سبک زندگی

هنر خلق آینده

هنر خلق آینده
 

*دکتر علیرضا شریفی

مدرس MasterClass مستر کوچ | مدرس رسمی ان ال پی | تایم لاین تراپی (برنامه ریزی عصبی-کلامی) و هیپنوتراپی | مشاور مدیریت استرس

alireza@altatc.ca | (647) 671-0002

قبلا در مورد قدرت ذهن و تصویرسازی ذهنی صحبت شد.

در چند مقاله قبلی نیز به تفصیل به معرفی مفهوم ضمیر ناخودآگاه و قوانین مربوط به آن پرداخته شد در این مقاله قصد داریم به این سوال بپردازیم که آیا می توان آینده را ایجاد کرد؟ آیا رمز و رازی در این مورد نهفته است؟ آیا به راستی می توان آینده را ایجاد کرد؟ چگونه چنین چیزی میسر است؟

برای پاسخ دادن به سوالات بالا باید یادآور شویم که ضمیر ناخودآگاه ما تقریبا ۸۸ درصد افکار فعالیت های روزانه ما را کنترل و مدیریت می کند در حالی که ما با ضمیر خودآگاه مان تنها قادر به کنترل تقریبا ۱۲ درصد از افکار و رفتارهایمان هستیم.

ضمیر ناخودآگاه ما در انباری بزرگ از خاطرات گذشته، احساسات، اعتقادات و ارزش های ماست که به صورت بسیار منظم جمع آوری، نگهداری و مدیریت می شوند و بر همین مبنا زندگی ما در هر لحظه بر اساس اتفاقاتیست که در گذشته اتفاق افتاده اند و می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که زندگی ما مربوط به روند زندگی مان در گذشته است.

نکته مهم حائز اهمیت در اینجا این است که مادامی که ما الگوهای رفتاری خاصی را دنبال کنیم به همان نتایجی میرسیم که قبلا رسیده ایم وچنانچه بخواهیم نتایج مان را در آینده تغییر دهیم باید رفتارمان نیزتغییر کند. در عین حال نیز باید به این نکته توجه داشت که ضمیر ناخودآگاه ما تقریبا۹۰ درصد از رفتار ما را کنترل و مدیریت می کند.

هنر خلق آینده

چگونه میتوانیم رفتارمان را به صورتی تغییر دهیم که نتایج بهتری در آینده نزدیک یا دور بگیریم؟

ضمیر ناخودآگاه شما تقریبا تمام بدن شما را کنترل می کند. زمانی که به آینده خود فکر می کنید، آن را تصور می کنید و تصویری روشن و مشخص از آن در ذهن خود می سازید ضمیر ناخودآگاه شما آن تصویر را دریافت و ضبط می کند.

این نکته را به یاد داشته باشید که ضمیر ناخوداگاه شما تفاوتی میان آنچه که در حال می بینید و آنچه در ذهن تان تصور میکنید قائل نیست بنابراین هر دوی این تصاویر به عنوان واقعیت در آن ثبت و ضبط می شوند و زمانی که شما تصویری از آینده ایده آل خود می سازید ضمیر ناخودآگاه آن را به عنوان واقعیت قبول کرده و با بروز احساسات مانند حس انگیزه، شادی، شوق، شور، اشتیاق و اعتماد به نفس به آن واکنش نشان می دهد.

همواره این نکته را به یاد داشته باشید که ضمیر ناخودآگاه شما بر اساس تصاویر و احساسات برنامه ریزی شده و به آنها واکنش نشان می دهد.

بنابراین زمانی که تصویری از آینده در ذهن خود ایجاد می کنید ناخودآگاه شما آن را جزئی از واقعیت می شمارد و در نتیجه الگوهای ناخودآگاه و اتوماتیک رفتاری شما بر مبنای آن تصویر خواهد بود نه بر مبنای گذشته. این امر باعث میشود که ضمیر ناخودآگاه تان شما را به سوی آینده سوق دهد تا بتوانید آیندهی را که تصور کرده اید با الگوهای رفتاری جدیدتان بسازید.

در مقاله هفته آینده برای تکمیل این موضوع به بررسی نحوه بهینه هدف گذاری موثر برای دستیابی به موفقیت خواهیم پرداخت.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا