مسکن و اقتصاد

۵ نکته برای بهتر کردن شرایط وام مسکن

مذاکره کردن مجدد برای وام از آن دسته کارهایی است که برخی‌ از انجام آن وحشت دارند. دانستن این مطلب که توجه به چند مورد ساده میتواند شرایط بهتری را برای وام شما ایجاد کند خالی‌ از لطف نیست.

۱- زودتر شروع کنید؛ بهتر است ۵ یا ۶ ماه زودتر از زمان تمدید قرارداد وام خود شروع به قیمت گرفتن از موسسات و بانک‌های دیگر نمایید. همه این بانک‌ها نرخ‌های پیشنهادی خود را تا مدتی‌ برای شما حفظ خواهند کرد و اگر در این زمان قیمت پایین بیاید شما قادر به دریافت قیمت بهتر خواهید بود و در صورت بالا رفتن قیمت شما از نرخ قفل شده خود استفاده خواهید کرد.

۲- تحقیق کنید؛ نرخ پیشنهادی بقیه بانک‌ها را چک کنید.این کار اصلا زمان بر نیست و شاید بتوانید طی‌ چند دقیقه نرخ همه بانک‌ها را بصورت آنلاین چک کنید. این کار قدرت بیشتری برای مذاکره به شما خواهد داد.

۳- نرخ‌های از قبل مشخص شده را قبول نکنید؛ اگر تحقیقات لازم را کرده باشید، حالا زمان آن است که بدون ترس برای گرفتن نرخ بهتر مذاکره کنید و بهترین نرخ ممکن را از بانک خود بخواهید.

۴- کارگزار وام استخدام کنید؛ اگر دوست ندارید همه این کارها را خودتان انجام دهید یک کارگزار وام استخدام کنید. اینکار عموما هزینه‌ای برای شما ندارد چرا که بانک‌ها مبلغی را برای معرفی‌ مشتری به عنوان کمیسیون به این کارگزارها پرداخت می‌‌کنند.

۵- برای گزینه‌های بهتر مذاکره کنید؛ گزینه‌هایتان از قبیل نرخ‌های ثابت، متغیر، مدت زمان وام و یا اختیارات در میزان بازپسدهی وام را بشناسید و با تحقیق راجع به آنها تلاش کنید منافع بیشتری برای خود را در مذاکره بدست آورید.
در نهایت اگر از نتیجه همه این مذاکرات راضی‌ نبودید هیچ مجازاتی در تغییر بانکی‌ که با آن کار می‌کنید برای شما وجود نخواهد داشت و میتوانید آزادانه سراغ بانک یا موسسه دیگری بروید.

مانی شوشتری زاده

مانی شوشتری زاده
فوق لیسانس مهندسی‌ عمران
و مدیریت پروژه
مشاور امور املاک و سرمایه گذاری
۴۷۷۷- ۵۲۷ (۶۴۷)

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا