کانادامسکن و اقتصاد

قیمت مسکن تورنتو از سال ۲۰۱۷ بیشترین جهش را داشته است

سال ۲۰۱۹ بازار به اوج خود رسید – فروش ۱۴ درصد رشد کرد و خانه های دیتچد وتان هاوس بیشترین سود را کسب کردند

 

قیمت مسکن تورنتو
قیمت مسکن تورنتو

هیئت املاک و مستغلات تورنتو در گزارش روز سه شنبه گفت: قیمت پایه املاک تورنتو ، تفاوت را در نوع خانه های فروخته شده به خود اختصاص داد و نسبت به سال گذشته پیش ۵.۸ درصد افزایش یافته و به ۸۱۰.۹۰۰ دلار رسید.

بازار مسکن تورنتو در ماه اکتبر با افزایش شدید قیمت روبرو شد و تقریباً از دو سال گذشته تا کنون قیمت ها با توجه به کاهش عرضه ، بیشترین افزایش را نشان می دهند.
این بزرگترین جهش از دسامبر سال ۲۰۱۷ تاکنون است .

«جیسون مرسر» تحلیلگر ارشد بازار TREB می گوید : از آنجا که شرایط بازار GTA طی سال ۲۰۱۹ به طور مداوم تنگ تر شده است ما شاهد شتاب در نرخ سالانه رشد قیمت هستیم و اگر رشد فروش همچنان از رشد لیست ها پیشی بگیرد ، منجر به رقابت بیشتر بین خریداران خانه خواهد شد.

هیئت مدیره املاک و مستغلات تورنتو می گوید: فروش در مدت زمان مشابه ۱۴ درصد افزایش یافته و به ۸۴۹۱ واحد رسیده است در حالی که خانه های دیتچد و تان هاوس بیشترین سود آوری را
داشته اند. لیست های جدید ۹،۶ درصد کاهش داشته و لیست های فعال تقریبا ۱۹ درصد کاهش یافته است.

بازار مسکن تورنتو پس از تقریبا دو سال تعدیل مالیات های بالاتر و مقررات سختگیرانه تر برای افزایش قیمت ها و بدهی ها ، در ماه های اخیر دوباره پویا شد.
در همین زمان ، در میان بحران عرضه و پایین آمدن نرخ بهره ، تقاضا برای خانه ها در بزرگترین شهر کانادا رو به رشد است.

 

toronto_real_estate-sales
toronto_real_estate-sales

فروش خانه ونکوور نیز در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافت ، اگرچه قیمت های پایه ۶.۴ درصد کاهش یافته است.
به طور ماهانه ، از ماه سپتامبر ۲.۹ درصد فروش تعدیل شده و این بزرگترین کاهش ماهانه از ماه فوریه است.

متوسط قیمت خانه با ۵.۵ درصد افزایش به ۸۵۲ هزار و ۱۴۲ دلار رسید که بالاترین میزان در سال جاری است و البته این مقدار هنوز پایین تر از پیک بازار در حدود ۹۲۱،۰۰۰ دلار تعیین شده در آوریل ۲۰۱۷ است.

بازار مسکن در انتاریو نشان می دهد کانادا از ۳ سال گذشته آماده پذیرش مهاجر ۳۰۰۰۰۰ نفر در سال نیست. اکثر افراد طی مدت ۱۸ ماه پس از مهاجرت به استان های دیگر در مدت ۱۸ ماه به GTA می آیند.

بیشتر افراد شغل پیدا نمی کنند و به GTA می روند و طی ۲-۳ سال خانه می خرند. چگونه می توانیم فکر کنیم قیمت خانه پایین می آید؟

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا