کانادا

کانادا ۹۰۰ قلم از محصولات غذایی مشکل دار چین را شناسایی کرد

کانادا ۹۰۰ قلم از محصولات غذایی مشکل دار چین را شناسایی کرد

سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا حدود ۹۰۰ قلم از محصولات وارداتی چین را که طی سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ از نظر برچسب گذاری مشکل داشتند مانند آلرژن های عنوان نشده روی محصولات و وجود آلاینده های مضر مانند شیشه و فلزات شناسایی و تفکیک کردند.

این اسناد بر اساس مقررات داخلی چین و استانداردهای بین المللی کانادا و به دلیل خطرات گسترده آنها در رابطه با تمام کالاهای وارداتی چینی از آدامس های حاوی فلزات خارجی گرفته تا غذاهای نیمه آماده و هشت پاهای سوخاری حاوی حشره تنظیم شده است.
این مدارک از آنجایی منتشر شد که بخش قابل توجهی از مردم خواستار اطلاعاتی در رابطه با عملکرد سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا بخصوص در رابطه با محصولات چینی بودند.

لیست تهیه شده از سوی سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا نشان می دهد بازرسی های صورت گرفته غیر معمول نبوده و به دلیل نگرانی های پیش آمده با چین صورت نگرفته است.

بنابر این اسناد ، مسئولین سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا پایان فوریه سالجاری، معایب ۸۸۹ ماده غذایی وارداتی از چین و یا مشابه آن را مورد ارزیابی قرار داده و مشکلاتشان را شناسایی کردند.

با این وجود مستندات سازمان بازرسی کانادا نشان می دهد در طی این مدت فقط ۴ محموله مواد غذایی وارداتی از چین مرجوع شده و اجازه ورود به کانادا نگرفته اند.
در همین حال Marie-Claude Bibeau وزیر کشاورزی کانادا تهیه این لیست را از سوی سازمان بازرسی کانادا نه در رابطه با بروز مشکل خاصی در اقلام وارداتی کشور بلکه بر اساس روند متداول این سازمان خواند و تاکید کرد که کانادا دارای یکی از بهترین محصولات کشاورزی شناخته شده در جهان است که هم در داخل و هم در خارج کشور مورد اعتماد مصرف کنندگان است.

بنابر این گزارش روابط تیره بین چین و کانادا به دنبال دستگیری مدیر ارشد شرکت هواووی در دسامبر گذشته آغاز شد و با اقدامات تلافی جویانه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی چین شدت گرفت.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا