کانادا

کمک ۹۰ هزار دلاری پزشک ایرانی به کامیونیتی کانادایی

کمک ۹۰ هزار دلاری پزشک ایرانی به کامیونیتی کانادایی

دکتر امیر خدیر سخنگوی سابق حزب همبستگی کبک ۹۰ هزار دلار از حق پایان خدمتش را صرف کامیونیتی ها منطقه Mercier مونترال می کند.

خدیر ۵۷ ساله در گفتگو با رسانه های کانادایی گفت که بعنوان یک پزشک متخصص به این پول نیاز ندارد و می خواهد با این کارش به سایر سیاستمداران کبک پیام دهد گه اگر افرادی مثل من پس از ترک کردن عرصه سیاست بلافاصله وارد حیطه کار خودشان در وکالت، مهندسی یا پزشکی می شوند و منبعی برای تامین معیشت خود دارند، چرا باید چنین چولی را دریافت کنند؟

او با اشاره به سیاستمداری که پزشک نیز بوده و پول پاداش خدمت قابل توجهی هم دریافت کرده گفت: برای من خیلی عجیب است که مثلا وزیر آموزش و پرورش که سال ۲۰۱۵ در اواسط کارش در حزب لیبرال از سیاست کناره گیری کرد و دوباره وارد حرفه خودش پزشکی شد، چطور توانست حدود ۱۵۰ هزار دلار پاداش پایان خدمت بگیرد.

سال ۲۰۱۵ قانونی تصویب شد که بر اساس آن پاداش پایان خدمت نمایندگانی که پیش از پایان خدمت بدون مشکلات خانوادگی و جسمی، ترک خدمت می کنند حذف شود با این حال این پاداش برای نمایندگان ناکام یا کسانی که دوره خود را به اتمام رسانده اند و حتی در انتخابات بعدی شرکت نمی کنند همچنان محفوظ است.

خدیر معتقد است هنوز قانون در این رابطه جدی نیست.

گفتنی است امیر خدیر ، متخصص میکروبیولوژی عفونی ، متولد تهران ، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه مک گیل و پزشکی از دانشگاه لاوال است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا