جدیدترین اخباردولت فدرالسبک زندگیکانادا

کووید۱۹ مشکل ناامنی غذایی در کانادا را تشدید کرده است

ناامنی غذایی در کانادا 

 

 

ناامنی غذایی در کانادا / دسترسی به مواد غذایی مقرون به صرفه و مغذی برای بسیاری از خانواده های کانادایی به مبارزه ای مداوم تبدیل شده و کارشناسان هشدار می دهند که بدلیل شیوع کووید۱۹ احتمالا این وضعیت بدتر هم خواهد شد.

 

به گزارش تهرانتو به نقل از سی تی وی ؛

 

کووید19 مشکل ناامنی غذایی در کانادا را تشدید کرده است
کووید۱۹ مشکل ناامنی غذایی در کانادا را تشدید کرده است

 

بنابر یک نظرسنجی که در ماه می توسط مرکز آمار کانادا تهیه شده، از هر ۷ کانادایی حدود یک نفر (۱۴.۶ درصد) اظهار داشته اند که در خانه ای زندگی می کنند که نبود امنیت غذایی یک مشکل است.

این رقم دو سال پیش ۱۰.۵ درصد بوده و نشان می دهد که آمار آن افزایش یافته است.

 

شیوع کووید۱۹ نیز بدلیل ایجاد شرایط خاص در جوامع از جمله ایجاد فاصله فیزیکی و استفاده از تجهیزات محافظت شخصی آن را تشدید کرده است.

 

سیلیون چارلوبیس، از آزمایشگاه آنالیز مواد غذایی دانشگاه دالهاوزی گفت: شرکت های زنجیره تامین مواد غذایی برای تامین غذای بازار نیاز به حمایت دارند.

 

وی افزود: در گذشته معمولا رابطه زیادی بین زنجیره تامین مواد غذایی و قیمت خرده فروشی وجود نداشت اما اکنون قیمتهای مواد غذایی بدلیل کووید۱۹ در همه جا بالا رفته است.

 

کووید19 مشکل ناامنی غذایی در کانادا را تشدید کرده است
کووید۱۹ مشکل ناامنی غذایی در کانادا را تشدید کرده است

 

سال ۲۰۱۷ یک خانواده بطور متوسط سالانه ۸.۵۲۷ دلار بابت تامین غذا می پرداخت. نرخ تورم نیز حدود ۱.۵ تا ۲.۵ درصد بود.

 

 چارلوبیس پیش بینی می کند تا پایان شیوع کووید۱۹ میزان تورم غذایی به حدود ۴ درصد برسد.

 

وی با اشاره به اتمام پرداختهای دولتی CERB تا پاییز بیان کرد: این وضعیت در پاییز بدتر هم می شود و ما با واقعیت آنچه پیش آمده مواجه می شویم.

 

چارلوبیس گفت که دولت فدرال در حال حاضر از طریق CERB مبلغ زیادی به اقتصاد تزریق می کند اما بعید است بیش از این کاری برای مردم انجام دهد.

 

وی معتقد است خانواده ها برای کاهش هزینه های زندگی باید از شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

 

ناامنی غذایی در کانادا 

سیاه پوستان و بومیان به غذای خوب دسترسی کمتری دارند

 

کووید19 مشکل ناامنی غذایی در کانادا را تشدید کرده است
کووید۱۹ باعث تشدید ناامنی غذایی در کانادا

 

نژاد یکی دیگر از عوامل موثر در ناامنی غذایی در کانادا است.

 

به گفته پل تیلور، مدیر اجرایی یک پخش غذا در تورنتو، سیاه پوستان و بومیان کانادایی در تامین مواد غذایی مقرون به صرفه با موانع بیشتری سر و کار دارند.

 

وی افزود: ما می دانیم سیاه پوستان و بومیان کانادا در تامین غذا رنج بیشتری می برند چراکه تحقیقات نشان می دهد این گروه ها ۳.۵ برابر بیشتر با غذای ناامن مواجه هستند.

 

یک مطالعه که توسط FoodShare Toronto و محققان PROOF در دانشگاه تورنتو انجام شده نشان می دهد که صرف نظر از وضعیت خانه و مهاجرت، کانادایی ها سیاهپوست از ناامنی غذایی بیشتر رنج می برند.

 

تیلور تصریح کرد: ما بعنوان یک کشور باید درک کنیم که نژادپرستی و نژادپرستی ضدسیاه تاثیر قابل توجهی در سلامتی مواد غذایی ما می گذارد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا