جدیدترین اخبارفرهنگ و هنرکانادا

انتشار کتاب صد فیلم برای دیدن به انتخاب عارف محمدی در سایت کتاب گوگل

www.phdfurniture.ca
www.phdfurniture.ca

 

عارف محمدی کتاب «صد فیلم برای دیدن» را منتشر کرد
عارف محمدی کتاب «صد فیلم برای دیدن» را منتشر کرد

 

عارف محمدی فیلمساز و منتقد سینمایی مقیم کانادا، صد فیلم زیبا و خوش ساخت ایرانی را از بین ساخته های کارگردانان سینمای ایران بین سال های ۶۴ تا ۹۷ انتخاب نمود، مختصری از داستان فیلم را در چند سطر به همراه عکس هایی مربوط به آنها با ذکرنام عوامل و دست اندراکاران آن آثار بصورت کتاب درآورد و در اختیار علاقمندان در فضای مجازی قرار داد.

وی با گذاشتن یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود مختصری توضیح در مورد اجرای این کار داده است.

 

https://www.instagram.com/p/B-uyBJQpSHM/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

 

کتاب «صدفیلم برای دیدن» با هدف بازنگری برخی فیلمهای ایرانی سالهای ۱۳۶۴ تا ۱۳۹۷ به انتخاب و قلم عارف محمدی منتشر شد.

عارف محمدی، در این رابطه گفته است:

طی سالهایی ﮐه به عنوان نویسنده، تهیه ﮐننده و مجری برنامه های سینمایی در رسانه های فارسی زبان فعالیت داﺷته ام همواره از من خواسته می شد فیلمهای خوبی را که می شناسم معرفی کنم.

وی انتخاب فیلم خوب را مستلزم عوامل متعدد و نسبی خواند و بیان کرد: من همیشه سعی ﮐرده ام اگر فیلمی را معرفی میکنم ﺣتما تاﮐید ﮐنم که این فقط انتخاب و سلیقه شخصی من است و لزوما به معنای آن نیست ﮐه این فیلم از دید دیگر نویسندگان سینمایی یا منتقدان و یا بینندگان ﺣرفه ای سینما هم به عنوان یک فیلم ﺧوب ﻗلمداد ﺷود.

“عارف” یکی از انگیزه های تالیف کتاب «صدفیلم برای دیدن» را به نوعی پاسخ به این سوال نیز عنوان و بیان کرد: از ﭼند سال پیش تلاش ﮐردم تا در فرصت های آزادی ﮐه دارم لیستی از صد فیلم ﮐه به دﻻیل مختلف دوست داﺷتم را تهیه ﮐنم و با ذﮐر عوامل اصلی، ﭼند سطری از داستان فیلم و عکس هر کدام از آنها را به ﺷﮑﻞ ﮐتاب در دسترس علاﻗمندان ﻗرار دهم.

کارگردان فیلم مستند « آواز خدا» تصریح کرد: بنده این صد فیلم را از بین تمام فیلمهایی که عموما در قالب نوار های ویدیویی و یا در سایت های پخش فیلم در شبکه های مجازی منتشر شده بود انتخاب کرده ام بنابراین به ﻃور ﺣتم به غیر از این صد فیلم، فیلم های ﺧوب دیگری هم هستند که در معرض عموم ﻗرارنگرفته و من هم موفق به تماﺷای این فیلم ها نشده ام و طبیعتا امکان ارزیابی و یا معرفی آنها را نداشته ام.

وی تصریح کرد: در ﺧاتمه از تلاش همه سینماگرانی ﮐه موفق به تماﺷای آﺛار ﺧوبشان نبودم و ﺟایشان در این لیست خالی است ﻗدردانی میکنم و امیدوارم در مجموعه ای دیگر از آنها یاد ﮐنم.

 

برای خواندن این کتاب تماشایی اینجا کلیک کنید
برای خواندن این کتاب تماشایی اینجا کلیک کنید

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا