جدیدترین اخبارجهان

جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل مبتلا به کووید۱۹ شد

جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل مبتلا به کووید۱۹ شد

 

جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل روز سه شنبه در حالی تست کووید۱۹ وی مثبت اعلام شد که میزان مرگ و میر کووید۱۹ در این کشور نیز افزایش یافته است.

 

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

 

این پوپولیست راست گرای ۶۵ ساله که پیش از این هیچ وقت با ماسک در جمع حاضر نمی شد در پایتخت برزیل درحالی که ماسک زده بود در جمع خبرنگاران حاضر شد و مثبت شدن کووید۱۹ را تایید کرد.

 

او در رابطه با روش درمانی خود گفت که مانند دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا از داروی هیدروکسی کلروکین، داروی ضد مالاریا که البته هنوز اثربخشی آن روی کووید۱۹ تایید نشده است مصرف می کند.

 

بولسونارو با بیان اینکه حالش خوب و عادی است و حتی می خواهد پیاده روی کند اما بدلیل توصیه پزشکی نمی تواند این کار را انجام نمی دهد اظهار داشت:

من رئیس جمهور و در خطوط جنگ هستم. من دوست دارم پویا و در بین مردم باشم.

 

جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل
جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل مبتلا به کووید۱۹

 

برزیل ششمین کشور بزرگ جهان است که با بیش از ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت یکی از بیشترین موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ را داشته است.

بطوریکه تاکنون ۶۵ هزار برزیلی در اثر کووید۱۹ جان باخته و بیش از ۱.۵ میلیون نفر نیز به این ویروس آلوده شده اند.

 

در هر دو مورد ( ابتلا و مرگ و میر ) برزیل پس از امریکا در رتبه دوم قرار دارد اگرچه که گفته می شود ارقام واقعی بیش از این موارد است چراکه امکان انجام آزمایش در سطح گسترده وجود ندارد.

 

پیش از این نیز برخی از رهبران جهان مانند بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، پرنس چارلز، شاهزاده انگلیس، پرنس آلبرت، شاهزاده موناکو و خوان اورلاندو هرناندز، رئیس جمهور هندوراس نیز به کووید۱۹ آلوده شده اند.

 

رئیس جمهور برزیل که پیش از ابتلا به بیماری با بی تفاوتی بدون پوشش در بین جمعیت حاضر می شد و تصور می کرد ورزشکار بودن او را در برابر ویروس کووید۱۹ مصون نگه می دارد و برای او همانند یک آنفلونزای کوچک است، حال در بین حامیانش سرافکنده شده است.

 

مائوریسیو سانتورو استاد علوم سیاسی دانشگاه ایالتی ریودوژانیرو در این رابطه گفت : آلوده شدن او ضربه ای به اعتبارش زده و نمونه دیگری از عدم موفقیت وی در مقابل کووید۱۹ است.

 

جایر بولسونارو روز سه شنبه کووید۱۹ را به باران تشبیه کرد که بر بیشتر افراد می بارد اما سالمندان باید بیشتر مراقب باشند.

 

او اظهار داشت:

شما نمی توانید فقط در مورد پیامدهای ویروس و نگرانی های مربوط به آن صحبت کنید چون زندگی ادامه دارد، برزیل باید تولید کند و چرخ اقتصاد بچرخد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا