ایرانجدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

خانواده قربانیان کانادایی پرواز ۷۵۲ خواستار مهلت برای پاسخگویی ایران شدند/ حامد اسماعیلیون : نقشه راه چیست؟

خانواده قربانیان کانادایی پرواز ۷۵۲ | مهلت پاسخگویی ایران | حامد اسماعیلیون | نقشه راه چیست؟ | اخبار کانادا | پرواز اوکراین | قربانیان پرواز ۷۵۲

خانواده قربانیان کانادایی پرواز 752 خواستار مهلت برای پاسخگویی ایران شدند/ حامد اسماعیلیون : نقشه راه چیست؟
خانواده قربانیان کانادایی پرواز ۷۵۲ خواستار مهلت برای پاسخگویی ایران شدند/ حامد اسماعیلیون : نقشه راه چیست؟

 

 جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از پیگیری حقوق و مطالبات خانواده های قربانیان پرواز هواپیمایی اوکراین که در lhi ژانویه در تهران مورد اصابت موشک های سپاه ایران قرار گرفت و سقوط کردT خبر داد.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از استار ؛

ترودو به این خانواده ها قول داد تا وزیر امور خارجه کانادا برای مطالبه حقوق آنها ایران را بازخواست کند.

خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر روز سه شنبه با گلایه از عدم پیشرفت در این کار از ایجاد گروهی جدید برای یادآوری کشته شدن عزیزانشان و تحت فشار قرار دادن مسئولین خبر دادند.

این پرواز با ۱۷۶ سرنشین که ۵۵ نفرشان شهروند کانادا و ۳۰ نفر ساکن دائمی کانادا بودند در هشتم ژانویه کمی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی بوسیله دو موشک سپاه ایران هدف قرار گرفت.

 

خانواده قربانیان کانادایی پرواز ۷۵۲ خواستار مهلت برای پاسخگویی ایران شدند

 

در بین جان باختگان این پرواز اتباعی از بریتانیا، افغانستان، سوئد و اوکراین نیز وجود داشتند.

ترودو که در بیرون از محل اقامت خود سخن می گفت خطاب به خانواده های داغدار این پرواز با آنها ابراز همدردی کرد و از گفتگوی تلفنی خود با ولادمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در این رابطه خبر داد.

وی افزود: ما و شرکای بین المللی مان رژیم ایران را برای دریافت پاسخ، عدالت و غرامت به خانواده ها تحت فشار می گذاریم؛ این کار را شروع کرده ایم و ادامه خواهیم داد.

 

خانواده قربانیان کانادایی پرواز 752 خواستار مهلت برای پاسخگویی ایران شدند
خانواده قربانیان کانادایی پرواز ۷۵۲ خواستار مهلت برای پاسخگویی ایران شدند

 

حامد اسماعیلیون: نقشه راه چیست؟

 

حامد اسماعیلیون دندانپزشک در منطقه تورنتو بزرگ که همسرش “پریسا” و دختر ۹ ساله اش “ری را” را در این پرواز از دست داده نیز بعنوان سخنگوی خانواده قربانیان این پرواز گفت: ما باید بیشتر بدانیم.

من هفته آینده به دیدار شامپاین وزیر امور خارجه کانادا می روم و از او می خواهم بپرسم، نقشه راه چیست؟ چارچوب زمانی چیست؟ ما نمی توانیم تا پایان مذاکرات صبر کنیم.

اسماعیلیون و دیگر اعضای انجمن قربانیان این پرواز روز سه شنبه خواستار تشکیل تیم بازرسی بین المللی از کشورهایی که در این پرواز قربانی داشته اند شدند، تا عوامل این حادثه را به پای میز محاکمه بکشند.

جواد سلیمانی، دانشجوی دکترای دانشگاه ادمونتون و همسر الناز نبئی، یکی دیگر قربانیان پرواز ۷۵۲ نیز با بیان اینکه به دولت ایران اعتمادی نیست گفت: اگر ایران در این تحقیق و پیگرد قانونی همکاری نکند باید از او به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد.

فشار کانادا به ایران برای تحویل جعبه های سیاه

 

یکی از ممترین موارد تمرکز در این رابطه سرنوشت مکالمات ضبط شده کابین خلبان و بازیابی جعبه های سیاه این هوایما است که تاکنون ایران از تحویل آنها برای آنالیز امتناع کرده است.

کانادا در همین رابطه نیز ایران را برای تحویل جعبه های سیاه این هواپیما به فرانسه تحت فشار قرار داده است.

ایران تا اواسط ماه مارس قول داد که این جعبه ها را تحویل اوکراین دهد. هفته گذشته نیز نماینده ایران در هوایپمایی بین المللی بعد از حدود ۹۰ روز گفت که به محض اینکه تمام کشورهای مرتبط حاضر باشند این جعبه ها را مستقیم به فرانسه ارسال می کند.

ترودو گفت: ایران شیوع کووید۱۹ را عامل تاخیر در ارسال جعبه های سیاه می داند.

وی افزود: ایران می گوید که جعبه های سیاه که قرار بوده به فرانسه منتقل شوند به دلیل کووید۱۹ انجام نشده است. البته بدیهی است که ما حتی در زمان همه گیری بیماری هم در این زمینه کار می کنیم.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا