جدیدترین اخباردانش و آموزشسبک زندگی

گریف یعنی چه؟

غم و اندوه و یا در اصطلاح انگلیسی Grief ناشی از چیست؟

گریف یعنی چه؟

یکی از چالش هایی که همه ما به شخصه با آن روبرو شده ایم چالش غم، اندوه، سوگ و یا در اصطلاح انگلیسی Grief است که انواع مختلفی دارد. قبل از اینکه به آن بپردازیم ابتدا بهتر است کمی در مورد Grief و معنی آن بدانیم.

Grief یعنی غم و اندوه بسیار زیادی که در لحظه بر اثر یک شوک و اتفاق ناگهانی، غیرمنتظره و غیر قابل باور با آن مواجه شویم.

همان طور که در بالا اشاره کردیم گریف انواع مختلفی دارد از جمله غم و اندوه از دست دادن عزیزی که برای همیشه از میان ما پرواز کرده و ما تا همیشه دیگر نمی‌توانیم احساس و لمسش کنیم و نتوانیم قبول کنیم که او در این دنیا نیست و فقط خاطراتش به جا مانده است.

نوع دیگر از گریف می تواند غم از دست دادن حیوانات خانگی ما باشد که شاید برای بسیاری که از داشتن حیوان خانگی در زندگی محروم هستند خیلی غریب و پیش پا افتاده باشد.

گریف می‌تواند در غم از دست دادن یک زندگی اتفاق بیفتد. مثلا هنگامی که طرف مقابل ( همسر، شریک زندگی، پارتنر) که با او زندگی و یا احساس عاشقی را تجربه کرده باشیم به یکباره دیگر آن احساسات را تجربه نکنیم.

نوع دیگری از گریف می تواند غم از دست دادن خودمان باشد یعنی عدم شناخت، گم کردن خود، مسیر و راه زندگی که منجر به انتخاب های اشتباه شود که در نهایت زندگی را منحط و باعث عدم خوشحالی در زندگی بشود.

گریف چه مراحلی دارد که باید سپری شود؟

برای اینکه بتوانیم خود را با شرایط حال در زندگی وفق داده و آینده بهتری بسازیم البته نه به معنای فراموش کردن بلکه به این معنی که به راز هستی و هدف از آفرینش خود و مسئولیتی که در قبال خود، خانواده، انسان هایی که وجود دارند و حتی عزیزان از دست رفته خود پی ببریم و بدانیم که هر کدام از ما برای هدفی در این دنیا هستیم با من همراه باشید تا بتوانیم دست در دست هم غم، اندوه و چالش‌هایی که در این دوران گذرانده و یا می‌خواهیم بگذرانیم را شریک باشیم و در راه برطرف کردن آن قدم برداریم.

گریف یعنی چه؟
گریف یعنی چه؟

هدیه صمیمی  سوگ گریف چه مراحلی دارد  هدیه صمیمی  گریف چه مراحلی دارد  سوگ  هدیه صمیمی    هدیه صمیمی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا