سبک زندگی

چندنکته برای شروع دانشگاه

چندنکته برای شروع دانشگاه
چندنکته برای شروع دانشگاه

کتایون خطیر *
مشاور خانواده وجامعه شناس

سالها به سختی تلاش کرده، به دانشگاه راه یافته و آماده شروع مرحله جدیدی در زندگی هستید.

دوستان جدید، فعالیتهای اجتماعی گوناگون بویژه ارتباط و چالش با رشته ای که انتخاب کرده اید بسیار زمان هیجان انگیزی برای شما خواهد بود و طبیعیست نگران باشید، زیرا احتمالا از خانه خارج شده و در جای جدیدی ساکن شده اید.

این نکات کمکتان می‌کند اوقات بهتر و تجربه خوبی از این دوران داشته باشید:

۱- خانه ای دور از خانه تان: بسیار مهم است که احساس کنید در خانه خودتان هستید، پس چیزهای مورد علاقه خود را با خود به خانه جدیدتان بیاورید از جمله تابلو عکس، پوستر و گلدان گل و …

۲-با دانشجویان دیگر صحبت کنید: شاید پیدا کردن دوستان جدید کمی سخت یا دلهره آور باشد اما یادتان باشد که همگی در موقعیت مشابهی هستید؛ پس شروع کنید به صحبت و ملاقات افراد جدید حتما می دانید که افراد با هوش هیجانی بیشتر معمولا موفق تر خواهند بود. یکی از خصوصیات مهم رفتن به دانشگاه امکان برخورد با افراد مختلف است.

۳-با ملاحظه باشید: اگر آشپزخانه یا اتاق مشترکی با دیگران دارید در نگهداری و تمیزی آن تلاش کنید، این کار باعث ایجاد رابطه خوب و مثبت با هم اتاقی ها و همسایگانتان خواهدشد.

۴-مشارکت کنید: موقعیتهای زیادی برای مشارکت وجود دارد مثل مجله دانشگاه یا انجمن های مختلف. روش خوبی برای آشنایی با افرادی است که با علایق مشابه می‌باشند.

۵-تیم مدیریتی خوابگاهتان را بشناسید: معمولا افرادی با برخوردهای دوستانه آماده پاسخگویی به سوالاتتان، کمک به شما و در اختیار گذاشتن تجاربشان با شما هستند.

۶- برای خود خط قرمزهایی بگذارید: آیا اکنون که از خانواده دور شده اید حاضر به انجام هر کاری هستید. انسان اجتماعی دارای سلامت روان، برای خود خط قرمزهایی دارد که تحت هیچ شرایطی پایش را از آن ها فراتر نمی گذارد. تحت چارچوب و قوانینی که خود به آنها معتقدید حرکت کنید و فراموش نکنید هدف از دانشگاه رفتن شما چه بوده است.

چندنکته برای شروع دانشگاه
کتایون خطیر
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا