بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

کشته شدن جوجه حَواصیل ها ( مرغ ماهیخوار ) در پی سقوط درخت

جوجه حَواصیل ها ( مرغ ماهیخوار ) در پی سقوط درخت کشته شدند

 

جوجه حَواصیل ها ( مرغ ماهیخوار ) در پی سقوط درخت کشته شدند.
جوجه حَواصیل ها ( مرغ ماهیخوار )

 

کشته شدن جوجه حَواصیل ها ( مرغ ماهیخوار ) در پی سقوط درخت / جمعه گذشته هنگامی که لانه مرغان ماهیخوار در Tsawwassen (اولین محل زندکی آنها) سقوط کرد و روی زمین افتاد، با وجود تلاش داوطلبان و کارکنان نجات حیات وحش، فقط دو جوجه از ۱۷ جوجه تازه پر و بال درآورده مرغ ماهیخوار زنده ماندند.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی بی سی ؛ انجمن نجات حیات وحش بریتیش کلمبیا گفتند که مردی گزارش داده که یک درخت بزرگ با سه لانه در آن به زمین سقوط کرده است. آن مرد نگران پرندگان بود.

حَواصیل ها ( مرغ ماهیخوار ) به یکی از زادگاه های مخصوص شان در Tsawwassen، جایی که هر ساله در گروه های بزرگ روی درختان برای خود آشیانه میسازند، بازگشتند.

جانل استیونسون، مدیر بیمارستان انجمن نجات حیات وحش بریتیش کلمبیا گفت : هر کدام از جوجه حَواصیل ها که به زمین سقوط کردند، تازه پر و بال درآورده بودند و کمتر از چهار هفته سن داشتند. حدودا اندازه نیمی از یک مرغ ماهیخوار بالغ بودند.

این بدان معنی است که آنها آماده پرواز کردن نبودند. همه آنها خیلی کوچک تر از آن بودند که بتوانند در خارج از لانه باشند، بنابراین هیچ راهی وجود نداشت که آنها بتوانند به خارج از لانه پرواز کنند.

 

جوجه حَواصیل ها ( مرغ ماهیخوار )
کشته شدن جوجه حَواصیل ها در پی سقوط درخت

 

استیونسون توضیح داد : درخت بزرگ به دلیل خاک ناپایدار به زمین سقوط کرده است.

او گفت : به دلیل از بین رفتن زادگاه شان، بعضی وقت ها حَواصیل ها میتوانند در محیطی که بهینه نیست از جمله روی درختان ناسالم، آشیانه درست کنند.

هیچ کس درخت را قطع نکرده و درخت به طور طبیعی سقوط کرده است.

وزارت محیط زیست، این حَواصیل ها ( مرغ ماهیخوار ) را به دلیل کاهش جمعیت آنها، در لیست آبی بریتیش کلمبیا (گونه آسیب پذیر) قرار داده است.

لانه ها و تخم های آنها تحت قانون حیات وحش بریتیش کلمبیا محافظت میشوند.

داوطلبان عملیات نجات جوجه های تازه پر و بال درآورده کمک کردند و آنها را به بیمارستان حیات وحش منتقل نمودند.

استیونسون گفت : شش جوجه حَواصیل ( مرغ ماهیخوار ) که از سقوط درخت جان سالم به در برده اند توسط دامپزشک معاینه شدند. همگی دچار شکستگی های گسترده و آسیب داخلی شده بودند.

فقط تعداد دو جوجه حَواصیل توانستند این مشکل را پشت سر بگذارند و اکنون با اندکی آسیب سیستم عصبی در حال بهبودی میباشند. آنها کاملاً کم خون هستند و از همه جا دچار ساییدگی و کبودی می باشند.

استیونسون گفت : پرندگان بالغ جوجه های خود را پس از سقوط درخت ترک کرده اند، زیرا شانس زنده ماندن جوجه های کوچک کم بود.

 

حَواصیل ( مرغ ماهیخوار )
حَواصیل ( مرغ ماهیخوار )
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا