گرفتند ۵۹ درصد از آنها اعلام کردند که حداقل یکبار در ۱۲ ماه گذشته افزایش قیمت مسکن بر سلامت روان آنها تاثیر منفی از خود بر جای گذاشته است.

«پنه لوپه گراهام» یکی از مدیران Zoocasa می گوید:مسئله اصلی افزاش قیمت مسکن به ویژه در بزرگترین مراکز شهری کشور است که به سرعت طی یک دهه گذشته افزایش یافته و از نرخ تورم و رشد دستمزدهای محلی هم فراتر رفته است، به نحوی که قیمت متوسط خانه های فروخته شده در تورنتو در ماه اکتبرامسال به ۸۵۲.۱۴۲ دلار رسیده است.

اجاره کنندگان مسکن نیز از این آسیب روانی در امان نمانده اند.

۷۶ درصد از آنها در ۱۲ ماه گذشته متحمل صدمات ناشی از شوک قیمتها شده و برخی با درخواست صاحبخانه برای نوسازی خانه ها مجبور به رقابت در بازار پرتنش اجاره مسکن تورنتو شده اند.

می توان گفت هر دو گروه خریدان و اجاره کنندگان حتی پس از اسکان در خانه با استرس های ناشی از هزینه های وام؛ هزینه های مالیات و بیمه روبرو می شوند که هر ساله نیز در حال افزایش می باشد.

نهایتا آنکه ۹۱ درصد آنها معتقد هستند هزینه های خرید خانه با سرعتی بسیار بیشتر از افزایش درآمد آنها افزایش می یابد و باعث شده تا بیشتر کانادایی ها در خرید اولین خانه خود با تنش های بسیاری روبرو شوند و سلامت روح و روان آنها را در خطر آسیب دیدگی قرار داده است.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا