انتاریوایرانجدیدترین اخبارجهانکانادا

بازماندگان قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین از سهل انگاری دولت ترودو ناراضی هستند

سخنگوی وزارت خارجه کانادا گفت مذاکره با ایران در این مقطع بی‌فایده است

بازماندگان قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین از سهل انگاری دولت ترودو ناراضی هستند

شاهین مقدم،‌ همسر شکیبا فقاهتی و پدر راستین مقدم دو نفر از قربانیان پرواز پی‌اس ۷۵۲ از کم کاری دولت ترودو  و روند رسیدگی به پرونده سرنگونی پرواز اوکراینی پی‌اس ۷۵۲ به شدت گلایه کرد و خواستار ورود پلیس فدرال به این پرونده شد.

بازماندگان قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین از سهل انگاری دولت ترودو ناراضی هستند
بازماندگان قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین از سهل انگاری دولت ترودو ناراضی هستند

شاهین مقدم با بیان اینکه دو سال و هشت ماه از این جنایت انسانی می گذرد گفت: «با وجود این که دادگاه عالی انتاریو آن را جنایی خوانده ولی هنوز پلیس فدرال در این رابطه تحقیقاتی را آغاز نکرده است.»

آقای مقدم با بیان اینکه دولت کانادا نه کم‌کاری بلکه هیچ کاری نکرده افزود: «دولت کانادا با آگاهی کامل جریان واقعی پرونده را منحرف و به بخشی از«ایکائو» به نام «انکس ۱۳» که مسئول تحقیقات در مورد سوانح هوایی است واگذار کرده، حال آنکه این کار درست نیست چون این حادثه نه یک سانحه هوایی بلکه جنایت بوده و هدایت آن به سمت سانحه خودش جای سوال دارد.»

این پدر داغدار با اشاره به دیدگاه خانواده‌‌ و بازماندگان قربانیان این پرواز اظهار داشت: «تمام خانواده‌ها معتقدند دولت کانادا تاکنون در این رابطه کوچک‌ترین قدم و حتی حرکتی انجام نداده است. آنها حتی نماینده و سفیر ایران در ایکائو را احضار نکرده و از او مطالبه ای نداشتند.»

وی با تاکید بر نامشخص بودن موضع کانادا در این پرونده افزود: «معلوم نیست چرا دولت کانادا تاکنون نسبت به این پرونده کناره گیری کرده و جز تظاهر و نمایش کوچکترین حرکتی نداشته است. دولت کانادا حتی در مورد دریافت حقوق بازماندگان حامی خانواده‌ها نیست.»

گفتنی است گروهی از اعضای خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ «برای دادخواهی» و در اعتراض به اجتناب دولت جاستین ترودو از قرار دادن سپاه پاسداران ایران در لیست گروه‌های تروریستی کانادا چهارشنبه ۱۹ مرداد راهپیمایی کردند.

 سخنگوی وزارت خارجه کانادا نیز در واکنش به این راهپیمایی گفت: گروه هماهنگی به این نتیجه رسیده که مذاکره با ایران در این مقطع بی‌فایده است. لذا در حال حاضر تمرکز ما روی سایر اقدامات و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

شاهین مقدم،‌ همسر شکیبا فقاهتی و پدر راستین مقدم دو نفر از قربانیان پرواز پی‌اس ۷۵۲ از کم کاری دولت ترودو  و روند رسیدگی به پرونده سرنگونی پرواز اوکراینی پی‌اس ۷۵۲ به شدت گلایه کرد و خواستار ورود پلیس فدرال به این پرونده شد.  خانواده قربانیان پرواز اوکراین    خانواده قربانیان پرواز اوکراین  خانواده قربانیان پرواز اوکراین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا