مسکن و اقتصاد

واژه هایی که در هنگام خرید خانه در تورنتو باید بدانید!

واژه هایی که در هنگام خرید خانه در تورنتو باید بدانید!

فلورا فاطمی

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

 

دوستان گرامی، خرید خانه / آپارتمان مهم ترین سرمایه گذاری شما در زندگی تان می باشد بنابراین آشنایی با واژه هایی که در این مسیر با آنها مواجه می شوید از اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن اطلاعات هر چه بیشتر به شما یاری رسانده تا تصیمات آگاهانه تر و صحیح تری اتخاذ نمایید.
در اینجا سعی دارم به برخی از کلیدی ترین این واژه ها اشاره کنم.

Down Payment

پیش قسطی است که درصدی از قیمت خانه/آپارتمان مورد معامله را تشکیل می دهد که باید شما آنرا بصورت پیش فرض برای خرید مسکن خانه در اختیار داشته باشید. درصد الباقی از قیمت خانه را بانک یا لندر خصوصی بصورت وام پرداخت می کند. بنابراین مبلغ پیش قسط و وام با هم قیمت خانه را کاور می کنند.

Loan

با توجه به شرایط مختلف مانند مدت اقامت، میزان درآمد ثابت در کانادا، تاریخچه کردیت، میزان دارایی ها و بدهی ها یتان و … می توانید واجد شرایط دریافت وام باشید.

Mortgage Default Insurance

اگر مبلغ پیش قسط شما به عنوان خریدار بین ۵ درصد تا ۱۹.۹۹ درصد کل ارزش مورد معامله باشد شما می بایستی مبلغ بدهی به بانک را بیمه نمایید. این بیمه در جهت حفظ منافع وام دهنده می باشد تا چنانچه مشکلی پیش آمد و شما نتوانستید اقساط وام را پرداخت کنید بانک مبلغ وام را از سازمان بیمه کننده دریافت می کند. پرداخت این حق بیمه هزینه اضافه ای است که بر عهده شما می باشد.

Deposit

همان بیعانه ی خرید است که در زمان ارسال آفر و یا معمولا در مدت ۲۴ ساعت بعد از توافق در انجام معامله و امضای قرار داد بصورت سرتیفاید چک یا درفت بانکی پرداخت می کنید. این مبلغ بعد از خرید قطعی از مبلغ کل قرارداد کسر خواهد شد. اما اگر خریدار بدون دلیل قرار داد را بهم بزند مبلغ چک به او بازنخواهد گشت.

Home inspection

توصیه می کنم که یک بازرس فنی قبل از قطعی شدن خریدتان از خانه مورد نظر بازدید کند و گزارشی مشروح از وضعیت کلی ملک در اختیار شما قرار دهد که معمولا شامل وضعیت سیم کشی برق، لوله کشی های آب و گاز، پوسیدگی های احتمالی، عایق کاری ها و … می باشند. این گزارش به شما کمک می کند تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید. پرداخت هزینه گزارش بازرسی فنی از خانه نیز به عهده شما می باشد.

Appraisal

موسسه یا بانک وام دهنده قیمت ملک مورد نظررا توسط کارشناس خود ارزیابی می کند و بررسی می کند که آیا ملک ارزش دارد این مبلغ وام به آن تعلق بگیرد. پرداخت این هزینه ارزشیابی به عهده شما به عنوان خریدار می باشد.

Legal Fees and Land registration

شامل ثبت انجام معامله، بررسی مدارک مالکیت، بالانس کردن بدهی ها و… بوده که انجام آنها برعهده وکیل املاک شما می باشند.هزینه آنها به عهده ی شما می باشد.

Property Tax

مالیاتی است که در کشور مادری مان به عنوان عوارض نوسازی می شناختیم. میزان آن در استان انتاریو ۰.۵ تا ۲.۵ درصد قیمت خرید خانه می باشد. شما خریداران ملک در شهر تورنتو علاوه بر آن مالیات دومی را نیز پرداخت می کنید که وصول این مالیات از طرف شهرداری است.

Property insurance

در زمان معامله محل مسکونی شما بایستی در برابرآتش سوزی یا هر نوع خسارت دیگری بیمه شود که یکی از شروط اصلی بانک یا موسسه وام دهنده می باشد.
دوستان گرامی، مشاور و پاسخگوی شما در این ارتباط وهمچنین در زمینه خرید و فروش املاک مسکونی، تجاری و صنعتی ازطریق تلفن یا ایمیل ذیل می باشم. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو پرداخته خواهد.
Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا