جدیدترین اخبارجهان

آموزش کودکان : راه اندازی اولین مدرسه ابتدایی تراجنسیتی ها در امریکای لاتین

آموزش کودکان 

 

راه اندازی اولین مدرسه ابتدایی تراجنسیتی ها در امریکای لاتین 

 

اخبار جهان | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | Tehranto

 

 

آموزش کودکان/ اولین مدرسه ابتدایی تراجنسیتی آمریکای لاتین در سانتیاگو – شیلی بنام « آمارانت » راه اندازی شد.

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی ان ان ؛ این مدرسه به منظور آموزش کودکانی که بدلیل شرایط خاص شان در دوران مدرسه مورد آزار و تبعیض قرار می گیرند ایجاد شده است.

 

آموزش کودکان
آموزش کودکان در اولین مدرسه ابتدایی تراجنسیتی ها

 

انگیزه ایجاد این مدرسه چه بود؟

اِولین سیلیوا، یکی از مدیران مدرسه « آمارانت » در این رابطه گفت:

اسم من اِولین سیلیوا است و یکی از مدیران مدرسه « آمارانت » هستم. تغییر و تحول دخترم « سلنا » زندگی من را بطور کلی تغییر داد. بعد از آن من از این شغل بیرون آمدم و تصمیم به انجام کاری گرفتم.

وی افزود: سفر رفته بودم که این مدرسه را پیدا کرده بودم و فهمیدم کودکان در هنگام ترک مدرسه استرس دارند. بنابراین من در آپریل ۲۰۱۸ این مدرسه را راه اندازی کردم. آنها اوایل به سختی گریه می کردند و یا می خندیدند و خیلی نگران بودند.

سیلیوا تصریح کرد: ما کارمان را با ۶ دانش آموز آغاز کردیم و در حال حاضر ۳۸ دانش آموز داریم.

« آلن اسپینوزا» معلم زبان انگلیسی این مدرسه می گوید: من تصمیم گرفتم با این مدرسه همکاری کنم چون دختر عموی من تجربه مشابهی داشت. او خودکشی کرد چون درک درستی از خودش نداشت. ما به بچه مثل انسان نگاه می کنیم … نه مثل اشیاء یا اعداد. آنها در اجتماع حضور دارند و ما به آنها توجه می کنیم.

بچه ها در این مدرس نام اجتماعی دارند نه مانند سایر مدارس نام قانونی. آنها (دانش آموزان) از بودن در این مدرسه احساس راحتی و  امنیت می کنند و خودشان را بخشی از جامعه و نه مستثنی می دانند.

یکی از دانش آموزان گفت: من وقتی در یک مدرسه دیگر بودم عصبی می شدم و دوست نداشتم به مدرسه بروم اما اینجا برعکس است و من می خواهم به مدرسه بیایم.

وی افزود: من در اینجا با افراد ترنس در سنین مختلف هستم و احساس می کنم  اگر مشکلی داریم سایرین آن را درک می کنند.

سیلیوا در نهایت تاکید کرد: ما امیداریم در این مدرسه در آینده موفق به انجام دو کار شویم، گسترش مدرسه و ثبت نام کودکانی که در اینجا احساس راحتی می کنند چه ترنس باشند یا نباشند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا