مسکن و اقتصاد

۴ مورد قابل توجه برای خریداران خانه های نوساز

مانی شوشتری زاده

مانی شوشتری زاده
فوق لیسانس مهندسی‌ عمران
و مدیریت پروژه
مشاور امور املاک و سرمایه گذاری
۴۷۷۷- ۵۲۷ (۶۴۷)

خرید خانه نوساز میتواند نقطه عطفی در زندگی‌ بسیاری از ما باشد. یک سرمایه گذاری برای آینده و مکانی برای سپری کردن زمان در کنار خانواده. چنین خریدی نیاز به تلاش برای کسب اطلاعات کافی‌ قبل از دست به کار شدن خواهد داشت. در زیر نگاهی‌ خواهیم داشت به برخی‌ نکات مهم در این زمینه.

۴ مورد قابل توجه برای خریداران خانه های نوساز

۱-قرارداد خود را با دقت مطالعه کنید. بعد از پیدا کردن خانه مناسب و جستجوی نام سازنده در لیست سازندگان مجوز دار برای ساخت و فروش خانه در انتاریو نوبت به امضای قرارداد خرید می‌رسد.
قرارداد را با دقت بخوانید و به تاریخ‌های اشاره شده در آن‌ توجه کافی‌ داشته باشید تا دید درستی‌ از زمان مقرر برای تحویل خانه بدست آورید. بهترین افراد برای مطالعه این نوع قراردادها و کمک به شما وکلای متخصص در امور املاک هستند. مطمئن شوید که همه مسائلی‌ که با سازنده راجع به آن صحبت کرده اید در قرارداد منعکس شده باشد چرا که در امور املاک هیچ ارزش قانونی برای قرادادهای کلامی وجود ندارد.

۲-در هنگام توافق در میزان پیش پرداخت به این مساله توجه داشته باشید که طبق گارانتی‌ خانه‌های نو در انتاریو در صورت عدم اتمام و تحویل پروژه، خریداران تا سقف ۴۰،۰۰۰ دلار برای خانه‌های FreeHold و ۲۰،۰۰۰ دلار برای کاندومینیوم تحت پوشش هستند و نه بیشتر.

۳-آماده اسباب کشی‌ شوید ولی‌ منتظر کارهای نیمه کاره‌ نیز باشید. بعضی‌ وقت‌ها خانه‌ها آماده تحویل هستند ولی‌ از دید خریداران اینچنین نیست.
این مساله در کاندو‌ها بیشتر به چشم می‌خورد و آن زمانی‌ است که واحد شما آماده تحویل بوده ولی‌ مشاعات ساختمان از قبیل استخر، راهروها و محوطه سازیها هنوز تکمیل نشده‌اند و این یعنی زندگی‌ در محیطی‌ کارگاهی بدون دسترسی‌ به برخی‌ امکانات از قبل قول داده شده برای چند مدت.

۴-مسائل تحت حمایت گارانتی‌ را بشناسید. تقریبا همه خانه‌های نوساز در انتاریو دارای گارانتی‌ ارائه شده توسط سازنده به پشتوانه‌ Tarion هستند. علاوه بر پوشش و بیمه پیش پرداخت و دیرکرد ساخت ، ۳ گارانتی‌ مجزا برای خانه‌ها وجود دارد که مجموعا ۷ سال اعتبار خواهند داشت و اموری از قبیل نقض قوانین ساختمانی، پوشش کارهای ساختمانی اصلی‌، ایرادهای کارکردی ، برقی‌، لوله کشی‌ و سیستم گرمایشی را در بر میگیرند. سازنده موظف است پیش از تحویل واحد، بسته اطلاعات ملک را به همراه اطلاعات گارانتی‌ در اختیار شما قرار دهد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا