کانادا

۳ کشته و ۴ مفقود حاصل سقوط مرگبار هواپیما در نیوفاندلند و لابرادو

۳ کشته و ۴ مفقود حاصل سقوط مرگبار هواپیما در نیوفاندلند و لابرادو

درپی سقوط یک فروند هواپیمای شناور شرکت Air Saguenay در دریاچه لابرادو ۳ نفر کشته و ۴ نفر مفقود شدند.
Jean Tremblay ، رئیس اجرایی هواپیمایی Air Saguenay ، ضمن تایید این خبر گفت که هنوز ابهامات زیادی از جمله هویت کشته شده‌ها و مفقودین وجود دارد و در عین حال اظهار امیدواری کرد مفقودین هنوز زنده باشند.
وی افزود: این هواپیما در فاصله ۲ کیلومتری ساحل پیدا شده است ولی هنوز مشخص نیست این سقوط در حین پرواز رخ داده و یا موقع فرود.
Tremblay هواپیمایی Air Saguenay را دارای گروهی یکپارچه و متحد که همه کارکنان یکدیگر را می‌شناسند خواند و بیان کرد: خلبان این هواپیما فردی ۶۱ ساله با حداقل ۲۰ هزار ساعت پرواز طی ۶ سال بر روی دریاچه میستاستین بوده و ما هنوز نمی‌دانیم او هم در این حادثه کشته شده یا جزو مفقودین است البته ما به زنده بودن او امیدواریم و برایش دعا می‌کنیم.
مرکز هماهنگی و نجات هالیفکس (JRCC ) با دریافت گزارشی مبنی بر سقوط یک فروند هواپیمای شناور Havilland DHC-2 Beaver به محل حادثه عازم شده است.
بنابر این گزارش این هواپیما با ۷ سرنشین به منظور ماهیگیری از محل اقامتشان در دریاچه Crossroads نزدیک مرز کبک به کمپی در دریاچه میستاستین در شمال لابرادو می‌رفتند و قرار بوده عصر همان روز بازگردند که دچار این حادثه شدند.
در ادامه این گزارش آمده است، تمام هواپیماهای DHC-2 Beaver محصول سالهای ۱۹۴۷ و ۱۹۶۷ هستند اما دقیقا مشخص نیست این هواپیمایی که سقوط کرده محصول چه سالی بوده است.
از سال ۲۰۱۰ تاکنون این سومین سقوطی است که در هواپیمایی Air Saguenay به ثبت رسیده است.
در ۱۶ جولای ۲۰۱۰ نیز به دلیل بدی آب و هوا در mountainside نزدیک دریاچه Lake Péribonka واقع در کبک نیز یکی دیگر از این هواپیماها سقوط کرد که منجر به مرگ ۶ سرنشین آن شد.
در سال ۲۰۱۵ یکی دیگر از هواپیماهای این شرکت در ناحیه‌ای جنگلی نزدیک Les Bergeronnes واقع در کبک سقوط کرد و باز هم ۶ تن از سرنشینان آن کشته شدند.
Tremblay اضافه کرد: سقوط هواپیماها همیشه همراه با اخبار بد است البته موضوع سقوط بخشی از پرواز نیست ولی متاسفانه واقعیتی است که در این صنعت وجود دارد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا