مسکن و اقتصاد

هشدار! درهنگام خرید خانه به عوامل تهدید کننده سلامتی تان توجه کنید!

هشدار! درهنگام خرید خانه به عوامل تهدید کننده سلامتی تان توجه کنید!

دوستان گرامی؛ در نظر گرفتن نکات ذیل می توانند شما را یاری رسانند تا با دقت بیشترفرآیند خرید خانه تان را پیش ببرید و انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

 

– رطوبت و احتمال وجود کپک در خانه

– رطوبت و احتمال وجود کپک در خانه

دوستان، کپک ها همه جا هستند. داخل خانه، دیوارها، سقف، زیر شیروانی و… که می توانند جلوی چشم هم نباشند ودر نتیجه ممکن است بدون اینکه خبر داشته باشیم برای مدت زمان طولانی در معرض میزان بالایی کپک قرار بگیریم. خانه هایی که دارای بیسمنت های مرطوب هستند بیشتر در معرض کپک قرار دارند. کپک ها می توانند علاوه بر آنکه در آینده آسیب ساختاری پرهزینه ای برای خانه تان به همراه داشته باشند، بلکه می توانند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند آلرژی، مشکلات تنفسی مانند آسم، بیماریهای پوستی حاد و اختلالات عصبی و… شوند.

 

 

لطفا در هنگام خرید خانه از عدم وجود کپک مطمئن شوید. بهترین راه، اتکاء به گزارش حرفه ای بازرسان فنی است. ما مشاوران حرفه ای املاک، نهایی کردن قرارداد خرید را مشروط قرار داده تا اطمینان یابیم که این مشکل وجود ندارد. اگر هم گزارش بازرس فنی از وجود کپکها خبر دهد، رفع آنها توسط فروشنده و یا پرداخت هزینه رفع آنها را قبل از تحویل خانه درخواست خواهیم کرد.
دوستان، خودتان نیز برخی از علائم آنها را می توانید بصورت دیداری ردیابی کنید.

در ذیل چند نمونه از این علائم را برایتان بیان می کنم که ما مشاوران حرفه ای املاک در هنگام بازدید از خانه ها می توانیم شما را در شناسایی آنها همراهی کنیم.

لکه های آب، کپکها به رنگهای سیاه، قهوه ای، زرد و یا سبز که معمولا در کنج دیوارها قابل مشاهده اند. شوره ها نیز به رنگ سفید یا خاکستری ناشی از رسوبات نمکی هستند که بعد از تبخیر آب باقی مانده اند. از دیگر موارد بوی نا، پوسته پوسته شدن رنگ دیوارها، زنگ زدگی فلزات تاسیسات حرارتی، زنگ زدگی میخ قرنیزها و خمیدگی کارتن های مقوایی موجود در بیسمنت می باشند.

– وجود مواد ممنوعه پر خطر در خانه

دوستان، در خانه های قدیمی سرب معمولا در رنگهای داخلی و خارجی، آزبست به عنوان یک عایق نسوز و نیز UFFI به عنوان یک عایق تکمیلی استفاده می شده است. گرچه دولت کاربرد آنها را از مدتها قبل ممنوع اعلام کرده است ولی برای حذف آنها از خانه ها اقدامی نشده است و در بسیاری از خانه های قدیمی تر، در متریال سقف، دیوار، لوله های ایزوله شده، کاشی های کف، تجهیزات حرارتی و اجاق گازها و … وجود دارند.
درهنگام خرید این خانه ها، آگاهی و نیز تائید شما از وجود این مواد ممنوعه امری ضروری است چراکه می توانند تهدید کننده سلامتی شما باشند و اگرهم بخواهید آنها را حذف کنید برایتان هزینه عددی و عملیاتی قابل توجه ای دارد.

دوستان گرامی، در پروسه خرید خانه تان از تجربه ما مشاوران حرفه ای املاک بهره ببرید. برای پاسخ به ابهامات تان در این زمینه با تلفن و یا ایمیل ذیل با من تماس بگیرید.

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا