جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

با وجود صرف ۲.۳ میلیون دلار، کانادا در کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند

کانادا در کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند

با وجود صرف ۲.۳ میلیون دلار، کانادا در کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند

کانادا با وجود تلاشها و فشارهای پرهزینه دیپلماتیک، در کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند. با وجود صرف ۲.۳ میلیون دلار، کانادا در کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی بی سی ؛

کانادا برای کسب این کرسی باید با کشورهای نروژ و ایرلند رقابت می کرد.

در این رقابت نروژ با کسب ۱۳۰ رأی و ایرلند با کسب ۱۲۸ رأی از کانادا با ۱۰۸ رای پیشی گرفتند. این درحالی است که کشورها باید برای پیروزی در رای گیری ها حداقل ۱۲۸ رای داشته باشند (دو سوم نفرات مجمع عمومی).

این شکست ضربه ای سنگین برای جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه و سایر مقامات عالی رتبه خارجی کانادا محسوب می شود.

ترودو با انتشار بیانیه ای گفت : در طول مبارزات انتخاباتی، مقامات فدرال ارزش های صلح، آزادی، دموکراسی و حقوق بشر را در کانادا ارتقا بخشیدند.

وی افزود : ما از سایر کشورها شنیده و آموخته ایم که درهای جدید همکاری برای برطرف کردن چالشهای جهانی باز است و ما مشارکت های جدید و بیشتری را در پررنگ تر کردن جایگاه کانادا در جهان خواهیم داشت.

ترودو خاطر نشان کرد : این تعامل مهم به تلاش های گسترده ما در مقابله با مهم ترین چالش های زمان از جمله کووید۱۹ بعنوان پایه و اساس همکاری های بین المللی کمک خواهد کرد. با وجود صرف ۲.۳ میلیون دلار، کانادا در کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند

با وچود صرف 2.3 میلیون دلار، کانادا در کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند
با وجود صرف ۲.۳ میلیون دلار، کانادا کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند

واکنش حزب محافظه کار با انتشار توییت

با وجود صرف ۲.۳ میلیون دلار، کانادا درکسب کرسی شورای امنیت سازمان‌ملل ناکام ماند

اندرو شی یر، رهبر حزب محافظه کار با مشخص شدن نتیجه این رقابت با انتشار توییتی از دولت لیبرال انتقاد کرد و گفت : یک شکست خارجی دیگر برای جاستین ترودو. این روند ادامه دارد! او اصول کانادایی را بخاطر یک غرور شخصی می فروشد، چه حیف!

دولت فدرال برای کسب این کرسی ۲.۳ میلیون دلار هزینه کرده است. با وجود صرف ۲.۳ میلیون دلار، کانادا درکسب کرسی شورای امنیت سازمان‌ملل ناکام ماند

جک هریس منتقد امور خارجه حزب نئو دموکرات نیز این شکست را برای کانادا بسیار ناامیدکننده خواند و گفت که با توجه به مشارکت کانادا در کمک به توسعه، صلح، تغییر آب و هوا و حقوق بومیان این موضوع محتمل بود.

وی افزود: ما در حمایت از حقوق بشر رفتاری متناقض داشتیم، تا آنجا که تقریبا به هر قطعنامه سازمان ملل که از حقوق فلسطین حمایت می کرد رای منفی دادیم و یا علیرغم نقض شدید حقوق بشر با عربستان سعودی برای صادرات اسلحه توافق نامه جدید امضا کردیم.

هریس بیان کرد: کانادا با این وجود همچنان می تواند با عضویت در گروههای G7 ، G20 و سایر سازمانهای جهانی روابط مثبتی با سایر کشورها داشته و در عین حال آسیبها را ترمیم و تعهدات را تعقیب کند. با وجود صرف ۲.۳ میلیون دلار، کانادا درکسب کرسی شورای امنیت سازمان‌ملل ناکام ماند

 

 

با وجود صرف ۲.۳ میلیون دلار، کانادا درکسب کرسی شورای امنیت سازمان‌ملل ناکام ماند

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا