جدیدترین اخبارجهان

سه نفر در حمله پهپادی حوثی های یمن به ابوظبی کشته شدند

حمله دِرون های انفجاری حوثی های یمنی به فرودگاه بین المللی امارات متحده عربی ۳ کشته و ۶ زخمی به جا گذاشت

سه نفر در حمله پهپادی حوثی های یمن به ابوظبی کشته شدند

روز دوشنبه یک حمله پهپادی مظنون به دست داشتن حوثی های یمن در نزدیکی فرودگاه ابوظبی دست کم سه نفر را کشت و باعث ایجاد چندین انفجار در پایتخت امارات متحده عربی شد.

سه نفر در حمله پهپادی حوثی های یمن به ابوظبی کشته شدند
سه نفر در حمله پهپادی حوثی های یمن به ابوظبی کشته شدند

بیانیه ای که توسط پلیس ابوظبی منتشر شد اعلام کرد که سه تانکر مخزن دار حامل سوخت در ناحیه مصفح در امارات پس از آتش گرفتن منفجر شدند در حالی که تحقیقات اولیه حاکی از حمله پهپادی است.

دابلیو ای ام (WAM)، خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی گفت که در این حمله یک پاکستانی و دو هندی کشته شدند و شش نفر مجروح شدند. سه نفر در حمله پهپادی حوثی های یمن به ابوظبی کشته شدند

شورشیان حوثی یمنی تحت حمایت ایران روز دوشنبه از طریق شبکه تلویزیونی المسیره، متعلق به حوثی ها اعلام کردند که به زودی بیانیه ای درباره «یک عملیات نظامی ویژه که در قلب امارات متحده عربی انجام شده است» صادر خواهند کرد.

حملات مرگبار در امارات متحده عربی که مدتهای مدیدی است که جزیره ثبات در یک منطقه پرتلاطم محسوب می شود به ندرت اتفاق می افتند. در سال های اخیر شورشیان حوثی مدعی شده اند که حملات متعددی علیه این کشور اجرا کرده اند اما مقامات اماراتی این ادعاها را رد کرده بودند. شورشیان حوثی بارها عربستان سعودی، کشور همسایه یمن را هدف قرارداده اند و پادشاهی عربستان نیز اکثریت قریب به اتفاق این موشک ها را خنثی کرده است.

بیانیه ای که در خبرگزاری  دابلیو ای ام (WAM) منتشر شد اعلام کرد «پلیس ابوظبی تایید کرد که امروز صبح یک آتش سوزی رخ داده که به انفجار سه تانکر حمل نفت درشهرک صنعتی شماره سه (ICAD 3)، مصفح، در نزدیکی مخازن شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) منجر شده است.» سه نفر در حمله پهپادی حوثی های یمن به ابوظبی کشته شدند

یکی از خبرنگاران سی ان ان (CNN) صدای دو انفجار را شنید و برخاستن ستونی از دود سیاه از سمت فرودگاه را مشاهده کرد. خبرگزاری سی ان ان (CNN) علاوه بر این جنگنده هایی که احتمالا متعلق به امارات متحده عربی بوده اند را در حال گردش بر فراز این ناحیه مشاهده کرده است.

امارات متحده عربی از سال ۲۰۱۵ بخشی از یک کارزار نظامی به رهبری عربستان سعودی علیه شورشیان حوثی در یمن بوده است. روز پنجشنبه ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی گفت که چندین پهپاد حامل مواد منفجره شناسایی کرده اند از فرودگاه صنعا پایتخت یمن شلیک شده بودند که تحت کنترل حوثی ها است.

علی الغوم یکی از اعضای دفتر سیاسی حوثی در توییتر نوشت «عملیاتی مانند این مادامی که تهاجم ها و محاصره ها ادامه داشته باشند برقرار خواهند ماند و اهداف استراتژیک را در بر خواهند گرفت» «این اقدامات نظامی در بستر پاسخ مشروع به جنایت ها و حملات امارات متحده عربی به یمن اتفاق خواهند افتاد.»

سی ان ان از دولت امارات متحده عربی درخواست اظهار نظر کرده است.

عربستان سعودی که هدایت ائتلاف مبارزه با شورشیان حوثی را به عهده دارد در بیانیه این حملات را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه عربسات سعودی در بیانیه ای گفت «ما حملات تروریستی بزدلانه که فرودگاه بین المللی ابوظبی در امارات متحده را هدف قرار گرفت با شدیترین لحن محکوم می کنیم.» « پادشاهی عربستان سعودی علاوه بر این متذکر می شود که این حمله تروریستی که شبه نظامیان حوثی در آن دست داشته اند تاکید دوباره ای است بر خطر این گروه تروریستی و تهدیدی که برای امنیت، صلح و ثبات در منطقه و جهان دارند.» انفجار در ابوظبی        انفجار در ابوظبی

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا