ایرانجدیدترین اخبار

وزیر راه و شهرسازی ایران : ایران جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به اوکراین می فرستد

ایران جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به اوکراین می فرستد

وزیر راه و شهرسازی ایران : ایران جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به اوکراین می فرستد

محمد اسلامی وزیر راه شهرسازی ایران روز چهارشنبه گفت ایران جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به اوکراین می فرستد. 

وزیر راه و شهرسازی ایران : ایران جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به اوکراین می فرستد
وزیر راه و شهرسازی ایران : ایران جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را به اوکراین 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از رویترز ؛

اسلامی با بیان این مطلب افزود : در ابتدا اوکراین فاقد توانایی خواندن این جعبه ها بود اما اکنون می گوید این توانایی را دارد.

وی با بیان اینکه خواندن جعبه های سیاه با هماهنگی سازمان بین المللی هواپیمایی سازمان ملل (ایکائو) انجام می شود افزود: امریکایی ها ممکن است نرم افزار و اسناد لازم را برای خواندن جعبه های سیاه هواپیمای ۸۰۰-۷۳۷ که توسط شرکت بوئینگ مستقر در امریکا ساخته شده در اختیار اوکراین قرار دهند.

اسلامی گفت : بر اساس هماهنگی های انجام شده خواندن جعبه های سیاه در کشور اوکراین و با حضور نمایندگان ایکائو انجام می شود و اگر شرایط فراهم نباشد، به فرانسه ارسال می شود.

به گفته سازمان سوانح هوایی فرانسه (BEA) ایران هنوز در رابطه با خواندن جعبه های سیاه از این سازمان درخواست رسمی نکرده است.

 

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و ساقط شد.

این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت که به فاصله ۲۴ ثانیه از سامانه موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد.

همه ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.

ایران بلافاصله علت سقوط را نقص فنی اعلام کرد. در مقابل کارشناسان بنابر شواهد فرضیه برخورد موشک را مطرح کردند. اما ایران برخورد هرگونه موشک به این هواپیما را انکار کرد. سپس در همان روز، ابوالفضل شکارچی، سخنگوی نیروهای مسلح ایران، این ادعا را «دروغ محض» خواند و تأکید کرد که «این موضوع توسط خط نفاق به نفع آمریکایی‌ها دنبال می‌شود و توطئه‌ای دیگر در حوزه جنگ روانی» است.

 

محمد اسلامی    دروغ محض    محمد اسلامی  دروغ محض   محمد اسلامی  دروغ محض  ۱۷۶ سرنشین ۱۷۶ سرنشین    ۱۷۶ سرنشین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا