جدیدترین اخباردانش و آموزشسبک زندگیکانادا

مادران مبتلا به کووید۱۹ : ماسک بزنید ، دست تان را بشوئید و فرزندان خود را شیر دهید

مادران مبتلا به کووید۱۹ : ماسک بزنید ، دست تان را بشوئید و فرزندان خود را شیر دهید

 

مادران مبتلا به کووید۱۹ _ نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که در صورت رعایت دستورالعمل های ایمنی مانند شستشوی دست ها و پوشیدن ماسک این امکان را می دهد که مادران مبتلا به کووید۱۹ ، شیر دادن به نوزادشان را با خیالی آسوده انجام دهند. ماسک بزنید

 

مادران مبتلا به کووید19
مادران مبتلا به کووید۱۹ : ماسک بزنید ، دست تان را بشوئید و فرزندان خود را شیر دهید

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

 

این تحقیق که روز پنجشنبه در نشریه سلامت کودکان و نوجوانان منتشر شده نشان می دهد که پوشیدن ماسک و شستن دستها هنگام شیرهی به نوزادان مانع از انتشار کرونا از مادر به نوزادش می شود.

 

این تحقیق طی ۲۲ مارس تا ۱۷ می بر روی مادران و نوزادان سه بیمارستان در نیویورک انجام شده است.

 

بنابر گزارش محققان این طرح هیچ یک از نوزادان ۱۲۰ مادر مبتلا به کووید۱۹ که در این بیمارستانها به آنها شیر داده اند با انجام این دستورات به کرونا مبتلا نشده اند.

 

در این تحقیق این نوزادان در فاصله ۶ فوتی مادرانشان قرار داشته و فقط هنگام شیردهی پیش آنها می رفتند و قبل از شیردهی ماسک زده ، دستها و سینه شان را بطور صحیح می شستند.

 

این نوزادان ۲۴ ساعت پس از شیردهی و حتی پس از ترخیص مادران از بیمارستان ، از نوزادان آزمایش گرفتند اما طی دو هفته هیچکدام از این نوزادان جواب آزمایش کووید۱۹ شان مثبت نشد و علائمی از بیماری نداشتند.

 

این محققان تاکید کرده اند آزمایش آنها فقط از طریق سواب بینی انجام شده و آزمایش خون ، ادرار و مدفوع از آنها گرفته نشده است.

 

بنابراین ، این احتمال وجود دارد که سواب بینی در رابطه با نوزادانی که در داخل رحم مادر به کووید۱۹ مبتلا شده اند روشی درستی نباشد.

 

دکتر پاتریشیا لامورا ، یکی از محققان این طرح گفت : ما می دانیم تماس بدنی مادر و نوزاد برای مدت طولانی سلامتی کودک را تضمین می کند.

 

یافته های این تحقیق نیز نشان می دهد که نوزادانی که از مادران مبتلا به کووید۱۹ متولد می شوند در صورت رعایت کنترل عفونت ها می توانند از مادرشان تغذیه شوند.

 

بنابر تحقیقات منتشر شده در نشریه Nature Communications شواهد محکمی وجود دارد که کووید۱۹ از مادر به فرزند منتقل نمی شود و محققان می گویند انتقال عفونت در رحم مادر نادر است.

 

بنابر داده های آکادمی اطفال امریکا نیز بین ۲ تا ۵ نوزاد متولد شده از مادر آلوده به کووید۱۹ که طی ۲۴ تا ۹۶ ساعت پس از تولد مورد آزمایش قرار گرفته اند ، جواب تست شان مثبت بوده است.

 

شیردهی و کووید۱۹

 

این مطالعه جدید همچنین مهر تایید است بر دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی در رابطه با شیردادن مادران مبتلا به کووید۱۹ .

 

به گفته سازمان بهداشت سازمان ملل متحد ، شیر مادر دارای مزایایی مانند غنی بودن است که هم مادر و هم نوزاد را تقویت می کند.

 

انجمن کودکان کانادا (CPS) نیز در ماه آوریل بنابر توصیه های سازمان بهداشت جهانی نکاتی را در این رابطه منتشر کرد.

ماسک بزنید

بنابر این دستورالعمل نگرانی اصلی و عامل شیوع ویروس کرونا انتشار قطرات تنفسی است نه شیر مادر.

 

بنابر این دستورالعمل مادران می توانند نوزاد خود را پس از زدن ماسک ، شستن دست و سینه شان با آب ولرم و صابون ، شیر دهند و هم شیرشان را پمپ کنند ( به شرط اینکه آلوده نشود).

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا