بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

شکایت یک دانشجوی پرستاری از برخورد خشن پلیس کانادا

 برخورد خشن پلیس کانادا 

خشونت پلیس

اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | Tehranto

 

 

برخورد خشن پلیس کانادا /به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛یک دانشجوی پرستاری در بریتیش کلمبیا مدعی است که در دوران شیوع ویروس کرونا و بحران همه گیری از سوی یکی از افسران پلیس RCMP مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

 

برخورد خشن پلیس کانادا / مونا وانگ، در همین رابطه دادخواستی علیه این افسر RCMP ( خشونت پلیس ) در منطقه کلونا تنظیم کرده است. فیلمهای دوربینهای نظارتی نیز نشان می دهد وانگ درحالیکه فقط یک سوتین و شلوار استرچ بر تن دارد دستبند زده شده و با زور و خشونت توسط یک افسر پلیس روی زمین لابی یک ساختمان کشیده می شود.

این حادثه زمانی آشکار می شود که نقش پلیس در رابطه با بررسی سلامتی افراد بررسی و مشخص شد از ماه آوریل تاکنون حداقل ۴ نفر در طی بررسی سلامتی روح و روان خود در تماس با پلیس کشته شده اند.

 

این تلفات عبارتند از :

 

« ایجاز چودری» ۶۲ ساله و پدر ۴ فرزند. او ۲۱ ژوئن در جریان تیراندازی پلیس به آپارتمان آنها در می سی ساگا _ انتاریو کشته شد.

 

 ایجاز چودری 62 ساله و پدر 4 فرزند
ایجاز چودری ۶۲ ساله که به دنبال تیراندازی پلیس در آپارتمانش کشته شد

 

 

«چانتل مور» ۲۶ ساله، زنی بومی که ۴ ژوئن در جریان تیراندازی پلیس در ادمونستون – نیوبرانزویک کشته شد.

 

«چانتل مور» 26 ساله
خشونت پلیس / «چانتل مور» ۲۶ ساله در تاریخ ۴ ژوئن مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت

 

 

ریجِس کورچینسکی ـ پاکِت  ۲۷ ساله، زن سیاه پوست که ۲۷ می پس از مراجعت پلیس از بالکن آپارتمان شان سقوط کرد و جان باخت.

 

ریجِس کورچینسکی ـ پاکِت
ریجِس کورچینسکی ـ پاکِت پس از مراجعه پلیس به آپارتمانش از بالکن به پایین سقوط کرد

 

 

دی آندره کمپبل ۲۶ ساله، مردی سیاه پوست و مبتلا به اسکیزوفرنی که در ۶ آوریل وقتی از پلیس کمک خواست مورد هدف تیراندازی پلیس در برمپتون_ انتاریو قرار گرفت و کشته شد.

 

پلیس دی آندره کمپبل مبتلا به اسکیزوفرنی در 6 آوریل توسط پلیس کشته شد
نژادپرستی و خشونت پلیس

 

 برخورد خشن پلیس کانادا 

اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | Tehranto

فیلمهایی که وانگ بعنوان بخشی از اقدامات مدنی خود از لابی ساختمانی منتشر کرده است نشان می دهد که در حالی که او با صورت روی زمین خوابیده، پلیس روی او ایستاده است و مردم در حال تردد به ساختمان هستند.

دوست پسر او در تاریخ ۲۰ ژانویه با مراجعه به پلیس خواست تا سلامتی روانی وی چک شود چرا که فکر می کرد وانگ خیلی عصبی است.

وانگ در دادخواست خود علیه « لیسی براونینگ » به دادستان کل فدرال و وزیر امنیت عمومی استان شکایت کرده و آورده است درحالیکه نمی توانسته روی پای خود بایستد، براونینگ از او خواسته تا بلند شود و وقتی بلند نشد نیز مامور پلیس به او لگد زده است.

وانگ افزود: او مرا با مشت و لگد به داخل ساختمان کشید.

تصویری از رخ دادهای داخل این آپارتمان در دست نیست ولی دوربینهای خارج خانه نشان می دهند که وانگ با مچ دست روی زمین کشیده می شود. در یک مقطع نیز براونینگ چکمه خود را روی سر شاکی می گذارد و موی سر او را به طرف بالا می کشد و سپس رها می کند.

با این وجود هنوز این اتهامات در دادگاه تایید نشده است.

 

RCMP
لیسی براونینگ افسر پلیس سلطنتی کانادا RCMP

 

اظهارات افسر

 

این افسر که ۹ سال در پلیس RCMP سابقه دارد اسناد و مدارکی را از این واقعه تهیه کرده و مدعی است وقتی به وانگ رسیده او مست و لایعقل در حالیکه یک چاقو در دست داشته در حمام (دستشویی) بوده و سینه و بازوی او نیز خون آلوده بوده است.

تعداد قرصهای ملاتونین و استامینوفن و یک بطری خالی شراب در محل وجود داشته است. بنابر این اسناد، وانگ هنگام مراجعه پلیس رفتاری عجیب و غریب داشته است.

مامور پلیس در ادامه اظهار داشته که از ناحیه وانگ برای خودش و دیگران احساس خطر می کرد.

به گفته این مامور وانگ اصلا به دستورات توجه نمی کرده، مرتب قسم می خورد، بارها و بارها خواسته است که کشته شود و بازوهایش را در اطراف می چرخاند تا براونینگ نتواند به او دستبند بزند.

براونینگ در ادامه گفت که فکر می کرده وانگ با این شرایط نیاز به کمک فوری پزشکی یا روانپزشکی دارد و می خواسته طبق قانون روانپزشکی او را بازداشت کند اما شاکی حاضر نشده آپارتمانش را ترک کند.

در نهایت متهم در دفاع از خود می گوید تمام کارهایش قانونی انجام شده و در رابطه با شاکی حسن نیت داشته است.

با این وجود بر اساس یک آیین نامه داخلی رفتار براونینگ در محیط اداری درحال بازنگری است و وظایف وی تحت نظارت مداوم قرار گرفته است.

RCMP همچنین از بخش خارجی پلیس خواسته تا تحقیقات این پرونده را تکمیل و مستقلا ارائه دهد.

 

پلیس RCMP
برخورد خشن پلیس کانادا

 

شاکی چه می گوید؟

 

وانگ می گوید آن شب تحت تاثیر مصرف شراب و قرص بود و بعد نیز دچار حملات عصبی شده است و می افزاید: من بیش از اندازه حرکت می کردم به همین دلیل فریاد می کشیدم و هوش و حواس نداشتم. مامور پلیس به من گفت دست از این کارها بردار!

وانگ حتی می توانسته در آن شرایط اسم پلیس را بگوید اما او را تهدید نمی کرده و در برابر رفتن به بیمارستان نیز مقاومت کرده و پلیس پیش از اینکه به او دستبند بزند، به او مشت زده است.

وانگ حتی به یاد آورد می آورد که وقتی پلیس او را در راهرو می کشانده از مردم درخواست کمک می کرده است و می افزایدکه من نمی فهمم چرا او باید مرا روی لابی می کشاند درحالیکه وسط زمستان من حتی یک پیراهن و یا کفش نداشتم؟

 

وانگ دانشجوی پرستاری
خشونت پلیس / شکایت یک دانشجوی پرستاری از برخورد پلیس سلطنتی کانادا RCMP

 

برای من دشوار بود از کسانی که من را هر روز می بینند در آن شرایط کمک بخواهم.

 

وانگ که خودش دانشجوی رشته پرستاری در دانشگاه بریتیش کلمبیا است، خوردن شراب و قرصهای ملاتونین و تیلنول و بریده شدن دستش را در هنگام ورود پلیس تایید می کند اما معتقد است هیچ گونه دلسوزی از سوی پلیس دریافت نکرده و تاکید می کند حتی اقدامات خلاف قانون براونینگ باعث پریشانی عاطفی، تحقیر، آسیب دیدگی روحی و روانی وی شده است.

وانگ دنبال دریافت غرامت است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا