مسکن و اقتصاد

طریقه مصاحبه صحیح برای استخدام مشاور فروش املاک

طریقه مصاحبه صحیح برای استخدام مشاور فروش املاک
طریقه مصاحبه صحیح برای استخدام مشاور فروش املاک

مانی شوشتری زاده
فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه | مشاور امور املاک و سرمایه گذاری
۴۷۷۷- ۵۲۷ (۶۴۷)

این روزها پیدا کردن مشاور مشتاق برای گرفتن کار فروش خانه اصلا کار سختی نیست ولی تعداد زیادی از این به اصطلاح حرفه ای ها هدفی جز کسب درآمد ندارند و کمک به مردم برای تصمیمگیری صحیح در یکی از مهمترین انتخاب هایشان آخرین الویت آنهاست. برای انتخاب مشاور حتما از دوستان و آشنایانی که شبیه به شما فکر می کنند بخواهید افراد مورد اطمینانشان را به شما معرفی کنند.

بعد از شناسایی چند مشاور قابل اعتماد زمان کافی برای مصاحبه با تک تک آنها قرار دهید و سوالات زیر را از آنها بپرسید, چرا که انتخاب نهایی شما تاثیر بسزایی در روند فروش خانه اتان خواهد دشت.

– در مورد محله شما چه اطلاعتی دارد؟ مشاوری که علاقه به گرفتن کار شما داشته باشد باید آماده باشد و شناخت کافی از مدارس, پارک ها و دیگر خصوصیات محل شما پیدا کرده باشد.
– آیا مشاوره در امور املاک حرفه دائمی اوست؟ بعضی مشاورین حرفه اول دیگری دارند و این به معنی زمان کمتر گذاشتن برای کار شما و از دست رفتن موقعیت ها و تلاش کمتر در تبلیغ ملک شما است.
– نمونه ای از لیست های قبلی پست شده وی در MLS را بررسی کنید و توانایی او در توصیف خانه ها با محدودیت ۹۸۳ لغت در MLS را بسنجید.
– آیا وی در فروش خانه ها عکاس حرفه ای استخدام می کند؟ عکس لیست های قبلی را ببینید و از کیفیت آنها مطمئن شوید. عکس با کیفیت در فروش خانه بسیار تاثیر گذار است.
– آیا از سرویس staging استفاده می کند؟ آیا فقط مشاوره برای staging یا خدمات کامل؟ این کار تاثیر بسزایی در فروش خانه شما دارد و هزینه انجام ان کم نیست.
– آیا برای سرویس بازرسی قبل از فروش هزینه می کند؟ این کار عموما توسط خریداران انجام می شود ولی سود هایی برای فروشندگان نیز بهمراه دارد.
– راجع به میزان کمیسیونی که باید بپردازید بپرسید. بعضی ها فقط یک طرف را تبلیغ می کنند و راجع به ۲.۵ درصد طرف خریدار صحبت به میان نمی آورند. مطمئن شوید که درست متوجه اعداد شده اید و فراموش نکنید اضافه بر این اعداد باید HST هم بپردازید.
– آیا هزینه مخفی برای تبلیغات برای شما وجود خواهد دشت؟
– از وی برنامه زمان بندی فروش بخواهید. برخی برنامه ای ندارند در صورتیکه این یکی از مهمترین کارها در جهت آسایش شما است.
– شماره تماس مشتری های قبلی او را بخواهید و با آنها صحبت کنید.
– از میزان شلوغ بودن و در دسترس بودن او بپرسید تا از اینکه میتواند زمان کافی برای تبلیغ و کار برای شما بگذراد مطمئن شوید. باور کنید کار زیادی در پشت صحنه برای فروش ملک شما باید انجام شود .
– نسبت قیمت خانه های لیست شده به قیمت فروش آنها را بپرسید. تعداد روزهای در بازار ماندن ان خانه ها را جویا شوید. احتمالا نخواهید با مشاوری کار کنیدکه ۱۰ خانه برای فروش دارد که ماهها است در بازار مانده اند.
– دلیل ورود آنها به این حرفه را جویا شوید. این بهترین راه برای آشنایی شخصی و حرفه ای با شخص مورد نظر است.

حالا بعد از این سوالات احتمالا ایده بهتری برای انتخاب مشاور خود خواهید داشت. ممکن است این کار زمان بر باشد ولی در نهایت منجر به گرفتن بهترین نتیجه برای شما خواهد بود.

طریقه مصاحبه صحیح برای استخدام مشاور فروش املاک
مانی شوشتری زاده
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا