کانادا

حقایقی از خانه به دوشی عصر دیجیتال

Eamon Fitzgerald و Rebecca Moroney هر روز صبح روزشان را مثل خیلی از زوج ها شروع می کنند، ملحفه های خوابشان را جمع می کنند، کتری چای  را می گذراند روی اجاق، صبحانه می خورند و بعد می روند سراغ لپ تاپ شان. اما وقتی آنها از پنجره اتاق خوابشان بیرون را می بینند بستگی به مکان پارک ون آنها منظره ای کمی متفاوت می بینند.

این زوج تورنتویی در یک خودروی ون زندگی می کنند و با آن تاکنون هزاران کیلومتر در سراسر کانادا سفر کرده اند. منظره پشت پنجره ون آنها دائم در حال تغییر است گاهی برف و کوهستان Squamish, B.C., و گاهی سواحل جزیره Prince Edward County.

Moroney, می گوید: بهترین بخش زندگی در ون این است که شما می توانید خانه تان را به هرجایی که دوست دارید ببرید.

وی می افزاید: ما تمام طول تابستان کنار خیابان بسر می بریم و سبک زندگی ما مانند این است که ۵ میلیون نفر روی آب زندگی کنند.

Moroney 27 ساله و Fitzgerald 25 ساله، یکی از هزاران افرادی هستند که در ون “van life ”  زندگی می کنند با بیش از ۲.۱ میلیون پست در زیر هشتک #vanlife و عکس هایی در اینستاگرام و … و اینها تنها بخشی از بازتاب این سبک زندگی در رسانه های اجتماعی است.

زندگی های سیار در تورنتو

زوج‌های کانادایی که توان پرداخت اجاره‌بهای منزل در تورنتو را ندارند به زندگی در «ون» روی آورده‌اند.

با افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای منازل مسکونی در تورنتو، بعنوان پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، زندگی زوج‌های کانادایی و مهاجران در «ون»، روزبه‌روز رواج بیشتری یافته است. کسانی را که بدین شیوه از زندگی خو می‌گیرند اصطلاحاً «خانه‌به‌دوشان عصر دیجیتال» نامیده می شوند و اغلب در راستای کاستن از هزینه‌های گزاف اجاره‌بهای مسکن و مالیات، این سبک زندگی را برگزیده و از «ون» هم برای سرپناه و هم به‌عنوان محل کار استفاده می‌کنند. از مشکلات این سبک زندگی، سختی نظافت روزانه، مشکلات سرمایشی و گرمایشی و همچنین یافتن محل مناسب و رایگان جهت پارک «ون» است.

آمار بی‌خانمان‌ها از سال ۲۰۱۴ به بعد ۳۰ درصد در تورنتو افزایش یافته است.

کسانی که اینستاگرام را دنبال می‌کنند شاید به هشتگ #Vanlife برخورده باشند. البته این هشتگ در عین‌حال که سبک زندگی جدید را توصیف می‌نماید، نوعی اعتراض مدنی به وضعیت زندگی و سکونت در شهر‌هایی مثل تورنتو است. درواقع، درصد زوج‌هایی که به دلیل مخارج بالای زندگی در تورنتو؛ به‌ویژه اجاره‌بهای سنگین و مالیات سرسام‌آور، زندگی در «ون» را برمی‌گزینند بسیار زیاد است.

البته این سبک زندگی هم مشکلاتی دارد از جمله سختی نظافت روزانه، مشکلات سرمایشی و گرمایشی، نبود جای پارک امن و رایگان، جابجایی دائم و هزینه بالای سوخت و تعمیرات فضای اندک و درون‌گرایی و عدم دسترسی آسان به برق و اینترنت.

 

مشاهده بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا