مسکن و اقتصاد

کانادا جزو کشورهایی با بالاترین میزان حباب در قیمت مسکن

کانادا جزو کشورهایی با بالاترین میزان حباب در قیمت مسکن

بنابر گزارش بخش اقتصادی بلومبرگ، کانادا و نیوزلند در بخش مسکن دارای بیشترین میزان آسیب پذیری و حباب هستند و در رده های بعد از آنها کشورهای استرالیا و انگلستان قرار دارند.

Niraj Shah اقتصاد دان که با هدف ترسیم « داشبورد حباب مسکن » بر روی قیمت مسکن و میزان اجاره بها از یک سو و میزان تورم و درآمدهای خانوارها از سوی دیگر تحقیق کرده است در این رابطه گفت: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که با وجود پرداخت بالاترین میزان دستمزد در دو کشور کانادا و نیوزلند این دو کشور دارای یکی از بی ثبات ترین سبکهای قیمت گذاری در مسکن هستند.
وی افزود: در استرالیا، نروژ، سوئد و انگلستان نیز زنگ خطر به صدا در آمده است.
این اقتصاد دان با اشاره به تاثیرات سیاستگذاران در این موضوع تصریح کرد: دولت کانادا در همین رابطه از خریداران خارجی مسکن مالیات دریافت می کند در حالیکه در نیوزلند فروش خانه به خارجی ها ممنوع است.
Niraj Shah چالش دیگر را روند قیمت گذاری مسکن خواند و بیان کرد: در این شرایط احتمال دارد که در یک روند جهانی قیمت مسکن در معرض خطر حبابی شدن قرار گیرد.
وی ادامه داد: درحالیکه بانکهای مرکزی روی جلوگیری از رکود اقتصادی متمرکز هستند، نبود سیاستگذاری پولی می تواند بذری برای رویش بحرانهای آینده باشد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا