جدیدترین اخبارجهان

۲۳۸ تن از مقامهای فعلی و سابق سازمان ملل، قضات،‌ برندگان جایزه نوبل، کارشناسان حقوق بشر و سازمان‌های غیردولتی خواستار اخراج سفرای ایران از اروپا شدند

فراخوان پارلمان بلژیک به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

اخراج سفرای ایران از اروپا؛ درخواست ۲۳۸ تن از مقامهای فعلی و سابق سازمان ملل

تئو فرانکن، نماینده پارلمان بلژیک و وزیر پیشین مهاجرت گفت امروز ما دولت بلژیک را در رابطه با رژیم سرکوبگر آیت‌الله مورد خطاب قرار دادیم. ما از دولت خواستیم تا سپاه پاسداران را در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهد.

رژیم ایران به روسیه هواپیماهای بدون سرنشین برای بمباران اوکراین می دهد و مردم بی گناه را در ایران می‌کشد. زمان عمل است.

اگنس کالامارد قوه قضاییه ایران را ابزار سرکوب دانست

اگنس کالامارد در توییتی به تاریخ ۲۱ دسامبر نوشت «آخرین قربانیان حکومت ترور در ایران، پس از محاکمه های سریع و بدون تجدید نظر به اعدام محکوم شده‌اند یا تاکنون به دار آویخته شده‌اند. قوه قضائیه سلاح سرکوب است، هدف آن گسترش ترس و انتقام جویی از معترضان است.»

عدم پیشرفت در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت

خانم دیکارلو رزماری، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت گفت «هیچگونه پیشرفتی در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با هدف تضمین استفاده از تاسیسات هسته‌ای رژیم ایران صرفا برای مقاصد صلح‌آمیز و در ازای لغو تحریم‌ها به دست نیامده است.»

مکس لوکس: آلمان و متحدانش از چند دهه سیاست مماشات خود با جمهوری اسلامی پشیمانند

مکس لوکس، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی سپیده قلیان، گفت «آلمان و متحدانش از چند دهه سیاست مماشات خود با جمهوری اسلامی پشیمانند. در همین راستا در حال تلاش برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی هستیم.»

روزنامه ورزشی اسپانیا: امیر تروریست نیست، ما باید او را آزاد کنیم

مارکا، مشهورترین و پرتیراژترین روزنامه ورزشی اسپانیا، جلد امروز خود را با عکسی از امیر نصرآزادانی، فوتبالیست اصفهانی و بازیکن سابق تراکتور، راه‌آهن و سپاهان که به دلیل شرکت در اعتراضات پس از قتل حکومتی مهسا امینی بازداشت و متهم به محاربه شده است، منتشر کرد و نوشت: «امیر تروریست نیست، ما باید او را آزاد کنیم»

حمایت های بین‌المللی از امیر نصرآزادانی در یک ماه گذشته پررنگ بوده است. از جمله شکیرا خواننده کلمبیایی. او چندبار در حمایت از امیر، توئیت زده است. شکیرا در توئیتی در شب فینال جام جهانی قطر نوشت «امروز در فینال جام جهانی، فقط امیدوارم بازیکنان حاضر در زمین و تمام دنیا به یاد داشته باشند که مرد و فوتبالیستی به نام امیر نصر در انتظار اعدام است، فقط به خاطر اینکه به نفع حقوق زنان صحبت می کند.»

اطلاع‌رسانی‌های گسترده درباره احتمال اعدام معترضان در ایران باعث شد کمپین‌هایی برای تعویق فینال جام جهانی تا توقف کامل اعدام‌ها و محاکمه‌های فرمایشی در دنیا راه بیفتد.

روزنامه ورزشی اسپانیا: امیر تروریست نیست، ما باید او را آزاد کنیم
روزنامه ورزشی اسپانیا: امیر تروریست نیست، ما باید او را آزاد کنیم

دیدار رئیس جمهوری آلمان با علی کریمی

رئیس‌جمهوری آلمان در دیدار با علی کریمی، ستاره سابق فوتبال ایران و از چهره‌های مطرح اعتراضات مردمی، گفته است نباید در برابر خشونت غیرانسانی رژیم ایران صدای خود را پایین بیاوریم.

فرانک والتر اشتاینمایر روز چهارشنبه ۳۰ آذر با انتشار تصویری از دیدار با آقای کریمی در صفحه اینستاگرام خود، در ادامه گفت از گزارش اقدامات «وحشیانه» رژیم ایران علیه مردم خود شوکه شده‌ام و ما نباید از اعلام این خشونت‌ها با صدای بلند پا پس بکشیم: من به همین علت به طور مدا‌وم با ایرانیان در آلمان دیدار و درباره وضعیت ایران گفت‌‌وگو می‌کنم.

او افزود «مهم است که نقض اخیر حقوق بشر در ایران توسط کارشناسان مستقل بررسی شود تا عوامل آن روزی پاسخگو باشند: و مهم است که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه کسانی که در ایران مسئول هستند، اعمال کند.»

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

ایزابل آلنده نویسنده شیلیایی از انقلاب دمکراتیک ایران حمایت کرد

پدر ایزابل، «توماس آلنده» پسر عموی سالوادور آلنده، رئیس‌جمهور فقید شیلی بود.

با سقوط دولت ملی سالوادور آلنده توسط دیکتاتور پینوشه، نام ایزابل آلنده نیز در فهرست تحت تعقیب قرار گرفت؛ بنابراین او مجبور شد به ونزوئلا نقل مکان کند و به مدت ۱۳ سال در این کشور به حالت تبعید به سر برد. ایزابل از سال ۲۰۰۳ به تابعیت آمریکا درآمده و اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند.

ایزابل آلنده را پدیده ادبیات آمریکای لاتین می‌نامند. کسی که نزدیک ۵۷ میلیون نسخه از ۱۹ جلد کتابش به فروش رفته، آثارش به ۳۵ زبان ترجمه شده و دو فیلم اقتباسی از آن‌ها تهیه شده‌ است.

۲۳۸ تن از مقامهای فعلی و سابق سازمان ملل، قضات،‌ برندگان جایزه نوبل، کارشناسان حقوق بشر و سازمان‌های غیردولتی خواستار اخراج سفرای ایران از اروپا شدند

۲۳۸ نفر از مقامهای فعلی و سابق سازمان ملل، قضات،‌ برندگان جایزه نوبل، کارشناسان حقوق بشر و سازمان‌های غیردولتی در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلستان، شارل میشل رئیس شورای اروپا و جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا خواستار توقف اعدام و سرکوب معترضان در ایران، تحریم‌های شدید علیه حکومت جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران و همچنین اخراج سفرای جمهوری اسلامی از کشورهای غربی شدند.

درخواست آنها در نامه سرگشاده:
_ درخواست برقراری مکانیسم پاسخگویی مشترک برای اقدام سریع جمعی به منظور توقف اعدام و سرکوب معترضان در ایران
_ تحریم‌های شدید علیه رژیم ایران اعمال کنید
_ سفیران رژیم را اخراج کنید
_ سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهید

رئیس‌جمهور آلمان و علی کریمی  امیر نصرآزادانی   رئیس‌جمهور آلمان و علی کریمی  امیر نصرآزادانی   رئیس‌جمهور آلمان و علی کریمی حمایت غرب از معترضان  حمایت غرب از معترضان  حمایت غرب از معترضان  حمایت غرب از معترضان  حمایت غرب از معترضان

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا