ایرانجدیدترین اخبار

محکومیت دو نماینده مجلس ایران به ۶۱ ماه زندانی

محکومیت دو نماینده مجلس ایران به 61 ماه زندانی
محکومیت دو نماینده مجلس ایران به ۶۱ ماه زندانی

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از رسانه های ایران؛

با فرا رسیدن روزهای پایانی مجلس دهم برخی از نمایندگان در معرض احکام حبس قرار گرفتند و سخنگوی قوه قضائیه از حکم حبس ۶۱ ماهه برای دو نماینده خبر داد.

فریدون احمدی نماینده زنجان در صحن علنی مجلس آخرین نطق خود را ایراد کرد و در این نطق انتقاداتی را متوجه قوه قضائیه کرد، انتقاداتی که علت آن بیشتر مشخص شد. آنجا که سخنگوی قوه قضائیه از حکم ۶۱ ماه حبس برای این نماینده مجلس خبر داد.

وی در نطق خود، اتهامات مطرح شده درباره خود را پرونده سازی خواند و گفت:

ایها الناس شهوت جدیدی در کشور ایجاد شده‌ است که از همه شهوات خطرناک تر است و آن هم شهوت پرونده‌ سازی است. سیستم های ما به حدی از توانایی رسیده‌اند که به طرفه العینی چنان پرونده ای می‌سازند که فوق تصور خیال است. مودبانه عرض می‌کنم آن وقت که داعش تا پشت صندلی‌های شما آمد کسی لب به اعتراض نگشود. چرا؟! چون پرونده‌سازهای ما ماهرتر از این حرف‌ها هستند. حضرت فیل هم نمی‌تواند روز آخرکاری وثیقه تهیه کند افتخار می‌کنم چهار سال پیش نطقی کردم و شما با رای خود تائید کردید و رئیس قوه قضائیه کم کم به دنبال اجرای آن است.

 

محکومیت دو نماینده مجلس ایران به 61 ماه زندانی
محکومیت دو نماینده مجلس ایران به ۶۱ ماه زندانی

 

اما سرنخ صدور این حکم به کجا باز میگردد؟

 

 فریدون احمدی به همراه محمد عزیزی نماینده ابهر شهریور ۹۸ به جرم اخلال در بازار خودرو، سکه و ارز بازداشت شدند و بعد از چند روز با تودیع وثیقه ۱۰ میلیاردی آزاد شدند. ماجرا مسکوت مانده بود تا اینکه خبر حکم حبس ۶۱ ماهه آنها خبرساز شد. موضوعی که سخنگوی قوه قضائیه آن را در نشست خبری‌اش اعلام کرد.

آنطور که وی گفت: مدیرعامل سابق سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به هفت سال حبس، معاون سابق بازاریابی سایپا به ۱۵ سال حبس، یک نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری، یک نماینده دیگر به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری و رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

 

یک نماینده دیگر هم به حبس محکوم شد

 

البته صدور احکام حبس برای مجلس دهمی‌ها تنها به این دو نماینده و مسائل اقتصادی ختم نشد و «محمود صادقی» نماینده تهران نیز به ۲۱ ماه حبس محکوم شد. وی در توئیتی از تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و نوشت: «شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تجدیدنظر خواهی اینجانب از رأی دادگاه شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت را رد کرد و رأی دادگاه بدوی مبنی بر ده میلیون جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس را عینا تأیید کرد. دادگاه قبلا وقت احتیاطی برای ۲۸ تیر تعیین کرده بود اما امروز بصورت غیرمنتظره مبادرت به صدور رأی کرد.

محکومیت دو نماینده مجلس ایران به ۶۱ ماه زندانی | فریدون احمدی | محمد عزیزی | تورنتو | کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto | Canada | toronto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا