مسکن و اقتصاد

گزارش بازار مسکن برای هفته اول مارچ‌ ۲۰۱۹

گزارش بازار مسکن برای هفته اول مارچ‌ ۲۰۱۹

بدون شک، آب و هوای سرد تورنتو که امسال شاهد آن بودیم و شدت برف و یخ تغییرات بازار را به تأخیر انداخته است. تعداد لیست ها و فروش های جدید نسبت به سال قبل کمی کاهش یافته است اما خبر خوب قیمت متوسط ​​فروش شهر تورنتو است که نسبت به ماه فوریه که ۸۰۶،۴۹۴ دلار بود، به ۸۴۰،۲۱۱ دلار افزایش یافته که نشانگر ۴.۲ درصد رشد است.

با توجه به تعطیلات ماه مارچ، تعداد لیست ها در هفته های بعدی کمتر خواهد بود. بیشتر فروشندگان که قصد فروش خانه خود را دارند تا اتمام تعطیلات مدارس صبر خواهند کرد.
همینطور که روزها طولانی تر می شوند شاهد افزایش تعداد خانه های مستقل در بازار هستیم. تعداد فروش حدود ۵ % افزایش داشته و ۶۶ % این فروش‌ها به قیمت درخواستی و یا بالاتر از قیمت مورد نظر فروشنده به ثبت رسیده اند.
بازار آپارتمان نشانه ای از کند شدن را نشان نمی دهد. قیمت متوسط ​​یک آپارتمان در شهر تورنتو نسبت به ماه فوریه سال گذشته از ۵۷۰،۳۷۵ دلار با رشد ۷.۴ درصد به ۶۱۲،۴۸۸ دلار رسید.

در هفته گذشته تعداد لیست های جدید نسبت به هفته قبل از آن ۳۶ درصد افزایش یافت و در تعداد آپارتمان های فروخته شده ۴ % افزایش را شاهد بودیم که۴۷ % این آپارتمان ها به قیمت درخواستی و یا بالاتر از آن را فروخته شدند.
تقاضای بالا در بازار اجاره همچنان ادامه دارد.

موجودی کم و رقابت شدید بین اجاره کنندگان منجر به بالا رفتن قیمت متوسط ​​اجاره با شدتی بیشتر از نرخ تورم نسبت به سال های گذشته شده است. متوسط ​​اجاره ماهانه یک واحد یک خوابه با ۸.۱ % رشد به ۲،۱۴۵ دلار رسید و متوسط ​​اجاره واحدهای دو خوابه با ۷.۴ % افزایش به ۲۸۱۰ دلار رسید.

مانی شوشتری زاده

مانی شوشتری زاده /

فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه /

مشاور امور املاک و سرمایه گذاری/

۶۴۷.۵۲۷.۴۷۷۷

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا