سبک زندگی

گل و انرژی‌های پنج‌گانه

گل و انرژی‌های پنج‌گانه

 

انرژی‌ها به صورت کلی در قالب پنج نوع از عناصر طبیعی وجود دارند: آب، آتش‌، فلز، چوب و خاک که هر یک از این عناصر ویژگی خاص خود را دارند و هرفصل نیز سمبل یکی از این عناصر طبیعی انرژی است.
بهار (زمان رویش و سرسبزی) نماد عنصر چوب است.
تابستان (فصل گرما و حرارت) نماد عنصر آتش است.
پاییز (فصل برداشت محصول) نماد عنصر فلز است.
زمستان (فصل سرما) نماد عنصر آب است.
زمان تغییر فصول نیز جایگاه عنصر خاک است. گیاهان نیز رابطه تنگاتنگی با اکثر عناصر مهم طبیعی دارند و از اینجاست که نقش مهم آنها در تولید انرژی تعیین می‌شود. برای مثال، گیاهان بدون چوب معنایی ندارند و بدون گرما که از ویژگی‌های آتش است قادر به رشد نیستند؛ همچنانکه خاک بستر رویش گیاهان است و بدون وجود آب رشد گیاهان ممکن نیست!

گل‌هایی با انرژی چوب:

گیاهانی که برگ‌ها، شاخه‌ها، ریشه‌ها و میوه‌های آبدار و باطراوت دارند، دارای انرژی عنصر چوب هستند. رنگ مربوط به این عنصر سبز است.
گل‌های عنصر چوب بهتر است در قسمت‌های جنوبی و شرقی اتاق قرار داده شود زیرا در این صورت، انرژی‌های مثبت بیشتر و موثرتری منتشر خواهند کرد که بر سلامتی جسم تاثیرگذارند. چنانچه این نوع گل‌ها در قسمت‌های شمالی و غربی اتاق قرار گیرند، انرژی تولید شده از آنها باعث بهتر شدن روابط دوستانه می‌شود.

گل‌هایی با انرژی آتش:

گل‌های قرمز و دیگر رنگ‌های گرم دارای انرژی از نوع عنصر آتش هستند. قرار دادن این گل‌ها در قسمت‌های جنوب و جنوب غربی اتاق باعث انتشار انرژی‌های بسیار موثر و خلق محیط دوستانه، حس شهرت و غرور، عشق و تحرک می‌شود. نکته دیگر اینکه رنگ‌های قرمز، صورتی و ارغوانی به طور کلی نماد انرژی عنصر آتش هستند.

گل‌هایی با انرژی خاک:

گل‌هایی با طیفی از رنگ‌های طلائی، نارنجی ملایم، زرد یا شکلاتی، دارای انرژی عنصر خاک هستند. عنصر خاک به نوعی از عنصر آتش پیروی می‌کند به همین دلیل رنگ گل‌هایی که انرژی این عنصر را تولید می‌کنند نزدیک به گل‌هایی‌است که انرژی عنصر آتش را تولید می‌کنند. رنگ نارنجی و زرد بسیار شادی‌زا هستند و وجود گل‌هایی به این رنگ در منزل، نوعی خوش‌آمدگویی به میهمانان عزیز به شمار می‌رود. این گل‌ها بهتر است در مرکزیت اتاق قرار گیرند زیرا در این صورت بیشتر می‌توانند اثربخش باشند و احساس راحتی و آرامش را القا کنند. وجود این نوع گل‌ها در اتاق‌های کنفرانس خصوصا در قسمت‌های غربی و شمالی آن بسیار توصیه می‌شود، زیرا انرژی ساطع شده از آنها باعث بهبود روابط می‌شود.

گل‌هایی با انرژی فلز:

گل‌های سفید و کرم خالق انرژی عنصر فلز هستند. انرژی منتشر شده از این گل‌ها در محیط، بسیار آرامش‌بخش خواهد بود. توصیه ما این است که برای اثربخشی بیشتر، این گل‌ها را به شکل ساده بیارایید. همچنین این نوع گل‌ها، برای قراردادن در مراسم‌های رسمی مثل جشن عروسی بسیار مناسب هستند.

گل‌هایی با انرژی آب:

گل‌های که دارای طیف‌های رنگ طوسی، آبی یا مشکی باشند، گل‌هایی هستند که انرژی‌های مربوط به عنصر آب را تولید می‌کنند. قرار گرفتن این گل‌ها در قسمت‌های غرب و شمال‌غربی اتاق باعث کاهش تنش‌ها و آرامش می‌شود. از دیگر ویژگی‌های انرژی منتشر شده از این نوع گل‌ها، القا کردن حس نشاط و سلامتی در محیط است؛ به خصوص اگر در قسمت شرق اتاق قرار گیرند.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت زیر مراجعه کنید:

سیب آس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا