جدیدترین اخبارسبک زندگی

آیا می دانید رژیم غذایی شما بر روابط جنسی تان تاثیر می گذارد؟

تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی شما بر روابط جنسی تان تاثیر می‌گذارد

روانشناسی جنسی: رژیم غذایی بر سلامتی، تناسب اندام و روابط جنسی تاثیر می گذارد

واقعیت این است که غذا سوخت بدن ما را برای روابط جنسی تامین می کند. صادقانه باید بگویم که دلایل کافی وجود دارد مبنی بر اینکه غذاهایی که ما می خوریم بر بدن ما تاثیر گذار هستند. درعین حال غذاها در ایجاد تعادل در هورمونها، کنترل روحیه و افزایش میل جنسی ما نیز نقش مهمی دارند. اما این همه ماجرا نیست!

روانشناسی جنسی : آیا می دانید رژیم غذایی شما بر روابط جنسی تان تاثیر می گذارند؟
روانشناسی جنسی : آیا می دانید رژیم غذایی شما بر روابط جنسی تان تاثیر می گذارند؟

اگر شما احساس بی حالی بیش از حد یا بی میل به مسائل جنسی دارید، شاید منشاء خوراکی داشته باشد؛ بنابراین اگر به غذاهایی که خوردید فکر کنید شاید علت آن را پیدا کنید. در ادامه شما با مواد غذایی مختلف و تاثیر آنها بر روابط جنسی تان آشنا می‌شوید. به این ترتیب دفعه بعد که برای خرید می‌روید، می‌توانید بر این اساس مواد غذایی تان را انتخاب کنید.

این مواد غذایی میل جنسی شما را بهبود می‌بخشند

روانشناسی جنسی : آیا می دانید رژیم غذایی شما بر روابط جنسی تان تاثیر می گذارند؟
روانشناسی جنسی : آیا می دانید رژیم غذایی بر روابط جنسی تاثیر می گذارد؟

*ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از ویتامین های A, B, D، پتاسیم، سلنیوم، کلسیم و آنتی اکسیدان است. این مواد برای سالم ماندن و استحکام بدن ضروری هستند اما ماده ای که در این ماهی موجب افزایش میل جنسی می شود ، اسیدهای چرب امگا ۳ است. آنها برای از بین بردن تجمع پلاکها در شریانهای شما موثر هستند و می‌توانند جریان خود را در سیستم شما افزایش داده خون را به اندامهای تناسلی شما هدایت کرده و موجب ارگاسم شدید شوند.

ماهی سالمون سرشار از ویتامین های A, B, D ، پتاسیم ، سلنیوم ، کلسیم و آنتی اکسیدان است.
ماهی سالمون پر از ویتامین های A, B, D ، پتاسیم ، سلنیوم ، کلسیم و آنتی اکسیدان

*مرکبات

انواع مرکبات حاوی مواد مغذی فراوان از جمله فسفر، منیزیم، مس، پتاسیم، اسید فولیک، فیبر، آنتی اکسیدان و چندین نوع ویتامین B هستند. با این وجود دلیل اینکه مرکبات در این لیست خاص قرار گرفته بدلیل وجود ماده مغذی گیاهی بنام هسپریدین است که جریان خون را افزایش می دهد. همچنین به لطف فروکتوز (قند میوه) که در مرکبات وجود دارد، انرژی شما افزایش می‌یابد و نیاز به گفتن نیست که ویتامین C موجود در مرکبات کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد.

مرکبات حاوی مواد مغذی فراوان از جمله فسفر ، منیزیم ، مس ، پتاسیم ، اسید فولیک ، فیبر ، آنتی اکسیدان و چندین نوع ویتامین B هستند
مرکبات حاوی مواد مغذی فراوان از جمله فسفر ، منیزیم ، مس ، پتاسیم 

*غلات کامل

غلات کامل می تواند سطح تستوسترون را در مردانی که در این رابطه مشکل دارند افزایش دهد. غلات کامل همچنین به هضم سالم کمک کرده موجب دفع سموم و تعادل هورمون ها می شوند. همچنین خوردن غذاهایی حاوی ۱۰۰ درصد غلات کامل (مانند نان غلات) مقدار زیادی روی به بدن شما می رساند. روی نیز یکی از بهترین مواد برای حفظ و سلامتی میل جنسی است.

غلات کامل می تواند سطح تستوسترون را در مردان افزایش دهد
غلات کامل می تواند سطح تستوسترون را در مردان افزایش دهد

*لوبیای چشم بلبلی

اسید فولیک موجود در لوبیای چشم بلبلی یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش میل جنسی است. اسیدفولیک همچنین در کاهش افسردگی موثر است چراکه تولید هیستامین می کند. هیستامین ماده ای شیمیایی است که بطور طبیعی در زمان ارگاسم آزاد میشود. خوردن یک وعده خوراک لوبیا چشم بلبلی شما را به اوج لذت جنسی خواهد رساند.

لوبیای چشم بلبلی یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش میل جنسی
لوبیای چشم بلبلی یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش میل جنسی

*ریحان

باور کنید یا نکنید، فقط عطر ریحان به تنهایی قوای شهوانی شما را تحریک می کند. ریحان علاوه بر تحریک قوای جنسی، دارای آنتی اکسیدان است، خاصیت ضد التهاب دارد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، استرس را کاهش می دهد و رگها را پرخون می کند. گویا هنوز خواص ریحان برای داشتن روابط جنسی خوب کافی نیست اما باید بدانید ریحان موجب افزایش باروری و دوام میل جنسی نیز می شود.

فقط عطر ریحان به تنهایی قوای شهوانی شما را تحریک می کند
فقط عطر ریحان به تنهایی قوای شهوانی شما را تحریک می کند

*سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین واقعا یک ماده غذایی کامل و سرشار از ویتامینهای A ،C ،E، منیزیم، کولین (عامل کاهش التهاب بدن) بوده و خاصیت ضد میکروب دارد. به لطف ویتامین E خلق و خوی شما بهبود پیدا کرده، منیزیم استرس تان را کاهش می دهد. پتاسیم نیز روحیه تان را بالا برده و خون را در سراسر سیستم بدنتان جاری می کند. هرچه گردش خون شما بهتر باشد ارگاسم تان شدیدتر و رضایت تان بیشتر خواهد بود.

سیب زمینی شیرین یک ماده غذایی کامل
سیب زمینی شیرین یک ماده غذایی کامل

این مواد غذایی میل جنسی شما را تخریب میکنند

روانشناسی جنسی : آیا می دانید رژیم غذایی شما بر روابط جنسی تان تاثیر می گذارند؟
روانشناسی جنسی : آیا می دانید رژیم غذایی شما بر روابط جنسی تان تاثیر می گذارند؟

 آیا می دانید رژیم غذایی بر روابط جنسی تان تاثیر میگذارند؟

*غذاهای فراوری شده (فست فود)

غذاهای فراوری شده معمولا مملو از شکر و مواد نگهدارنده و فاقد فیبر هستند به علاوه سدیم شما را بالا برده و الگوی خوابتان را خراب می کنند. آرد سفید ۷۵ درصد روی موجود در گندم را از بین می برد و تاثیر زیادی در کاهش میل جنسی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید میل جنسی تان قوی و پایدار باشد، از خوردن این غذاها بپرهیزید.

غذاهای فراوری شده معمولا مملو از شکر و مواد نگهدارنده و فاقد فیبر هستند
غذاهای فراوری شده معمولا مملو از شکر و مواد نگهدارنده و فاقد فیبر هستند

* اِدامامِه (سویای نارس پخته شده در داخل غلاف)

سویا برای ما خوب نیست. در اینجا ما نمی خواهیم به تمام دلایل این موضوع بپردازیم فقط به این اکتفا می کنیم که سویا دارای ایزوفلاون، ماده افزایش دهنده استروژن است. استروژن نیز نه تنها خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد بلکه موجب نفخ، تهوع، اختلال در عملکرد تیروئید، خستگی مفرط و کاهش شدید میل جنسی می شود.

سویا دارای ایزوفلاون، ماده افزایش دهنده استروژن
سویا دارای ایزوفلاون، ماده افزایش دهنده استروژن

*میوه هایی که با پوست خورده می شوند

میوه هایی مانند توت فرنگی، بلوبری، گیلاس، هلو، سیب و حتی گوجه فرنگی که با پوست خورده می شوند خودشان مشکل ندارند، اما اگر از آفت کش های شیمیایی برای نگهداری آنها استفاده کرده باشند روی سیستم جنسی تاثیر بدی دارند بنابراین باید این خوراکی ها را بطور ارگانیک مصرف کنید.

میوه هایی که با پوست خورده می شوند
میوه هایی که با پوست خورده می شوند

*قهوه

مصرف قهوه و مشتقات آن یا در واقع استفاده از کافئین نه تنها در رابطه با سلامتی بلکه در رابطه با میل جنسی کمی احتیاط می‌خواهد! البته از یکطرف قهوه برای حفاظت از قلب مفید است و دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد (تا زمانی که شکر یا خامه به آن اضافه نکرده اید). جریان خون شما را نیز افزایش می دهد.

در روابط جنسی تان جریان خون را سمت دستگاه تناسلی بدن افزایش میدهد اما درعین حال موجب اختلال و کاهش نعوظ نیز می‌شود. مصرف مقدار زیاد کافئین نیز موجب افزایش سطح استروژن می شود و اگر در عرض ۲-۱ ساعت پس از برقراری رابطه جنسی بنوشید قهوه می تواند لذت کاملی به شما بدهد. مصرف قهوه حاوی موادی مانند دارچین و کاکائو نیز معجزه وار میل جنسی تان را حفظ می کند.

مصرف قهوه موجب اختلال و کاهش نعوظ میشود
مصرف قهوه موجب اختلال و کاهش نعوظ میشود

*کلمی جات

شاید عجیب به نظر برسد اما کلمی جات مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، کلم بروکسل جزء غذاهایی هستند که برای امیال جنسی مناسب نیستند. این سبزیجات سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند اما مصرف بیش از حد آنها نه تنها موجب تولید نفخ و گاز می کند بلکه منی، مایعات واژن و عرق بدن را بد بو و ناخوشایند می کنند. بنابراین روزهایی که می خواهید همبستری داشته باشید از مصرف این سبزیجات بپرهیزید.

کلمی جات مانند کلم بروکلی برای امیال جنسی مناسب نیستند
کلمی جات مانند کلم بروکلی برای امیال جنسی مناسب نیستند

*شکر

شکر شاید طعمی عالی داشته باشد اما به یک میلیارد دلیل مصرف زیاد آن برای ما خوب نیست. از جمله اینکه خوردن بیش از ۹ قاشق چای خوری شکر در روز موجب افزایش سطح تستوسترون و استروژن و اختلال در میل جنسی می شود.

مصرف زیاد قند و شکر برای ما خوب نیست
مصرف زیاد قند و شکر برای ما خوب نیست

روانشناسی جنسی : آیا می دانید رژیم غذایی شما بر روابط جنسی تان تاثیر می گذارند؟    غذاهایی سکس را خوب میکنند  غذاهایی سکس را خوب میکنند  غذاهایی سکس را خوب میکنند    غذاهایی سکس را خوب میکنند    غذاهایی سکس را خوب میکنند    غذاهایی سکس را خوب میکنند  غذاهایی سکس را خوب میکنند

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا