انتاریوجدیدترین اخباردانش و آموزشکانادا

توصیه بهداشتی : با احتیاط سیفون توالت را بکشید: ذرات ویروس کرونا می‌توانند از طریق ترشح آب ناشی از شستشوی توالت پخش شوند

توصیه بهداشتی : با احتیاط سیفون توالت را بکشید!

توصیه بهداشتی : با احتیاط سیفون توالت را بکشید: ذرات ویروس کرونا می‌توانند از طریق ترشح آب ناشی از شستشوی توالت پخش شوند

توصیه بهداشتی : با احتیاط سیفون توالت را بکشید: ذرات ویروس کرونا می‌توانند از طریق ” ترشح آب ناشی از شستشوی توالت” پخش شوند

ترجمه: تهرانتو نیوز / منبع: سی تی وی

ما برای متوقف کردن شیوع گونه جدید ویروس کرونا از ماسک های صورت استفاده کرده‌ایم، دستان خود را با دقت شسته و سطوح مشترک را بارها و بارها ضد عفونی کرده ایم؛ اما شاید لازم باشد که روش پیشگیری جدیدی به لیست اضافه کنیم.

 

درب توالت را قبل از کشیدن سیفون بگذارید!

 

یک مطالعه جدید نشان می دهد که ترشح ناشی از شستشوی توالت می تواند ذرات احتمالا عفونی را به داخل هوا و روی نشیمن توالت و کف حمام منتقل کند و منجر به انتقال احتمالی کووید ۱۹ شود.

گرچه این مسئله ای نیست که ما اغلب دوست داشته باشیم به آن بپردازیم، اما بسیاری از بیماری ها از طریق انتقال مدفوع به دهان سرایت می‌کنند _ به عبارت دیگر هنگامی که ذرات مدفوع از طریق دهان وارد بدن شما می شود. SARS-CoV-2   نام فنی ویروس کرونای جدید است که باعث بیماری کووید۱۹ می شود _ عمدتا از طریق قطرات تولید شده، وقتی فرد آلوده  به سمت دیگران سرفه می کند، نفس می‌کشد یا عطسه می‌کند، سرایت می‌کند.

اما در برخی مطالعات آمده است: تعدادی از بیماران علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ بروز داده اند که نشان می دهد این ویروس می تواند در دستگاه گوارش زنده بماند.

این بدان معنی است که ویروس می تواند در مدفوع فرد وجود داشته باشد و به این نحو می تواند از طریق استفاده از توالت سرایت کند.

توصیه بهداشتی : با احتیاط سیفون توالت را بکشید: ذرات ویروس کرونا می‌توانند از طریق ترشح آب ناشی از شستشوی توالت پخش شوند
توصیه بهداشتی : با احتیاط سیفون توالت را بکشید

این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه یانگژو در چین در روز سه شنبه در مجله علمی scientific journal Physics of Fluid منتشر شده، نشان می‌دهد که باکتری ها و آب چه اندازه می‌توانند در هنگام کشیدن سیفون و شستشوی توالت، ترشح بشوند و برای انتقال کووید۱۹ چه اهمیتی می تواند داشته باشد.

محققان به بررسی دو نوع توالت مختلف _ تک مخزن و دو مخزن، یا تک ورودی و حلقوی _ پرداختند و دریافتند که “بدون استثنا، انتقال ذرات زیاد به سمت بالا برای هر دو فرآیند شستشو مشاهده می شود.

توالتی که سیفون آن کشیده شده، آن چیزی را ایجاد می‌کند که گاه ” ترشح آب ناشی از شستشوی توالت” خوانده می‌شود.

این مطالعه شرح می دهد: در طی فرآیند کشیدن سیفون، آب از زیر مخزن با فشار وارد کاسه توالت می شود و با آب زیرین مخلوط می شود. این سبب حرکتی خروشان می‌شود و منجر به تغییرات چشمگیر در جریان هوا می‌گردد. ذرات ویروس کرونا می‌توانند از طریق ترشح آب ناشی از شستشوی توالت پخش شوند

توصیه بهداشتی : با احتیاط سیفون توالت را بکشید: ذرات ویروس کرونا می‌توانند از طریق ترشح آب ناشی از شستشوی توالت پخش شوند
 ذرات ویروس کرونا می‌توانند از طریق ترشح آب ناشی از شستشوی توالت پخش شوند

ذرات ترشح می توانند با سرعت حداکثر پنج متر در ثانیه از کاسه توالت پرتاپ شوند. این مطالعه حاکی از این است که حتی پس از اولین شستشو، ذراتی که از کاسه توالت خارج شدند، همچنان در هوا پخش می شوند.

طبق این مطالعه هفتاد ثانیه پس از کشیدن سیفون  تک ورودی، حدود ۲۷۰۰ ذره از سطح کاسه توالت پاشیده شده‌اند.

در یک توالت شستشوی حلقوی حدود ۳۵۱۱ ذره می توانند ظرف ۳۵ ثانیه پس از کشیدن سیفون خارج شوند. این مطالعه مشخص می کند که سرعت [پاشیده شدن] هنگام استفاده مکرر از توالت، از این هم بیشتر است، مانند توالت خانوادگی در اوقات شلوغی یا توالت عمومی در یک منطقه پرجمعیت.

بر اساس این مطالعه از بین این ذرات پاشیده شده در طی فرایند شستشو ۴۰ تا ۶۰ درصد روی نشیمن توالت می‌روند تا باعث پخش وسیع شوند و ارتفاع این ذرات به ۱۰۶.۵ سانتی متر از سطح زمین می‌رسد.

این امر دلیلی تکمیلی برای نگرانی در مورد دستشویی هایی است که مکررا استفاده می‌شوند.

مطالعه ای که در ماه آوریل در مجله پزشکی New England منتشر شد، نشان داد که این ویروس توانست به مدت سه ساعت در هوا زنده مانده و تا ۷۲ ساعت بر روی فولاد ضد زنگ و پلاستیک دوام بیاورد که البته با گذشت زمان، قدرت آن به طور تصاعدی کاهش یافت.

در این مطالعه همچنین آمده است که “سرایت های متقابل معمولا در حمام های خانوادگی و حمام های عمومی رخ می دهند.

 یک بیمار تایید شده معمولاً برای جدا بودن، در خانه می‌ماند که در آنجا  استفاده مشترک از حمام اجتناب ناپذیر است.

هجوم روزانه افراد به یک حمام عمومی به طرز حیرت انگیزی زیاد است؛ از این رو یک بیمار تایید شده ممکن است باعث سرایت به افراد زیادی شود.

به همین دلایل، بررسی توالت ها در زمینه پیشگیری از بیماری همه گیر ضروری است.

تاکنون هیچ مدرکی ارائه نشده است که دستشویی ها کانونی مهم برای انتقال هستند یا می‌توانند باشند، اما از آنجایی که ما همچنان به بازگشایی و تغییر به حالت عادی جدید ادامه می دهیم، این تحقیق به ما یادآوری می کند تا این خطر را در آینده نیز در نظر بگیریم.

نویسندگان مطالعه خود را با سه توصیه ساده برای عموم به پایان رساندند.

 اولین توصیه این است که درب توالت را پیش از کشیدن سیفون ببندید. این باعث می شود که ترشحات آب توالت و ذرات احتمالا عفونی در خود توالت، جایی که به آن تعلق دارند حبس شوند. بر اساس این مطالعه این اقدام ساده در حقیقت می تواند از انتقال ویروس ها جلوگیری کند.

مسلما برخی از توالت ها به ویژه در دستشویی های عمومی ممکن است اصلا درپوشی برای بستن نداشته باشند.

در این مورد بهترین کار این است که به بهداشت شخصی خود توجه کنیم.

توصیه دیگر این نویسندگان عبارتند از اینکه ما نشیمن توالت را پیش از استفاده بشوییم _ این ایده به ویژه برای استفاده از دستشویی های عمومی هم اهمیت دارد _ و اینکه ما دستان خود را پس از استفاده از توالت با دقت بشوییم.

توصیه بهداشتی : با احتیاط سیفون توالت را بکشید: ذرات ویروس کرونا می‌توانند از طریق ترشح آب ناشی از شستشوی توالت پخش شوند
توصیه بهداشتی : با احتیاط سیفون توالت را بکشید

در این مطالعه آمده است: توالت ها یک ضرورت روزانه هستند، اما آنها زمانی خطرناک می شوند که به درستی مورد استفاده قرار نگیرند؛ به ویژه در برابر وضعیت فعلی  همه گیری جهانی.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا