جدیدترین اخبارجهان

مقام های اوکراینی می گویند ۳۰۰ نفر در حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر ماریوپل کشته شده‌اند

شورای شهر ماریوپل به استناد شاهدان عینی برآورد می کند که ۳۰۰ نفر در حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر کشته شده اند

مقام‌های اوکراینی می‌گویند ۳۰۰ نفر در حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر ماریوپل کشته شده‌اند

شورای شهر ماریوپل گفت براساس گزارش‌های شاهدان عینی گمان می رود در حدود ۳۰۰ نفر در حمله هوایی ۹ روز پیش به سالن تئاتر این شهر توسط روسیه کشته شده باشند.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند 300 نفر در حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر ماریوپل کشته شده‌اند
مقام‌های اوکراینی: ۳۰۰ نفر در حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر ماریوپل کشته شده‌اند

بمباران [سالن] دراما تئاتر ماریوپل در ۱۶ مارس که به گفته مقام‌های مسئول اوکراینی حدودا ۱،۳۰۰ نفر در آنجا پناه گرفته بودند از جمله بی شرمانه‌ترین حملات روسیه علیه غیرنظامیان از ابتدای آغاز تهاجم در اواخر فوریه بوده است.

با حروف بسیار بزرگ روسی در هر دو سمت ساختمان روی زمین کلمه «کودکان» نوشته شده بود.

این پیام که به اندازه کافی بزرگ [و با عجله] نوشته شده بود تا از آسمان قابل مشاهده باشد در نزدیکی یک میدان عمومی قرار داشت. روسیه انکار می کند که نیروهای نظامی این کشور سالن تئاتر را هدف حمله قرار داده اند و در عوض مدعی است که گردان آزوف (Azov battalion)، شاخه اصلی ارتش اوکراین در ماریوپل سالن تئاتر را منفجر کرده است.

این ساختمان به عنوان یکی از پناهگاه های اصلی در شهر محاصره شده ماریوپل مورد استفاده قرار می گرفت اما در ۱۶ مارس هدف حمله هوایی روسیه قرار گرفت. تخمین تعداد افرادی که در سالن تئاتر پناه گرفته بودند رقمی بین ۸۰۰ تا ۱،۳۰۰ نفر است.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند 300 نفر در حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر ماریوپل کشته شده‌اند
مقام‌های اوکراینی: ۳۰۰ نفر در حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر ماریوپل کشته شده‌اند

اطلاعات در مورد گستره کامل این حمله به علت از کار افتادن تقریبا کل خدمات ضروری در شهر شامل شبکه های ارتباطی به آهستگی منتشر شد.

شورای شهر ماریوپل روز جمعه در کانال تلگرام خود اعلام کرد «متاسفانه ما امروز را با خبرهای بدی شروع کردیم.» «اطلاعاتی بر اساس اظهارات شاهدان عینی وجود دارد که نشان می دهد در حدود ۳۰۰ نفر از مردم در [سالن] دراما تئاتر ماریوپل در نتیجه بمباران هواپیماهای روسیه کشته شده‌اند.» «ما هنوز نمی خواهیم این واقعه هولناک را باور کنیم. ما هنوز می خواهیم باور کنیم که همه موفق شده اند که فرار کنند. اما سخنان کسانی که در هنگام وقوع این اقدام تروریستی در داخل ساختمان بوده اند از حکایت دیگری خبر می دهد.»

بیانیه شورای شهر در ادامه گفته است «آن اشغالگر می دانست که کجا را هدف حمله قرار می‌دهد. او می دانست که حمله او چه عواقبی می‌تواند داشته باشد و به هر حال بمب ها روی این محل پایین انداخته شدند.»

هنوز هیچ اطلاعاتی از تلفات احتمالی پس از یک حمله جداگانه به ساختمان یک هنرستان در ماریوپل که به عنوان یکی دیگر از پناهگاه ها استفاده می شد دریافت نشده است.

هنرستان ماریوپل پنج روز پیش هدف حمله قرار گرفت. مسئولان برآورد می کنند که حدود ۴۰۰ نفر در آنجا پناه گرفته بودند.

ماریوپل، شهری در جنوب شرقی اوکراین که پیش از جنگ محل سکونت نزدیک به ۴۵۰،۰۰۰ نفر از مردم بود از اوایل مارس تحت حملات تقریبا مداوم و پیوسته نیروهای نظامی روسیه قرار داشته است و تصاویر ماهواره ای تخریب قابل توجه مناطق مسکونی را نشان می دهند.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند 300 نفر در حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر ماریوپل کشته شده‌اند
مقام‌های اوکراینی : ۳۰۰ نفر در حمله هوایی روسیه به سالن تئاتر ماریوپل کشته شده‌اند

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا