مسکن و اقتصاد

چه نوع ملکی و در کدام منطقه تورنتو برای سرمایه گذاری بخریم ؟

چه نوع ملکی و در کدام منطقه تورنتو برای سرمایه گذاری بخریم ؟

happy-couple-after-buying-house

شما دوستان گرامی بارها این سؤال را با من مطرح کرده اید که بهتر است چه نوع ملکی را بخریم و کدام منطقه از نظر سرمایه گذاری بهتر است؟ دوستان، در نظر داشته باشید که عوامل متعددی را باید درنظر بگیرید.

یکی از این عوامل، هدف اصلی شما از خرید ملک است که می تواند تعیین کننده نوع ملک و لوکیشن آن باشد.

برخی از شما دوستان، هدفتان این است که خانه یا آپارتمانی بخرید و با اجاره دادن آن بتوانید اقساط ماهیانه وام مسکن تان را پاس کنید.

لذا باید ملکی را خریداری کنید که میزان همپوشانی وام مسکن ماهیانه با اجاره بهاء زیاد باشد.

بطور معمول این همپوشانی در آپارتمان بیشتر از خانه می باشد چراکه با خرید آپارتمان، با هزینه های وام، شارژ ماهانه، بیمه و تکس روبرو هستید در حالی که با خرید خانه، علاوه بر این هزینه ها با هزینه های یوتیلیتی ونیز هزینه های نگهداری

به مراتب بیشتری مواجه خواهید بود. البته اگر امکان اجاره دادن بیسمنت خانه نیزوجود داشته باشد می تواند کمک کننده باشد.

دوستان توجه داشته باشید با آنکه احتمال این همپوشانی در کاندو آپارتمان بیشتر از خانه است ولی در انتخاب کاندو آپارتمان نیز عواملی مانند سن ساختمان، متراژ واحد، امکانات موجود و یوتیلیتی و …هم در میزان این همپوشانی موثر هستند.

اما از نظر لوکیشن، در قسمتهای مرکزی شهر تورنتو این امکان همپوشانی کمتر دیده می شود. همانطور که می دانید قیمت انواع مسکن در این مناطق نسبت به مناطق دیگر بیشتر است در نتیجه میزان اقساط ماهیانه وام هم بیشتر است و

تصور پرداخت آن توسط مبلغ اجاره تقریبا غیر ممکن بنظر می آید.

هر چه از مرکز شهر تورنتو به سمت شمال، غرب و شرق دورتر شویم امکان آنکه بتوان با اجاره بها مقدار بیشتری از اقساط ماهانه وام را پرداخت کرد افزایش می یابد.

حتی در برخی از این مناطق اقساط ماهانه وام برای خرید مسکن از اجاره همان ملک می تواند کمترهم باشد.

ولی باز هم تاکید دارم کل هزینه ها را در نظر بگیرید و فقط اکتفا به برابری میزان اجاره بهاء دریافتی با میزان پرداختی وام ماهانه نکنید.

دوستان ، عامل دیگر میزان توان خرید است. قیمت ملک در مناطق مرکزی شهر تورنتو بالا است و رشد قیمتها هم روند افزایشی بیشتری دارند. حتی در بازار متعادل و آرام فعلی مسکن، ما با شرایط مولتی آفر برای برخی از خانه ها و کاندوهای

این مناطق روبرو هستیم. اما خرید خانه های ویلایی در شهرهای اطراف تورنتو به ویژه شهرهایی نظیر ریچموندهیل ، آرورا، وان، نیومارکت و… در محدوده قیمتی کمتری نسبت به مراکز مرکزی تورنتو هستند و همانطور که گفته شد ریسک کمتری

برای عدم همپوشانی درآمدها و هزینه ها وجود دارد. ضمن آنکه می توانید از افزایش ارزش افزوده خانه در این مناطق به نسبت پرداختی که انجام داده اید در سالهای آتی بهره بیشتری ببرید.

یکی از گزینه های دیگر پیش روی شما، پیش خرید مسکن است. در پیش خرید ، از آنجایی که امکان پرداخت مبالغ در چند قسط و در یک دوره زمانی نسبتا طولانی وجود دارد این امکان را خواهید داشت که با مبلغ پیش پرداخت نه چندان زیاد،

پروسه خریدتان را شروع کرده و فرصت داشته باشید تا مابقی پرداختها را فراهم کنید و پس از ساخت و تکمیل آن می توانید ازافزایش ارزش افزوده قیمت آن در طی زمان پیش خرید تا فروش، بهره برده و کسب درآمد کنید.

اما دوستان در نظر داشته باشید که تمام پروژه های پیش فروش تا مرحله آخر پیش نمی روند یا به دلایل مختلف به تعویق افتاده و یا کنسل می شوند.

متاسفانه برخی از آنها بخاطر مشکلات اخذ مجوز rezoning از شهرداری دچار مشکل می شوند و حتی گاهی مجبور به تغییراتی از جمله کاهش تعداد طبقات و یا واحدها هم می شوند که در نتیجه برخی از واحدهای فروش رفته بایستی حذف شوند.

از سال ۲۰۱۷، دوازده پروژه ساختمانی شامل ۵۶۲۵ واحد کاندو در شهر تورنتوی بزرگ خصوصا در داون تاون تورنتو متوقف شده اند که این آمار قابل توجه می باشد.

البته اگر با دقت زوایای مختلف سرمایه گذاری تان را از نظر لوکیشن، اعتبار سازنده، هزینه های پنهان خریدتان و …کاملا شفاف کنید می توانید پروژه پیش خرید مناسبی را اتنخاب کنید که ریسک کمتری داشته باشد.

دوستان گرامی، برای انتخاب یک ملک مناسب و در یک لوکیشن مناسب برای ضریب اطمینان بیشتر در سرمایه گذاری تان با من تماس بگیرید. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو خواهم پرداخت.

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا