ایرانجدیدترین اخبار

دختر همراه علیرضا جاپلقی بازداشت شد

پلیس تهران دختر همراه جاپلقی را بازداشت کرد

دختر همراه علیرضا جاپلقی بازداشت شد

پلیس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دختری که همراه علیرضا جاپلقی پارکورکار ایرانی بوده را بازداشت کرده و دلیل دستگیری آنها رفتار مبتذل است. به طور قطع ترویج بی اخلاقی، ابتذال و بی بندباری در هر جامعه ای جرم محسوب می‌شود.

بازداشت علیرضا جاپلقی پس از آن صورت گرفت که عکسی از وی با عنوان «طلوع تهران در پل صدر» به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

او در این تصاویر علاوه بر انجام حرکات ورزشی مهیج و خطرناک، دختری را می‌بوسد. 

دختر همراه علیرضا جاپلقی بازداشت شد
دختر همراه علیرضا جاپلقی بازداشت شد

پلیس تهران تایید کرد که علیرضا جاپلقی و دختری که همراه او بوده را پس از انتشار عکس‌های عاشقانه آنها از بوسه و در آغوش گرفتن روی پشت بام که هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شد، دستگیر کرده است.

در این گزارش آمده است: «تصاویر دختر و پسر جوانی که رفتارهای ناشایست و غیر مذهبی از خود نشان می‌دادند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این افراد با دستور مقام‌های قضایی توسط پلیس دستگیر شدند، زیرا اقدامی که انجام داده‌اند نمونه‌ای از «طرفداری از منکر» بوده است. بیانیه پلیس در روز پنجشنبه توسط خبرگزاری تسنیم گزارش شد.

علیرضا جاپلقی که در بین ورزشکاران پارکور به بدلکاری های آکروباتیک معروف است، روز دوشنبه دستگیر شد و بدلکار همراه او در ویدئوها، بنا بر گزارش ها دوست دختر او، روز پنجشنبه بازداشت شد.

بازداشت آنها در شبکه های اجتماعی واکنش هایی را برانگیخت.

مردم این سؤال را مطرح کردند که چگونه پلیس می تواند در دستگیری کسانی که می بوسند، در مقایسه با کسانی که مرتکب جنایاتی مانند فساد مالی می شوند، زمانی که کشور از تحریم های بین المللی رنج می برد، سریع عمل کند.

داریوش یکی از کاربران توییتر نوشت: «دختر با ورزشکار پارکور دستگیر شد… ای کاش قصد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم وجود داشت.

موضوع بدن زنان در آیین نامه جمهوری اسلامی نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این واکنش ها بود.

یکی دیگر از کاربران توییتر با اشاره به یک سری اسیدپاشی به زنان با حجاب گشاد پرسید: «جسد این زن سرزمین ممنوعه است. فقط ای کاش یکی به من بگوید که آیا کسانی که در اصفهان اسیدپاشی کردند [به زنان] هم دستگیر می‌شوند». اتفاقی که چند سال پیش در اصفهان افتاد. هیچ کس هرگز برای آن حملات دستگیر نشد.

این اولین بار نیست که سلبریتی های شبکه های اجتماعی به دلیل عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی دستگیر می شوند. مهرماه گذشته، اینفلوئنسر ایرانی، فاطمه خیشوند، معروف به سحر تبر، به دلیل انتشار عکس های خود با آرایش و ژست های غیرعادی در اینستاگرام دستگیر و به حبس محکوم شد.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس سایبری ایران در ۲۳ اردیبهشت ماه گفت: «هیچ تفاوتی بین جرایم در دنیای واقعی و فضای مجازی وجود ندارد.» این یک روز پس از انتشار عکس‌های جاپلقی روی پشت بام در توییتر بود. با نامش و زیرنویس «طلوع تهران در پل صدر». این عکس ها در اینستاگرام نیز منتشر شد. 

بیانیه پلیس در مورد جاپلقی و این دختر تاکید می کند که دستگیری آنها “به فعالیت های ورزشی آنها ارتباطی ندارد”. با این حال، بسیاری بر این باورند که این اقدام دیگری از سوی این سیستم برای کنترل دسترسی محدود به اینترنت در ایران است، جایی که بسیاری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک و توییتر، فیلتر شده‌اند. مسدود کردن اینستاگرام نیز ممکن است در کار باشد.

سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: متأسفانه نظارت بر زندگی مردم در اینستاگرام غیرممکن است… این بستر به قوانین و حاکمیت کشور ما احترام نمی‌گذارد. این پلتفرم یک پروژه بلندمدت است، ما باید به فرامین رهبری عمل کنیم تا بتوانیم به درستی در این مسیر گام برداریم. 

دختر همراه علیرضا جاپلقی بازداشت شد  دختر همراه علیرضا جاپلقی بازداشت شد  دختر همراه علیرضا جاپلقی بازداشت شد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا