ایرانجدیدترین اخبارجهانفرهنگ و هنرکانادا

ترانه مرا ببوس : هنرمندان کانادا و امریکا به یاد قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر اجرا کردند

ترانه مرا ببوس به یاد قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر 

 

 

ترانه مرا ببوس توسط هنرمندان کانادا و امریکایی به یاد قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر اجرا شد.

 

ترانه مرا ببوس را گروهی از هنرمندان ساکن تورنتو به همراه مونیکا جلیلی ( خواننده امریکایی ) به یاد قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر در یوتیوب اجرا کردند.

 

ترانه مرا ببوس : هنرمندان کانادا و امریکا به یاد قربانیان پرواز 752 اوکراین ایر اجرا کردند
هنرمندان کانادا و امریکا به یاد قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر ترانه مرا ببوس را اجرا کردند

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از صدای آمریکا ؛

مونیکا جلیلی که همسری ایرانی دارد این آهنگ را به زبان ترکیبی فارسی  انگلیسی می خواند و بازخوانی تصنیف معروف فارسی « مرا ببوس » با شعری از حیدر رقابی و صدای حسن گل نراقی، است.

این تصنیف اولین بار پس از کودتای ۲۸ مرداد از رادیو ایران و بعنوان فریادی بر ضد کودتا و اختناق در ایران پخش و ماندگار شد.

 

* مونیکا جلیلی (مانیکا جلیلی) خواننده موسیقی ایرانی و موسیقی محلی ایران است. مانیکا جلیلی از پدری هلندی و مادری آلمانی‌تبار در نیویورک بدنیا آمده و اسم خانوادگی خود را از شوهر ایرانی‌تبار خود دارد.

 

این هنرمندان پیش از این اجرا درصدد بودند کنسرت بزرگی را به یاد قربانیان این حادثه در تورنتو برگزار کنند اما شیوع ویروس کرونا این برنامه را به آینده موکول کرد.

 

برهمین اساس ترانه مرا ببوس که به نوعی تداعی کننده وداعی تلخ است و بدلیل مفاهیم عاطفی و خاطره انگیز آن در بین ایرانیان، توسط این گروه انتخاب و اجرا شد.

 

سامان شاهی بعنوان تنظیم کننده و بیژن سپنجی بعنوان تدوینگر در این اجرا مونیکا جلیلی را همراهی می کنند.

 

مونیکا جلیلی، خواننده این قطعه که پیش از این نیز ترانه های ایرانی را بازخوانی کرده و در بین ایرانیان معروف است حضور در اجرای این قطعه را برای خودش موجب افتخار دانست و اظهار امیدواری کرد که اجرای این کار مورد توجه مردم قرار گرفته به گسترش صلح، آرامش و دوستی در جهان کمک کند.

 

سامان شاهی نیز بعنوان تنظیم کننده این آهنگ گفت که تمام هنرمندان به صورت داوطلبانه در اجرای این اثر حضور داشته و در شرایطی سخت و با حداقل امکانات آن را اجرا کرده اند.

 

بیژن سپنجی نیز مسئولیت تدوین این کار را بر عهده داشته و خوشبختانه بازتاب خوبی هم دریافت کرده است.

گفتنی است پرواز ۷۵۲ اوکراین ۸ ژانویه ۲۰۲۰ در مسیر تهران – کی یف مورد اصابت موشک زمین به هوای سپاه ایران قرار گرفت و تمام ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه آن که دارای تابعیت کشورهای مختلف از جمله کانادا ( ۵۵ شهروند و ۳۰ اقامت دائم )، اوکراین، انگلستان، سوئد، افغانستان و ایران بودند جان باختند.

 

قربانیان پرواز 752 اوکراین ایر
قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر
قربانیان پرواز 752 اوکراین ایر
قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا