جدیدترین اخبارکانادامسکن و اقتصاد

نخستین مرحله بازگشایی در انتاریو مربوط به تمام ساخت و سازها، خرده فروشی ها و ورزش های فردیست

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از کانادا پرس؛

مرحله نخست بازگشایی در انتاریو شامل از بازگشایی کامل خرده فروشی ها در خارج از مراکز تجاری و کلیه پروژه های ساخت و ساز می باشد که از ۱۹ ماه “می” میتوانند شروع کنند.

همچنین زمین های گلف و تفرجگاه های ساحلی از روز شنبه ۱۶ماه “می” مجاز به بازگشایی هستند.

اقدامات فاصله گذاری اجتماعی هنوز در تمام بخش ها باید اجرا شود و مغازه های خرده فروشی باید تعداد مشتریانی که میتوانند در یک زمان بپذیرند را محدود کنند و یا با قرار ملاقات از پیش تعیین شده فعالیت خود را انجام دهند.

این طرح همچنین خواستار از سرگیری برخی ورزش های فردی و غیر تیمی از جمله دوچرخه سواری، گلف، اسب سواری، باشگاه های تیراندازی ورزشی، قایقرانی، ژیمناستیک و اسکیت بازی است.

 

کلیه استخرهای عمومی استان تا اطلاع ثانوی بسته خواهند ماند

 

نخستین مرحله بازگشایی در انتاریو مربوط تمام ساخت و سازها، خرده فروشی ها و ورزش های فردیست
نخستین مرحله بازگشایی در انتاریو مربوط به تمام ساخت و سازها، خرده فروشی ها و ورزش های فردیست

 

نخست وزیر داگ فورد روز سه شنبه گفت : کسب و کارها فقط در صورتی که آماده باشند میتوانند فعالیت خود را شروع کنند. در واقع حقیقت این است که آمادگی لازم به تعداد افراد بستگی دارد. هر چه افراد بیشتری به سرکار برگردند خطر شیوع بیماری بیشتر میشود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

این مرحله از بازگشایی تحت هیچ شرایطی شامل بازگشایی رستوران ها نمی باشد و همچنین تعداد افرادی که می توانند در هر مکانی جمع شوند نباید بیشتر از پنج نفر باشد.

فورد گفت : ما همیشه به توصیه مشاور (رئیس ارشد تیم پزشکی) و تیم بهداشت و درمان پیش میرویم – این را بخاطر داشته باشید که اکثریت قریب به اتفاق اقتصاد شهر هنوز تعطیل میباشد.

کریستین الیوت، وزیر بهداشت گفت : بستری در بیمارستان برای مراقبت های ویژه و تنفس از طریق دستگاه در حال کاهش است و تعداد مبتلایان نیز در حال کاهش هستند.

الیوت گفت : تعداد فزاینده ای از واحدهای بهداشت عمومی در طی ۲۴ ساعت با ۹۰ درصد از مبتلایان در ارتباطند، ما مراکز بیشتری را برای حمایت از مبتلایان نیاز داریم.

همچنین کلیه نمایندگی های وسایل نقلیه و آزمایشگاه های تحقیق علمی مشروط بر اینکه به قوانین خاص بخش در مورد رعایت فاصله گذاری اجتماعی احترام بگذارند، مجاز هستند تا فعالیت خود را مجددا آغاز کنند.

تمام آزمایش های تشخیصی پزشکی و اقدامات پزشکی تعیین شده، به شرط آنکه شرایط خاص در مورد غربالگری کووید ۱۹ را داشته باشند نیز مجاز به آغاز فعالیت خود میباشند.

بخش رسانه ای از جمله روزنامه ها، نشر کتاب، رسانه های دیجیتال تعاملی، تولید فیلم و تلویزیون پس از تولید و توسعه بازی های ویدیویی نیز مجاز به ادامه فعالیت خود خواهند بود.

برای شهرداریها : در ۱۹ ماه می کلیه کتابخانه ها مجاز به از سرگیری فعالیت خود به صورت امانت دادن کتاب می باشند.

انواع خدمات سرویس های داخلی و خارجی از جمله خدمات پرستار بچه و نگهداری از کودکان، خدمتکار، آشپزی، نقاشی ساختمان و کارهای تعمیرات و نگهداری نیز میتوانند از تاریخ ۱۹ ماه می فعالیت خود را مجدد آغاز کنند.

پس از مرحله نخست، مرحله دوم از بازگشایی شامل از سرگیری صنایع خاص، دفاتر و باز کردن فضاهای بیشتر جامعه میباشد.

فورد درباره آنکه استان چه مدت زمان برای اجرای فاز ۱ قبل از فاز ۲ نیاز دارد، چیزی نگفت.

وی اظهار داشت : گفتن همه چیز به جواب آزمایشات روزانه کووید ۱۹ بستگی دارد که روز پنجشنبه شاهد کمترین تعداد مبتلایان در دو ماه و نیم پیش بودیم.

 

نخستین مرحله بازگشایی در انتاریو مربوط به تمام ساخت و سازها، خرده فروشی ها و ورزش های فردیست
نخستین مرحله بازگشایی در انتاریو مربوط به تمام ساخت و سازها، خرده فروشی ها و ورزش های فردیست

 

دکتر دیوید ویلیامز، رئیس سازمان پزشکی، روز پنجشنبه گفت : این مرحله ممکن است دو، سه یا حتی چهار هفته طول بکشد، جایی که تعداد مبتلایان جدید از نزدیک قابل مشاهده خواهد بود. ‌

وقتی که به اجرای مرحله اول از فاز دو میپردازیم، این دوره به مدت سه هفته یا شاید هم چهار هفته باشد، دقیق نمی دانیم. ما می خواهیم متوجه شویم که آیا در این دوره تغییراتی را مشاهده خواهیم کرد؟ آیا سرعت ابتلای کووید ۱۹ رو به افزایش بوده است؟ یا شیوع آن موضعی بوده است؟

وقتی از فورد در مورد بازگشایی مجدد خدمات شخصی مانند آرایشگاه ها و یا سالن های مو و ناخن پرسیده شد او گفت که آنها هنوز نمیتوانند فعالیت خود را مجدد آغاز کنند.

او گفت : به موهای من نکاه کنید الان شبیه به یک سگ گله شده ام. بازگشایی همه چیز بستگی به جواب آزمایشات دارد.

الیوت گفت :
این استان همچنین از مردم خواسته است که در خارج از خانه تحت هر شرایطی از ماسک یا گارد صورت استفاده کنند چون در همه جا مسلما فاصله اجتماعی رعایت نمیشود.

فورد درباره مدت زمانی که انتاریو قبل از شروع فاز ۲ ، برای اجرای فاز ۱ نیاز دارد، چیزی نگفت.

هیچ بازه زمانی برای اجرای مرحله ۲ وجود ندارد. تا زمانی که تعداد مبتلایان کم شود آن را ادامه میدهیم.

 

نخستین مرحله بازگشایی در انتاریو مربوط به تمام ساخت و سازها، خرده فروشی ها و ورزش های فردیست
نخستین مرحله بازگشایی در انتاریو مربوط به تمام ساخت و سازها، خرده فروشی ها و ورزش های فردیست

 

” آندره آ هوروات ” رهبر حزب NDP انتاریو گفت : من شک دارم به اینکه آیا جواب آزمایشات و پیگیری مبتلایان دلایل کافی برای بازکشایی بوده است یا خیر.

هیچ کس نمی خواهد ببیند انتاریو یک قدم به جلو و دو قدم عقب بر می دارد.

ما نمی خواهیم ببینیم که تعداد بیشتری از افراد بیمار میشوند و به دلیل شیوع مجدد بیماری مشاغلی که تازه بازگشایی شدند مجبور به تعطیلی دوباره شوند؛ راه حل آن آزمایش، آزمایش، آزمایش و توانایی پیگیری مبتلایان است.

او گفت که انتاریو طی ۳۰ روز گذشته به طور متوسط روزانه ۱۲.۶۰۰ آزمایش انجام داده است که کمتر تر از معیار قبلی است که در ماه آوریل وعده داده شده بود.

اطلاعیه امروز درحالی است که برخی از شهرداران منطقه بزرگ تورنتو نسبت به عدم آمادگی استان برای بازگشایی ابراز نگرانی کرده اند.

روز چهارشنبه، پاتریک براون شهردار برمپتون از سیاستمداران خواست که به صورت نامعلوم تاریخ برای بازگشایی اقتصاد و پیروی از توصیه های مقامات بهداشت عمومی انتخاب نکنند. ممکن است در جوامع کوچکتر و مناطق روستایی فراخوانی برای بازگشایی سریع وجود داشته باشد.

براون گفت : من مطمئناً چنین احساسی را در برمپتون یا منطقه تورنتو بزرگ ندارم.
من به طور مرتب با شهرداران GTA تماس تلفنی داشته ام و همه ما معتقدیم که پیروی از بهداشت عمومی ضروری است.

همچنین بونی کرومبی شهردار می سی ساگا روز چهارشنبه با ذکر این نکته هشدار داد که برای بازگشایی سریع با انجام این کار در معرض خطر موج دوم قرار خواهیم گرفت.

نخستین مرحله بازگشایی | انتاریو | مربوط | ساخت و سازها | خرده فروشی ها | ورزش های فردی | تورنتو | کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto | Canada | toronto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا