مسکن و اقتصاد

انواع شرایط محتمل بر بازار املاک و مستغلات

انواع شرایط محتمل بر بازار املاک و مستغلات

انواع شرایط محتمل بر بازار املاک و مستغلات

برای خرید و فروش در بازار املاک شما می توانید مشابه کسانی که با اعتقادات سنتی کار می کنند شروع کنید، خرید ارزان و فروش گران. اولین قدم این است که نوع بازار املاک در شهر خود را شناسایی کنید.

اگر چه تنوع و پیچیدگی های زیادی در این بازار وجود دارد، ولی بطور کلی می توان بازار املاک و مستغلات را به سه دسته تقسیم کرد:

بازار خریدار

زمانی که موجودی در بازار بیشتر است از تقاضا بازار خریدار بوجود می اید، یعنی خانه های برای فروش، از تعداد خریداران بیشتر باشد.

از آنجا که خریداران تعداد زیادی حق انتخاب دارند، همه خانه ها فروخته نمی شوند. بیشتر کارشناسان بر این باورند که اگر شش ماه یا بیشتر موجودی در بازار باشد، بازار خریدار ایجاد می شود.

همچنین توجه داشته باشید که در بازارهای خریدار، تعداد کمتر خریداران، فروش کمتری را به دنبال خواهد داشت که می تواند قیمت های متوسط را به شدت کاهش دهد.

 

بازار فروشندگان

در مقابل، در بازارهای فروشندگان، خریداران بیشتری نسبت به موجودی در بازار وجود دارند.

از آنجا که خانه های کمتری برای انتخاب در اختیار خریداران است، تقریبا هر خانه ای فروخته خواهد شد. به طور معمول، موجودی در بازار فروشنده بسیار کمتر از شش ماه است.

در بازارهای شدید فروشنده، کمتر از دو ماه موجودی در بازار وجود دارد مانند سه ماهه اول سال ۲۰۱۷.

 

بازارهای خنثی

بازار های خنثی متعادل هستند. به طور معمول، نرخ بهره مقرون به صرفه است، و تعداد خریداران و فروشندگان در بازار برابر می شوند. ترازو به هیچ سمتی سنگینی نمی کند، به این معنی که بازار بدون تغییر و نوسان های شدید است.

در این نوع بازار موجودی به طور کلی حدود چهار ماه است.

توجه داشته باشید که خریدهای خوبی‌در بازار های خنثی امکان پذیر است، اما هیچ نشانه کلی وجود ندارد که شرایط به نفع خریداران بیش از فروشندگان و یا برعکس باشد.

 

انواع شرایط محتمل بر بازار املاک و مستغلات
انواع شرایط محتمل بر بازار املاک و مستغلات

 

مانی شوشتری زاده – فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا