جدیدترین اخبارجهان

ترامپ در ساعت های پایانی ، استیو بنن و ده ها نفر دیگر را عفو می کند

ترامپ در ساعت های پایانی ، استیو بنن و ده ها نفر دیگر را عفو می کند

ترامپ در ساعت های پایانی ، استیو بنن و ده ها نفر دیگر را عفو می کند

طبق فهرستی که صبح چهارشنبه توسط کاخ سفید منتشر شد ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در ساعات پایانی ریاست خود، ۱۴۳ نفر از جمله استیو بنن ، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید را مورد عفو خود قرار داد.

 

ترامپ در ساعت های پایانی ، استیو بنن و ده ها نفر دیگر را عفو می کند
ترامپ در ساعت های پایانی ، استیو بنن و ده ها نفر دیگر را عفو می کند

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از ان.بی.سی ؛

استیو بنن ، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید که مدیر ارشد اجرایی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود، در ماه های آخری که این سمت را برعهده داشت، در آگوست ۲۰۱۶ ، به همراه ۳ نفر دیگر ، به جرائم تقلب در سیم (Wire fraud) و پولشویی متهم شد.

تقلب در سیم نوعی تقلب است که شامل استفاده از نوعی ارتباط از راه دور یا اینترنت است و این موارد میتواند شامل تماس تلفنی ، نمابر ، ایمیل ، متن یا پیامرسانی در شبکه های اجتماعی باشد. مجازات کلاهبرداری با سیم مجازات زندان و یا جریمه نقدی است.

دادستان ها اظهار داشتند که در کمپین بنن به نام “ما دیوار میسازیم” صدها هزار دلار کمک مالی جمع آوری شده که تمام این مبلغ، صرف استفاده های شخصی شده است.

او هنگامی که در قایق تفریحی میلیاردر چینی گوا ونگوی (Guo Wengui) بود، توسط مأموران سرویس بازرسی پستی ایالات متحده دستگیر شد.

دونالد ترامپ پس از دستگیری از استیو بنن فاصله گرفت و آن را “مسئله بسیار ناراحت کننده ای” برای بنن خواند و تأکید کرد که موافق استفاده از بودجه خصوصی برای ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک نبوده است.

رئیس جمهور تلاشهای بنن برای ساخت دیوار را “نمایش” خواند.

آقای ترامپ گفت : من هیچ چیز درباره این کمپین نمی دانم، وقتی در مورد آن مطالعه کردم، آن را دوست نداشتم و با آن موافق نبودم.

در بیانیه کاخ سفید که فهرست افراد مورد عفو و تخفیف ، اعلام شدند، اتهامات بنن “ناشی از مشارکت او در یک کمپین سیاسی” اعلام شد.

در ادامه بیانیه آمده است : استیو بنن یکی از رهبران تأثیرگذار در جنبش محافظه کار بوده و بخاطر هوش سیاسی ، شهرت دارد.

آقای ترامپ ۷۳ نفر را زیر چتر عفو خود قرار داد و در مجازات ۷۰ نفر دیگر تخفیف قائل شد.

از جمله دیگر افرادی که نام شان در فهرست عفو قرار دارد : لیل وین و کداک بلک رپرهای معروف آمریکایی، الیوت برودی مدیر مالی ارشد شرکت ترامپ و جمع کننده کمک های مالی او و کوام کیلپاتریک شهردار سابق دیترویت.

لیل وین ، یکی از طرفداران دونالد ترامپ که نام اصلی او دواین مایکل کارتر جونیور است در ماه دسامبر، به دلیل حمل اسلحه دستی از کالیفرنیا به فلوریدا با جت شخصی اش، به اتهام حمل سلاح مجرم شناخته شد.

به دلیل داشتن سابقه محکومیت های جنایی، لیل وین طبق قوانین فدرال از داشتن سلاح گرم منع شده است.

این اتهام حداکثر ۱۰ سال حبس دارد.

الیوت برودی یکی از بزرگترین حامیان مالی دونالد ترامپ و حزب جمهوری خواه بود که در ماه اکتبر به جرم توطئه  برای نقض قوانین لابی گری خارجی متهم شد.

دادستان ها اظهار داشتند که هدف این توطئه این بود که دولت ترامپ تحقیق درباره غارت چند میلیارد دلاری از یک صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی را متوقف کند.

کداک بلک که نام قانونی وی بیل کاپری است در سال ۲۰۱۹ پس از اعتراف به ارائه اطلاعات دروغین هنگام خرید چهار قبضه اسلحه به ۴۶ ماه زندان متهم شد.

این رپر، سه اسلحه خرید: یک اسلحه دستی ۹ میلی متری، اسلحه با کالیبر ۳۸۰ و یک سلاح نیمه اتوماتیک مینی دراکو.

وکیل کداک بلک، بردفورد کوهن اظهار داشت:

او خوشحال است که ۴۶ ماه زندانی اش که بدلیل ارائه اطلاعات غلط بوده، توسط رئیس جمهور بخشیده شده و میتواند پسر و خانواده اش را ببیند.

او از رئیس جمهور ترامپ برای اینکه وقت صرف کرده تا بتواند به روشی معنی دار به جامعه خدمت کند، تشکر میکند.

کوام کیلپاتریک به دلیل ممانعت از اجرای عدالت در سال ۲۰۰۸ ، ۹۹ روز در زندان به سر برد و بعد بدلیل نقض آزادی مشروط خود، یک سال دیگر را هم در زندان گذراند. او در سال ۲۰۱۱ آزاد شد.

آقای ترامپ در روزهای پایانی ریاست جمهوری اش بر آماده کردن فهرست عفو متمرکز شد و با مشاورانش دیدار کرد تا در نهایت مشخص کند که چه افرادی باید در این فهرست قرار بگیرند.

به گفته یک مقام کاخ سفید ، ترامپ در آخرین هفته ریاستش، هیچ نشست عمومی برگزار نکرده است.

او در روز دوشنبه، در دفتر کارش، جلسه ای با مشاوران و دستیارانش داشت، از جمله با ایوانکا ترامپ و مشاوران کاخ سفید، پت سیپلون و جرد کوشنر تا در مورد فهرست نهایی عفو و تخفیف گفتگو کنند.

نام دونالد ترامپ ، اعضای خانواده و وکیل شخصی وی، رودی جولیانی که شهردار سابق نیویورک بود، در فهرست عفوهای منتشر شده توسط کاخ سفید نبود، اگرچه گمانه زنی هایی در مورد بررسی این موضوع توسط او وجود دارد.

آقای ترامپ می تواند تعداد افراد بیشتری را عفو کند و تا زمان تحلیف و سوگند یاد کردن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، فرصت دارد.

فهرست اسامی هم باید اعلام عمومی شود.

قانون اساسی اختیارات گسترده ای از جمله اختیار بخشش جرائم و تخفیف مجازات ها را به رئیس جمهور در مورد جرائم فدرال داده است.

آدام شیف ، نماینده دموکرات از کالیفرنیا که مدیر ارشد مجلس در دادگاه استیضاح ترامپ بود، پس از انتشار خبر بخشودگی بنن در توئیتر نوشت:

خدا را شکر که فقط ۱۲ ساعت تا پایان ریاست این دزدها باقی مانده است.

دونالد ترامپ به دلیل عفو افرادی که دارای ارتباط شخصی یا سیاسی با وی بودند و دور زدن روند قضایی وزارت دادگستری که به طور معمول درخواست های عفو در آن بررسی می شود، مورد انتقاد قرار گرفته است.

دونالد ترامپ در ماه نوامبر، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق خود را که دو بار به جرم دروغگویی به FBI متهم شده بود را عفو کرد.

او همچنین راجر استون دوست سابق خود، پل مانافورت مدیر سابق کمپین انتخاباتی اش، پدر دامادش چارلز کوشنر و همچنین جمهوری خواهان سابق مجلس را که به جرائم فدرال محکوم شده اند و چهار پیمانکار نظامی که به جرم قتل عام در بغداد محکوم شده اند را عفو کرد.

دونالد ترامپ صبح روز چهارشنبه واشنگتن را به مقصد باشگاه خود در مارا لاگو در پالم بیچ فلوریدا ترک میکند، بدون اینکه در هرگونه مراسم تشریفاتی معمول شرکت کند.

 

ترامپ در ساعت های پایانی ، استیو بنن و ده ها نفر دیگر را عفو می کند
ترامپ در ساعت های پایانی ، استیو بنن و ده ها نفر دیگر را عفو می کند

استراتژیست کاخ سفید  آدام شیف  استراتژیست کاخ سفید  آدام شیف     استراتژیست کاخ سفید      آدام شیف

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا