جدیدترین اخبارسبک زندگیکانادا

با برداشته شدن محدودیتها، کانادایی ها به حرکت افتاده اند

با برداشته شدن محدودیتها، کانادایی ها به حرکت افتاده اندبا برداشته شدن محدودیتها، کانادایی ها به حرکت افتاده اند
با برداشته شدن محدودیتها، کانادایی ها به حرکت افتاده اند

 

حدود دو ماه است که مسئولین سازمان بهداشت عمومی به مردم می گویند : در خانه بمانید، در خانه بمانید، در خانه بمانید!

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی؛ در خانه بمانید تا ویروس کرونا نگیرید! در خانه بمانید تا از انتشار بیماری جلوگیری کنید! در خانه بمانید تا سالم بمانید!

این پیام موجب بسته شدن تمام مکانهای عمومی و کاری شد و حتی خیابانهای بزرگترین شهرهای کانادا را شبیه شهر ارواح کرد.

اما این وضع تا چقدر طول می کشد؟ قطعا کانادایی ها با کاهش موارد ابتلا به کووید۱۹ متوجه می شوند که امکان بیرون آمدن از خانه هست و اگر پس از جایگزین شدن تابستان گرم و آفتابی این وضع ادامه داشته باشد ناراحت خواهند شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز پنجشنبه از باز شدن پارکهای ملی تا اول ماه ژوئن خبر داد و به نظر می رسد که دولت تصمیمات جدیدی در این رابطه بگیرد.

وی گفت: ما می دانیم وقتی هوا گرم است نمی توانیم مانع بیرون رفتن کانادایی ها به بیرون شویم.

آخرین داده های دو غول فناوری و ردیابی تحرکات کانادایی در طول شیوع کووید۱۹ نشان می دهد که تصمیم گیری نخست وزیر صحیح بوده است.

گوگل در طول شیوع کووید۱۹ گزارشهایی را از تحرکات مردم در بسیاری از کشورها تهیه کرده است.

این گزارشها بر اساس داده های کاربران است که به این شرکت اجازه ردیابی می دهند.

آخرین گزارش در کانادا که تا ۷ ماه می ثبت شده نشان می دهد که کانادایی ها در طی شیوع کووید۱۹ زمان بسیار کمی را در فروشگاه ها، دفاتر و ایستگاه های ترانزیت گذرانده اند ولی کم کم ترددهای آنها در حال بازگشت به میزان قبل از شیوع کووید۱۹ است.

تردد کانادایی ها در خرده فروشی ها، تفرجگاه ها و مراکزی مانند رستورانها، مراکز خرید، کتابخانه و سالن های تئاتر در طی شیوع کووید۱۹ در مقایسه با قبل از آن، ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

با این وجود این رقم در اوایل ماه “می” به حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین بنابر داده های گوگل، کانادایی ها در مقایسه با یک ماه گذشته که در خانه بوده اند، زمان بیشتری را در فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها، محیطهای کاری و ایستگاه های حمل و نقل تردد کرده اند؛ اگرچه آمار نشان می دهد احتمالا بیشتر وقت آنها در پارکها سپری شده است. این رقم نزدیک یا کمتر از زمان قبل از چند هفته شیوع بیماری است. در اوایل ماه آوریل حدود ۴۰ درصد منفی بوده و در ماه می افزایش یافته است.

بر اساس آخرین روز جمع آوری داده های گوگل از کانادا در هفتم ماه می، ترددها در این تاریخ در مقایسه با قبل از شیوع کووید۱۹ حدود ۳۲ درصد افزایش یافته است.

بیشترین و غیرعادی ترین زمان سپری شده در پارکها پس از بازگشایی ها در هفتم ماه “می” در بریتیش کلمبیا و سسکچوان به ثبت رسیده است.

در انتاریو که بازگشایی ها کندتر بوده، نشان می دهد تردد مردم در این روز تقریبا نزدیک به قبل از شیوع کووید۱۹ بوده است.

اَپل در این رابطه روش متفاوتی داشته است. داده های اَپل نشان می دهد تعداد درخواستهای مسیریابی کانادایی ها در نیمه دوم ماه مارس و آخر هفته عید پاک به شدت کاهش یافته است اما از آن به بعد تا هشتم ماه ” می ” هفته به هفته افزایش یافته است. در این روز درخواست های رانندگی ۸۵ درصد و مسیر یابی پیاده نیز ۷۶ درصد از زمان معمول بیشتر شده است.

درحالیکه در اوایل آوریل معمولا هر دوی این موارد حدود ۵۰ درصد بوده است.

برداشته شدن محدودیتها | کانادایی ها به حرکت افتاده اند | تورنتو | کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto | Canada | toronto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا